Pentru mine Hyundai i40 este un model cu totul special fiind “prima maşină” testată de eblogauto. Pentru că a ajuns la jumătatea carierei, i40 a primit un facelift bine meritat. Noua versiune vine cu o putere a motorului îmbunătăţită, o cutie nouă cu dublu ambreiaj şi mai multe echipamente, comfort şi siguranţă sporite.
Motor/Cutie: Modelul testat este echipat cu singurul motor oferit în România, versiunea de 1.7 CRDI diesel ce dezvoltă 141 CP (cu 5 CP mai mult decât modelul din 2011), cu un cuplu de 340 Nm disponibili de la 1750 RPM şi care respectă normele de poluare Euro6. Deşi cilindrarea pare mică şi te gândeşti că este submotorizată, mai ales când te uiţi la concurenţă, motorul te surprinde plăcut. Are o putere destul de mare astfel încât poţi faci faţă unor depăşiri iar consumul de combustibil se încadrează în media rivalilor. Noutatea vine însă de la cutia automată 7DCT cu dublu ambreiaj ce oferă un răspuns prompt sau posibilitatea de a conduce în modul manual prin acţionarea padelelor din spatele volanului. 7DCT este o cutie fină, care îţi oferă un confort sporit atât în traficul urban cât şi pe distanţe lungi. Chiar dacă fanii cutiilor EDC şi DSG se vor supăra, DCT în şapte rapoarte schimbă treptele mai repede şi mult mai lin decât acestea.
Consum: Producătorul coreean a anunţat un consum mediu de 5l/100km însă eu am obţinut 6l/100km (urban 7l, respectiv extraurban 5.5l/100km) rulând doar în modul “Normal”.
Performanţe: Hyundai i40 facelift se încadrează în valorile concurenţei, astfel pentru a atinge 100km/h are nevoie de 10.8 secunde. Viteza maximă la care ajunge este de 203km/h. De notat este că i40 facelift aduce o îmbunătăţire majoră faţă de vechiul model atunci când apeşi “kick-down”. Feedback-ul este mult mai bun şi nu se mai simte acel lag în momentul când accelerezi mai brutal.
Siguranţă: Hyundai i40 a fost testat în 2011 de către EuroNCAP unde a obţinut 5 stele de siguranţă. Noua versiune vine bine echipată. Noutăţile constau în sistemul ATCC care îţi oferă asistenţă pentru controlul tracţiunii în viraje, sistemul Smart High Beam care detectează un vehicul din sens opus schimbând din faza lungă în faza de drum şi cititor de semne de circulaţie. De asemenea, maşina este dotată cu 9 airbag-uri, sistem (ESC) de control al stabilităţii, sistem de asistenţă la frânare (BAS), asistenţă la menţinerea benzii de rulare (LKAS), asistenţă în rampă, auto hold şi chiar un sistem cu amortizoare autoreglabile care îşi fac pe deplin treaba mai ales pe versiunea break.
Tehnologie: Faţă de modelul din 2011, faceliftul este bine echipat şi te face să te simţi bine la volan. Câteva din dotările modelului sunt: conectivitate telefon prin bluetooth cu recunoaştere vocală, conectivitate USB şi jack AUX, pilot automat, cameră pentru marşarier, funcţia autohold, direcţie servoasistată electric, 3 moduri de rulare (Eco, Normal şi Sport), lumini faţă/spate/ceaţă cu tehnologie LED, sistem audio cu 6 boxe şi sistem infotaiment cu ecran tactil de 7” care vine însoţit de navigaţie prin MapCare-Fresh Map pentru care Hyundai va oferă update-uri gratuite atunci când va fi nevoie.
Interior: Maşina impresionează în continuare prin design-ul fluid iar noile suspensii te invită să călătoreşti pe distanţe lungi într-un mod cât mai confortabil. Mai mult, pe versiunea break, există sistemul ECS care adaptează amortizoarele spate în funcţie de modul de condus. Un alt capitol unde excelează maşina este atunci când vine vorba de spaţiu. Are numeroase spaţii de depozitare, spaţiu suficient la nivelul genunchilor şi al capului iar portbagajul este cel mai mare din segment cu o capacitate de 70 litri. Ca şi în review-ul trecut, trebuie să acord o bilă neagră designer-ului care nu a mutat butonul pentru dezaburirea lunetei şi care se află în continuare în partea dreapta a bordului. Este incomod să te întinzi peste bord pentru a acţiona acest buton.
Exterior: Modificările estetice aduse noului model te fac să te gândeşti la o nouă generaţie şi nu doar la un simplu facelift. Astfel, blocurile optice faţă/spate au fost redesenate având înglobată tehnologia LED. Grila faţă poartă noua semnătură de design Hyundai. Aceasta este una hexagonală, destul de generoasă şi integrează un sistem de management al alternatorului. Şi ca imaginea să fie perfectă, Hyundai a dotat maşina cu o antenă tip Shark, o nouă gamă de jante ce poate ajunge până la 18 inch şi sistemul de evacuare dublu, cromat, ce oferă un efect deosebit.
Preţ: Noul i40 facelift pleacă de la un preţ de 22.138 euro cu TVA dar poate scădea la 20.018 euro cu TVA prin programul Remat. Pentru modelul testat, Hyundai-Focşani.ro ne-a comunicat un preţ de 26.354 euro cu TVA pentru echiparea Supreme. De asemenea, maşina vine însoţită de o garanţie de 5 ani fără limită de kilometri iar pachetul include asistenţă rutieră disponibilă în Europa şi verificări tehnice gratuite. Dacă privim oferta rivalilor, i40 facelift cu echipări şi dotări similare, realizăm că preţul este unul imbatabil pe piaţa autohtonă. Spre exemplu un Ford Mondeo 2.0 TDCi 150CP Aut Titanium are un preţ de 29.800 euro cu TVA sau un VW Passat 2.0 TDI BMT 150CP Aut Highline are un preţ de 33.210 euro cu TVA.
PRO: Preţ, design exterior, comfort sporit oferit pasagerilor şi cutie automată.
CONTRA: Rezoluţia graficii sistemului de infotainment şi poziţia butonului de dezaburire a lunetei.