Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 AT8 250 CP Summit 2015

Test Drive Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 AT8 250 CP Summit 2015

Jeep Grand Cherokee a ajuns la cea de-a patra generaţie iar în 2013 a urmat o restilizare. Modelul s-a vândut în peste 2 milioane de unităţi iar producătorul susţine că acest model este primul SUV de clasă medie din istorie.

Am putea fi de acord dacă nu am lua în considerare Land Rover-ul. Dar să revenim la testul nostru:

Jeep-grand-cherokee-test-drive-2015 (5)

Motor/Cutie: Modelul pe care l-am avut în teste este echipat cu motorizarea de 3.0l diesel, ce dezvoltă o putere de 250 CP şi un cuplu de 570 Nm, mai mult decât suficient pentru drumurile din ţară. Motorul vine cuplat la o cutie automată de tip ZF în opt rapoarte. Cutia schimbă rapoartele într-un mod aproape insesizabil oferind un confort sporit șoferului. Am întâmpinat însă şi o mică problemă pe durata testului. Schimbările de rapoarte sunt realizate prin impuls, deseori mașina selecta modul P (parking) atunci când optam pentru modul R (reverse).

Consum: Producătorul anunţă un consum mediu de 7.5l/100km similar cu cel al unui VW Touareg. Noi am obţinut însă, un consum de 8.6l în regim combinat (în condiţii de autostradă unde am folosit modul Sport dar şi pe drum forestier).

Jeep-grand-cherokee-test-drive-2015 (1)

Performanţe: La cele 2.4 tone, Jeep Grand Cherokee are nevoie de 8.2 secunde pentru a prinde 100km/h iar viteza maximă este limitată la 202 km/h. Un punct forte este că modelul are capacitatea să ofere maximul de cuplu încă de la turaţii joase (1800 RPM). Fiind însă foarte greoaie, mașina se înclină în viraje (lucru normal la această categorie de maşini).

Siguranţă: Varianta cu facelift nu a fost testată EuroNCAP, însă cea fără facelift (2011) a obţinut doar 4 stele. Totuşi, americanii au adus numeroase îmbunătăţiri la acest capitol. Aici amintim de: sistemul de control al tracţiunii, ESP, ABS, TCS, TSC, 7 airbag-uri, tetiere active, sistem de asistenţă în rampă şi în pantă, ADG, sistem de avertizare pentru unghiul mort, de prevenire a coliziuni frontale şi asistenţă la frânare.

Jeep-grand-cherokee-test-drive-2015 (2)

Tehnologie: Noul model vine cu un sistem multimedia/navigaţie complet nou, oferit de Harman/Kardon care se face remarcat printr-un display de 8.4 inch, conexiune UConnect, porturi USB/SD, Bluetooth iar piesa de rezistenţă este un sistem audio HI-FI Harman/Kardon cu 19 difuzoare şi un amplificator de 825W. Ce nu ne-a plăcut este faptul că sistemul de navigaţie nu permite şoferului să introducă date în timpul mersului (spre exemplu: numele oraşului).

Jeep-grand-cherokee-test-drive-2015 (3)

Interior: Am fost surprinși pentru că ne aşteptam să găsim o maşină americană însă design-ul este unul european. Din punct de vedere calitativ, facelift-ul a evoluat fiind caracterizat prin materiale de o bună calitate, chiar premium, şi finisaje de excepţie. Comenzile sunt corect amplasate şi destul de uşor de intuit. Maşina este perfectă pentru cinci persoane care doresc să călătorească pe distanţe lungi. Portbagajul este unul uriaş având un volum de 782l. Americanii au reuşit să ofere maximul de confort. Suspensia QUADRA LIFT este una foarte bună și reuşeşte să sporească senzaţia de confort. Totuşi, avem de-a face cu un SUV iar cuvântul de ordine este “libertate”. Aşa că tot ce îţi rămâne să faci este să setezi maşina în modul Off-Road şi să ridici garda la sol, de la cei 22 de cm în modul Normal – la 28 de cm în Off-Road.

Jeep-grand-cherokee-test-drive-2015 (4)

Exterior: Fiind un facelift, modificările au fost destul de multe şi importante. În primul rând au fost schimbate blocurile optice şi au primit tehnologia LED. Farurile sunt cu bi-xenon adaptive SmartBEAM (comutare automată între faza lungă şi scurtă). Grila şi spoilerul faţă au fost redesenate, iar în spate stopurile au primit un design mult mai atractiv. Jeep Grand Cherokee are un design agresiv, de SUV impunător însă acum vine cu un plus de elegantă şi confort.

Preţ: Autotivoli ne-a comunicat un preţ de pornire de 46.417 euro cu TVA inclus pentru versiunea de 3.0l AT8 190 CP. Modelul testat de noi are echiparea Summit şi un preţ de 63.860 euro cu TVA inclus. În raport cu concurenţa, Jeep Grand Cherokee Summit nu sta prea bine. Cu dotări şi echipări similare, VW Touareg versiunea 3.0 V6 TDI 262CP BlueMotion AUTO 4WD Supreme costă 60.134 euro cu TVA inclus sau Nissan Murano versiunea 3.5 V6 252CP 4WD Elegance CVT are un preţ de 51.640 euro cu TVA inclus.

PRO: Confort, calitatea materialelor, spaţiul, lista dotărilor, motor, consum şi performanţe bune în regim de off-road.

CONTRA: Preţul şi cutia (poate fi uneori imprecisă în momentul schimbării din Drive în Reverse, adică intră în modul Parking fără să soliciți).

reclama