Honda CR-V a ajuns la a 6-a generație, a primit pentru prima data un sistem plugin hibrid și, în sfârșit, arată ca o mașină frumoasă, arată ca un model ce vrea să tindă spre clasa premium. Toate aceste lucruri costă, evident, deci hai să vedem ce se poate întâmpla dacă intri la Honda în showroom și te ard circa 60.000 euro în buzunar.
Bine, nu e neapărat să fie 60.000, atât e prețul întreg pentru aceasta versiune Advance Tech Plugin hibrid 4×2, practic cea mai scumpă variantă. Dacă luăm în calcul și reducerile din acest an de la Rabla plus, mașina ajunge la 57.450 euro. Ca idee, Touareg-ul nou pleacă de la 60k euro și nu are sistem de propulsie plugin hybrid la banii ăștia, iar un Tiguan AllSpace ajunge rapid la peste 50k euro fără a avea, la fel că fratele mai mare, un sistem plugin hibrid. Atunci haideți să ne îndreptăm privirea către cel mai redutabil adversar – cel mai bine vândut plugin hibrid din Europa – Ford Kuga. Faceliftul pentru Kuga a fost anunțat, dar deocamdată nu a ajuns la noi, deci acum discutam de prefacelift. Cu echiparea Vignale și opționale adăugate pentru a fi cam la același nivel cu Honda, Fordul e circa 54k euro, mai ieftin cu 3k și are mai multi cai putere. Interiorul lui Kuga încă e de mașină de volum, pe când cel al CR-V-ului se ridică peste. Nu cred că 3k euro mai contează așa mult la peste 50k, în acest caz, eu aș merge cu Honda.
Acum haideți să vedem care e treaba cu motorizarea – fie că îți iei full hybrid sau plugin hybrid, cum avem noi, puterea sistemului e de 184 cai putere și 335 Nm cuplu. La bază există un 2.0 benzină, iar 0-100 în varianta noastră e 9.4 secunde. Dacă îți iei full hibridul, acela este mai ușor și e mai sprinten – 0-100 în 9 secunde. Plug-in-ul nostru trebuie să care și o baterie de 17.7 kWh. Motorul electric dezvoltă 184 cai putere, deci atunci când mergi in oraș după ce ți-ai încărcat mașina, acești cai îi folosești. Motorul termic dezvoltă 148 cai putere, dar treaba lui este mai mult de a genera curent pentru motorul electric, decât de a propulsa efectiv mașina. O idee interesanta care se traduce printr-o experiență de condus similară unei mașini electrice, doar că ai generatorul de curent după tine și îl alimentezi la pompa de la benzinărie.
Mă uimește confortul de care dispune această mașină – e totuși un mastodont de peste 1900 kg, dar amortizarea e gândită în așa fel încât oriunde ai sta, șocurile sunt resimțite foarte puțin în habitaclu. Și oriunde ai sta, ai spațiu și confort – scaunele din față sunt încălzite și ventilate, volanul e încălzit, bancheta spate e încălzită, dar știți ce nu avem pe bancheta spate? Magic seats!
Am incercat să merg in modul EV – dar atunci când motorul termic e rece, mașina nu-ți dă ev. In acest caz, consumul meu in oraș e de 2.5 litri/100km.
Va spuneam că am mers cam 55km, utilizând cât mai mult bateria aceasta plină. Când nu mai ai curent în baterie, mașina se comportă ca un hibrid normal – pleacă de pe loc electric și apoi incepe motorul termic să genereze curent și căldură. Zic și căldură pentru că mașina aceasta are și un sistem de climatizare al bateriei – o răcește sau o încălzește, după cum e cazul pentru a-i spori eficiența.
Cam asta e cu Honda CR-V, o mașină ce tinde spre segmentul premium. Noi nu avem Acura, la fel cum au americanii, acel Lexus de la Honda, dar dacă am avea, îmi imaginez că ar fi cam așa.
Nota: