Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive Great Wall H6 4×4 Premium Diesel 143 CP 6MT REVIEW & VIDEO

Test Drive Great Wall H6 4×4 Premium Diesel 143 CP 6MT REVIEW & VIDEO

Fie ca vrem sa recunoastem sau nu, China devine pe zi ce trece o putere economica din ce in ce mai mare si acest lucru incepe sa se vada si in industria auto. Ca atare, nu puteam sa trecem peste propunerea celor de la Great Wall si sa nu testam Great Wall H6, mai ales ca am avut ocazia sa conducem o masina care e pe cat de ieftina, pe atat de onesta.


Motor/Cutie: Masina noastra a venit echipata cu un motor si o cutie ce aduc aminte la perfectie de SUV-urile din anii ‘90: un motor diesel de 2 litri ce pune pe sosea cei 143 cai putere prin intermediul unei cutii manuale in 6 rapoarte, folosind totodata si un sistem de tractiune integrala permanenta. Nimic uimitor, nimic iesit din comun. Cuplul de 310 Nm este disponibil intre 1800-2800 turatii/minut si e numai bun pentru a pune in miscare masina de 1.7 tone. Ce-i drept, motorul ramane destul de repede fara suflare, dar era de asteptat avand in vedere raportul putere/greutate. Lasand acest lucru la o parte, tot acel cuplu ne permite sa avem o capacitate maxima de tractare de 1800 kg, ceea ce nu poate insemna decat un singur lucru: masina perfecta la care sa iti cumperi si o rulota! Atunci cand faci un drum mai lung si vrei sa intri in depasire, daca nu uiti ca ai sub tine o masina de 1.7 tone, totul este in regula si masina nu te surprinde neplacut. Cutia de viteze parca este un intreg album de amintiri: imediat ce vei incepe sa o actionezi, iti vei aduce aminte de SUV-urile de alta data. Selectia treptelor nu se face cu cea mai mare acuratete, dar atunci cand cuplezi o treapta, simti ca a fost cuplata; parca simti exact cum rotitele din cutie se aliniaza pentru a-ti oferi treapta dorita. Este un sentiment de care nu am mai avut parte de multa vreme si imi place ca am beneficiat de el conducand aceasta masina!

greatwall-h6-eblogauto (6)

Consum: Aceasta este o categorie foarte importanta. De ce? Pentru ca cei de la Great Wall nu mint! Permiteti-mi sa elaborez: in mail-ul pe care l-am primit de la constructor cu datele masinii, H6 apare cu un consum urban de 7.8 litri/100 km. Eu am condus masina in mare parte in oras pe parcursul a 3 zile si la final, cand am lasat-o la reprezentanta, cat credeti ca imi indica odometrul? 7.5 litri/100 km. Nu-mi venea sa cred: o masina care consuma mai putin decat estimarile producatorului! De obicei, daca un producator imi scrie in fisa 7.8 litri, ma astept ca masina sa imi consume undeva la 9.5 real. Asta nu poate sa insemne decat un singur lucru: constructorul chinez nu se ascunde deloc si incearca sa ofere o transparenta cat mai mare cumparatorilor sai, ceea ce nu poate fi decat laudat!

Performante: Nici macar nu voi vorbi despre timpi de la 0 la 100 km/h pentru ca nu este cazul. In schimb, voi vorbi despre cum sta masina pe drum si cum se simte la condus. La drum intins se aseaza foarte bine si iti permite sa depasesti fara sa-ti fie teama ca te rastorni cu masina, iar in oras este destul de agila pe cat ar trebui sa fie o masina in Bucuresti. Insa, cel mai mult m-am distrat cu Great Wall H6 cand am fost la peste. Da, am fost la o balta de pescuit pe langa Malu’ Spart si m-am distrat de minune: mai inainte cu o zi plouase si m-am bucurat mai mult decat ar fi trebuit ca nu am nicio problema cu namolul gratie sistemului de tractiune integrala si a garzii la sol permisive. Ca sa sintetizez ce am spus mai sus: m-am distrat cu H6 in namol si nu am ramas impotmolit! Un pic de ruliu se simte in curbe, pana la urma este o masina mare, dar te obisnuiesti cu ea dupa putin timp de condus. Pentru o masina de familie, performantele sunt exact unde trebuie sa fie.

greatwall-h6-eblogauto (5)

Siguranta: Sa nu va ganditi ca cei de la Great Wall au reusit sa faca o masina ieftina pentru ca au taiat din costuri atunci cand vine vorba de siguranta. In niciun caz: avem la dispozitie o pleiada de senzori care lucreaza impreuna pentru a asigura bunastarea soferului si a pasagerilor: ABS, EBD, HBA (asistenta hidraulica la franare), ESP, HHC (asistenta la plecarea din rampa), TPMS (monitorizare presiune in pneuri), etc. De asemenea avem la dispozitie si airbag-uri fata, airbag-uri cortina fata si spate si airbag pasager cu posibilitatea dezactivarii. Prin urmare, avem tot ce se cere in zilele noastre pentru o masina ce vrea sa aiba cat mai mare grija de pasagerii sai. Din pacate nu exista teste Euro NCAP care sa ateste siguranta masinii, dar nu cred ca masina ar obtine un scor mai mic de 4 stele, avand in vedere ca este un SUV iar aceste masini sunt cunoscute ca fiind sigure pentru ocupantii lor.

