5

Test Drive Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 CP 4wd 7DCT Luxury+

După o pauză de 5 ani, revine numele de “Tucson” pentru modelul coreean Hyundai ce reprezintă clasa SUV compactă. Decizia este una destul de curajoasă ţinând cont că ix35 a fost cel mai bine vândut model Hyundai în Europa.

Noul model Tucson este mai mare, mai atrăgător şi mai bine echipat decât predecesorul său. Practic este un mini Santa Fe – şi asta nu este tocmai rău pentru că Santa Fe este un SUV care arată foarte bine.

IMG_4827

Motor/Cutie: Nouă generaţie vine echipată cu două motoare pe benzină, 1.6 GDI 135 CP MT6 şi 1.6 T-GDI 177 CP MT6/7DCT – şi trei diesel, 1.7 115 CP MT6, 2.0 136 CP MT6/AT6 şi 2.0 184 CP MT6/AT6 – ce respectă normele de poluare Euro6. Modelul testat de noi este versiunea pe benzină de 1.6 T-GDI cu 177 CP 4WD (tracţiune integrală permanentă) care dezvoltă un cuplu de 265 Nm (1.500 – 4.500 RPM). Motorul îţi oferă un feedback mult mai bun ca în cazul modelul ix35, fiind destul de sprinten în situaţii limită şi rafinat pe distanţe lungi. Acesta este cuplat la o cutie automată cu 7 trepte şi ambreiaj dublu. Cutia impresionează prin modul plăcut de funcţionare şi continuitatea accelerărilor. Accelerările sunt fără lag-uri şi destul de puternice atunci când ne aflăm în modul “SPORT”. Pe de alta parte, în regim economic (modul “Normal”), schimbările de trepte se fac destul de lin, aproape insesizabil.

IMG_4911

Consum: Hyundai a anunţat un consum mixt de 6.5l/100km (urban 9.2l şi extraurban 7.5l), cam cât un Ford Kuga 1.5 Ecoboost 4WD AT. Tot în regim mixt am condus şi noi noul Tucson. În condiţii de trafic urban/soft-road am atins un consum mediu de 11l/100km iar pe E85 (regim sportiv), un consum de 7l/100km. Nu este cu mult faţă de estimarea producătorului, însă la ce îţi oferă această maşină, consumul este rezonabil.

 

Performanţe: Acceleraţia de la 0 – 100 km/h o face în 9.1 secunde iar viteza maximă este limitată la 202 km/h, mai bine decât concurentul său Ford Kuga.

IMG_4839

Siguranţă: La acest capitol, Hyundai Tucson s-a maturizat exemplar. Modelul nu a fost testat EuroNCAP însă producătorul se aşteaptă să atingă cele 5 stele fără mari probleme mai ales datorită: BSD – detectarea punctului mort, asistenţă la urcare şi coborâre, SLIF – asistenţă la depăşirea vitezei legale, LKAS – sistem de avertizare şi intervenţie la schimbarea benzii de mers, funcţie AutoHold, Cross-Trafic Detection – asistenţă la ieşirile din parcările fără vizibilitate şi elementul care va conta destul de mult pentru EuroNCAP, sistemul de protecţie a pietonilor la nivelul capotei.

IMG_5028

Tehnologie: Faţă de vechiul ix35, Hyundai Tucson impresionează prin nivelul de dotări. Pe lângă sistemele de siguranţă, noul SUV dispune de un sistem infotaiment destul de generos, cu display tactil de 8 inchi. Acesta are o interfaţă intuitivă pe care găsim sistemul de navigaţie TomTom LIVE care vine cu un abonament gratuit pe 7 ani şi care include informaţii despre trafic, radare şi starea vremii cu posibilitatea de a realiza update-uri gratuite. De asemenea nu lipsesc: sistemul audio RDS cu 4 boxe şi 2 twetere, bluetooth, USB+AUX, cameră spate tip “Shark”, haion cu sistem “Hands Free”, keyless cu buton de pornire a motorului, scaun şofer cu reglare electrică pe 10 direcţii şi suport lombar, scaun pasager cu reglare electrică pe 8 direcţii şi nu în ultimul rând, sistemul inteligent de parcare automată în poziţie paralelă şi perpendiculară.

IMG_4918

Interior: Comparativ cu ix35, saltul este imens în ce priveşte calitatea şi finisajul materialelor. Design-ul bordului se potriveşte perfect cu clasa din care face parte, SUV compact. Design-ul interior a fost realizat de YS din California de unde şi asemănarea cu Sonata (model american). Comenzile sunt uşor de intuit şi te acomodezi imediat cu funcţionalitatea lor. Opţionalele de confort întâlnite la modelul testat sunt din gama unui SUV premium. Volanul şi scaunele sunt încălzite, scaunele sunt ventilate în faţă, au reglaj electric cu suport lombar iar plafonul este panoramic. Portbagajul are un volum de 513l (mai mic cu 60l decât ix35), cel mai încăpător portbagaj din clasa SUV compactă (mai mare decât Ford Kuga, Mazda CX5, Nissan Qashqai sau Renault Kadjar). La capitolul ţinută de drum, noul Tucson nu oferă un feedback al direcţiei tocmai reuşit, în schimb, pe viraje stă foarte bine iar ruliul nu se simte mai deloc.

IMG_4894

Exterior: Dacă design-ul la interior este american, exteriorul este desenat în Europa. Grilă hexagonală cromată împreună cu blocurile optice mari te fac să înţelegi că ai în faţă un mini Santa Fe. În schimb, spatele a primit stopuri de la sora mai mică, i20, care se potrivesc perfect cu noua linie de design pe care Hyundai încearcă să o încadreze modelelor sale. Tehnologia LED o întâlneşti peste tot: de la luminile de zi şi de întâmpinare (cornering) până la stopurile din spate. Un efect deosebit îl reprezintă jantele mari de 19” dar care, în schimb, fac să simţi mici şocuri atunci când treci peste denivelări. Confortul şi spaţiul oferit pasagerilor este unul deosebit graţie creşterii în lungime (cu 650 mm) şi în lăţime (cu 300 mm) ce fac ca ampatamentul să crească cu 300 mm.

IMG_4845

Preţ: Hyundai-Focşani.ro ne-a comunicat un preţ de pornire de 22.026 euro cu TVA pentru versiunea de echipare Style cu motor pe benzină 1.6 GDI 132 CP 2WD MT6. Modelul testat are un preţ de 34.054 euro cu TVA. Dacă căutăm ofertele
rivalilor pe benzină cu echipări aproximativ asemănătoare, aflăm că noul Tucson este mai ieftin decât o Mazda CX-5 facelift 2.5 SKYACTIV-G 192CP 4×4 Aut Revolution Top ce are un preţ de 34.790 euro însă mai scump decât un Ford Kuga 1.5T Ecoboost 182CP Titanium auto 4WD (31.300 euro cu TVA). Nissan Qashqai, cel mai important concurent din clasa SUV compactă nu are în ofertă motorizări pe benzină cu cutie automată, însă cel mai ieftin Nissan Qashqai pleacă de la un preţ de 18.690 euro cu TVA pentru echiparea 1.2DIG-T 115CP MT6 4X2 S/S Visia. În concluzie, noul Hyundai Tucson devine un model foarte atractiv care îţi oferă un confort şi performanţe demne de un SUV şi toate acestea la un preţ corect ce vine însoţit cu o garanţie de 5 ani fără limită de kilometri.

PRO: Design-ul exterior, calitatea materialelor şi finisajul acestora, confortul oferit pasagerilor şi garanţia de 5 ani fără limită de kilometri.

CONTRA: Feedback-ul oferit de Flex Steer şi preţul.

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

5 COMMENTS

  1. Ionut

    ce e flexsteer si esti sigur ca masina pe care o prezinti are asa ceva ? detaliza pls

    1. Dan Drilea – Tester

      Flex Steer reprezinta modularitatea cu care manevrezi masina (Normal si Sport). Vezi la modelele anterioare, aveai un buton pe volan prin care modificai setarile directiei.

  2. Dan

    Un SUV foarte aratos pentru clasa compacta!

  3. Paul

    Salut,

    Imi poti spune, te rog frumos, in ce conditii a fost atins consumul de 11/100km in trafic urban. Ma intereseaza daca acest consum reflecta consumul dintr-un oras aglomerat ( ca Bucurestiul ) sau dintr-un oras unde traficul nu este atat de intens. Iar consumul de 7L extraurban, in regim sport a fost atins, adica cu depasiri / viteza peste medie?

    Multumesc pentru lamuriri!

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *