Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive Mazda 2 HEV 2024

De când mi-am achiziționat un autoturism Mazda 3 în anul 2020, am devenit un fan al mărcii. De atunci, am avut ocazia să mai testez și modelul CX-5, declarându-mă în continuare mulțumită de experiența pe care mi-a oferit-o. Pentru prezentarea de astăzi am avut la dispoziție o Mazda 2 cu sistem de propulsie full hybrid și pot să spun că părerea pe care am avut-o până acum despre autoturismele acestei mărci nu s-a schimbat.

Acest model Mazda este rezultat al colaborării cu Toyota și cred că acesta este un fapt vizibil cu ochiul liber. Ca mai toate mașinile care vor să adopte un stil dinamic în ceea ce privește look-ul, Mazda 2 înlocuiește liniile curbe care îi dădeau înfățișare de buburuză cu liniile frânte. Această ținută sportivă este armonizată cu un set elegant de jante de 17” în culoarea negru lucios.

Ca niveluri de echipare, puteți alege dintre cele 5 disponibile: Prime line, Center line, Exclusive line, Homura pe care am avut-o noi pe mașina de test și Homura plus. Cea mai notabilă diferență dintre Homura si Homura plus ar fi plafonul panoramic și sistemul de navigație.

Mazda obține un look mai fresh în habitaclu operând cu detalii, pentru că imaginea de ansamblu rămâne în esență clasică, tradițională. Deoarece un aspect căruia i se acordă mare importanță este utilitatea, configurarea interiorului este de așa natură încât să ajute șoferul punându-i la dispoziție funcțiile cele mai importante, pe care le poate accesa cu ușurință. Și când spun cu ușurință, mă refer la faptul că aceste informații au vrut să fie cât mai aproape de zona volanului. Și cum faci asta? Le introduci în instrumentarul de bord, deci cele mai multe setări le veți găsi acolo, nu în sistemul de infotainment. În acest sens, avem și head-up display proiectat pe parbriz care conține și mai puține informații, strict esențiale, pentru a nu distrage atenția.

La capitolul siguranță, Mazda 2 are cu ce se lăuda. Pe lângă sistemele pe care le întâlnim la toate mașinile noi, funcția care mi-a atras atenția este cea de menținere a benzii atunci când mașina este setată pe cruise control. Sistemul recunoaște marcajele albe, dar și pe cele galbene, cât și marginea drumului indiferent dacă vorbim de borduri, iarbă sau pământ. Și pe drum drept, și în viraje. Iar dacă nu se poate orienta după cele enumerate anterior, se poate ghida după mașina din față.

Un alt aspect foarte important la acest capitol este faptul că Mazda 2 are o caroserie foarte rezistentă fără a adăuga prea mult la masa totală a mașinii care este de 1.105kg. Datorită acesteia a obținut 5 stele Euro NCAP la capitolul siguranță la coliziune. În plus, are airbaguri centrale pentru ca în caz de coliziune laterală, șoferul și pasagerul să nu fie proiectați unul în celălalt.

Sistemul hibrid este format dintr-un motor termic pe benzină cu o capacitate de 1.5 litri și un motor electric cu o baterie de 177,6 V. Acest ansamblu dezvoltă o putere maximă de 116CP și un cuplu de 120Nm, reușind o performanță de 0 la 100km/h în 9,7 secunde. Este echipată cu o cutie CVT, are tracțiune față și a fost proiectată astfel încât să îți asigure în oraș un condus dinamic, agil, care să te captiveze, și în același timp să îți ofere stabilitate la drum lung. Și părerea mea este că i-a reușit asta, de aceea vă invit pe canalul nostru de YouTube să aflați mai multe detalii despre mașină și despre experiența de condus pe care o oferă!

CONCLUZII

Nota:

Galerie foto Facebook

AUTOR:

TAGS: