Volkswagen Touareg a primit un facelift și motivul pentru care am vrut neapărat să conduc acest model e simplu – e un Touareg! E mașina care te convinge cu ușurință că nu ai nevoie de o siglă premium.
Touareg facelift este primul Volkswagen cu faruri Matrix HD – circa 38.000 LED-uri se află în faruri și proiectează lumina pentru a nu-i orbi pe ceilalți participanți la trafic în timp ce-ți oferă ție vizibilitate maximă. Nu este o tehnologie peste care să trecem cu ușurință, având în vedere că oferă vizibilitate excelentă celor ce petrec mult timp noaptea pe drumuri.
Dacă tot vorbim de iluminare, noul Touareg are în spate siglă iluminată integrată în lightbar. Va merita lucrul acesta atunci când îți vei cumpăra un Touareg second hand? Nu cred. Touareg facelift are, încă din varianta standard, un senzor de încărcare pe plafon, astfel că atunci când tu pui un topbox, mașina simte acest lucru și transmite sistemului ESC că trebuie să intervină mai devreme în cazul unei manevre bruște.
Touareg poate fi echipat chiar și cu direcție integrală, modelul nostru are pachetul Dinamic 1 ce conține suspensia adaptivă, cea pneumatică și puntea spate viratoare, totul la 2800 euro. Pe asta și pe trapa de sticlă panoramică, încă 1700 euro, aș da banii, poate chiar și pe scaunele ventilate, în rest, nu știu ce alte opționale aș mai pune.
Tableta de 38 cm este foarte ușor de folosit, cu Android auto și Apple CarPlay, partea și mai tare este că încărcarea prin cablu nu mai este la 15W, ci la 45W, deci device-urile tale se încarcă mai repede.
Te propulsează cel mai relaxat V6 diesel turbo ce dezvoltă 286 cai putere și 600 Nm cuplu. Cutia automată cu convertizor Tiptronic are 8 rapoarte și transmite puterea la toate roțile, ce ar fi un Touareg fără tracțiune integrală și suspensie pneumatică reglabilă? Am zis-o și o s-o mai zic – de fiecare dată când conduc un Touareg, încep să cred că țara noastră are drumuri bune. Confortul este la el acasă, iar totul pare că se face fără cea mai mica urmă de confort, inclusiv accelerația 0-100 în 6.4 secunde, în ciuda masei de peste 2 tone.
Prețul e de 87.000 euro, cu nivel de echipare R Line și o sumedenie de opționale, ceea ce mă face să mă întreb – mai are rost să-ți iei o mașină cu siglă premium?
Nota:
ARTICOLE SIMILARE