greatwall-h6-eblogauto (3)

Inovare: Cumparatorii trebuie sa inteleaga un lucru: in ultimii 10 ani toti producatorii au incercat sa reduca costurile de productie pentru a-si mentine profitul, in ciuda crizelor economice si petroliere ce au avut loc la nivel international. Absolut toti producatorii! Ma refer aici si la nemtii pe care ii iubim atat de mult, si japonezii, si francezii, absolut toti producatorii au adoptat aceasta practica. Astfel ca noi am primit masini la fel de scumpe sau chiar mai scumpe decat cele de dinainte de crizele mai sus mentionate, dar cu o calitate din ce in ce mai scazuta. Intr-o astfel de piata intra acum Great Wall, un producator care spune urmatorul lucru: “Noi va oferim o masina cu o calitate un pic mai scazuta, dar la pretul corect!” Cei de la Great Wall nu se ascund dupa deget, ei inteleg piata in care se afla si astfel aleg sa intre cu un pret agresiv ce va convinge cumparatorii sa migreze catre un constructor ce acum este in curs de a-si stabili pozitia. Adevarata inovatie a celor de la Great Wall sta in pretul pe care ei il propun vis-a-vis de automobilul pe care il ofera, ceea ce nu s-a mai intamplat de multa vreme in lumea auto.

greatwall-h6-eblogauto (4)

Tehnologie: Nici aici nu este inselat cumparatorul! Avem la dispozitie conexiune USB, AUX, Bluetooth, card microSD, un ecran touch screen ce raspunde foarte bine la comenzi, keyless entry, camera pentru marsarier, senzori de ploaie, etc. Am zis doar cateva dintre jucariile tehnologice ce vin pe aceasta masina pentru ca daca as sta sa le spun pe toate, ar fi nevoie sa scriu o pagina intreaga numai la capitolul asta. Ideea e ca, in ciuda pretului, masina vine cam cu tot ce te astepti din campul tehnologic destinat automobilelor din 2016. Singurul lucru omis de producator este sistemul de navigatie, dar asta nu e atat de deranjant, avand in vedere ca un sistem GPS Garmin la mana a doua e foarte ieftin in zilele noastre si mai poti sa il si lipesti unde vrei tu pe parbriz.

Interior: Aici este cel mai evident cum chinezii au reusit sa pastreze costul masinii atat de redus: finisajele nu sunt de cea mai buna calitate, in ciuda faptului ca materialele folosite pe alocuri nu sunt rele deloc: panourile de pe usi sunt placute la atingere, iar scaunele sunt confortabile. Din pacate, intreg bordul este realizat din plastic si nu ofera o senzatie placuta la atingere, iar unele imbinari nu sunt realizate exact cum ar trebui, mai ales in spatiul de stocare din cotiera. Din fericire, din punct de vedere al spatiului totul e in regula: pasagerii din spate nu sunt incomodati de niciun tunel de transmisie, podeaua fiind plata, astfel ca e usor sa iti gasesti o pozitie confortabila atunci cand calatoresti in spate. Portbagajul e destul de mare pentru a acomoda bagajele pentru a excursie lunga, iar compartimentarea este binevenita. Cu siguranta vei fi multumit de alegerea facuta atunci cand vei face excursii lungi ce vor necesita multe bagaje si masina plina de pasageri.

greatwall-h6-eblogauto (2)

Exterior: Am aratat Great Wall-ul mai multor persoane de peste 35 de ani si toti cei care au vazut-o au ramas placut impresionati de ea. Si de ce nu ar fi fost asa? Din exterior masina arata elegant, fara linii stridente, totul cat mai clasic si usor de acceptat cu putinta. E clar ca inspiratia chinezilor a venit de la alte SUV-uri, dar s-au inspirat de unde trebuie! Asa ca, in functie din ce unghi o privesti ai impresia ca seamna, ba cu o Kia Sorento, ba cu un Volvo XC90 (modelul mai vechi), ba chiar cu un Jeep Grand Cherokee (tot un model mai vechi). Ideea e ca la exterior chinezii au facut o treaba onorabila.

Vezi galeria foto completa: Click aici!

Pret: Ajungem si la partea mea preferata. O sa fiu direct, pentru ca abia asteptam sa va comunic pretul masinii descrise mai sus: 22.159 Euro. Nu mai sunt masini noi atat de spatioase, atat de capabile, atat de economice la un pret atat de bun pe piata, sau daca mai sunt, se ascund foarte bine de ochii mei.

Pro: Pret, spatiu bancheta spate, portbagaj, consum
Contra: Finisaje, materialele de pe bord

Productie:

Adi Dima – tester
Razvan Chiriac – video
Ionut Enache Photos – foto
Robert Drilea – montaj

Parteneri:

Great Wall Romania si F64

powered by f64.ro

SanDisk SD 32GB Extreme Pro 95mb/sec
acumulator Phottix tip LP-E6
Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro
Canon EOS 60D body

 

reclama