0

Test Drive Dacia Lodgy: 7 Big "Laic"!!!

Bravo Dacia!!! Da bravo Dacia! Dacia a reusit, in sfarsit, sa lanseze o masina buna. Inainte de lansare aveam un sentiment de „deja-vu”…asistam la lansarea unui MCV cu facelift si cu interior de Logan. Nu a fost deloc asa! Avem o noua masina Dacia, pe nume Lodgy, care se poate compara cu orice masina din clasa ei si cu pret „fenomen” de numai 9.500 euro tva inclus si gama de top la numai 14.700 euro tva inclus. 

Incep cu o precizare. De la Auto Sima Beyer mi s-a oferit un tabel comparativ preluat dupa site-ul www.0-100.ro privind concurenta Lodgy unde regasim modele ca: Chevrolet Orlando, VW Touran, Toyota Verso, C4 Grand Picasso, Ford Grand C-Max, Opel Zafira si Peugeot 5008. Nu pot fi de acord. Nu se poate compara un Lodgy cu astfel de modele, stiu ca fac parte din categoria monovolumelor dar a monovolumelor mari. Un Lodgy are drept concurenta mai mult modele ca: Opel Agila, C3 Picasso, Skoda Roomster, Kia Venga, Nissan Note, Opel Meriva, Subaru Trezia, Seat Altea, Renault Kangoo, etc.

x

Date tehnice:

x
DACIA LODGY 1.5 DCI 110CP
LAUREATE 7STR
x

Motor: 1.5 dCi
Putere maximă: 110 CP/ 4.000 rpm
Cuplu maxim: 240 Nm/1.750 rpm
Viteză maximă: 175 km/h
Accelerație (0-100 km/h): 11,6 s
Consum mediu: 4,4 l/100 km
Emisii CO2: 116 g/km
Lungime: 4,49 metri
Lățime: 1,75 metri
Înălțime: 1,68 metri
Ampatament: 2,81 metri
Vol. Portbagaj: 827 l
Preț de bază: 9.500 euro
Preț model testat: 14.200 euro
x

Design:
x
Cand te gandesti la un monovolum, realizezi ca vei vedea o masina patratoasa cu mult spatiu in interior. Deci nu una care sa aiba forme interesante. Ei, Dacia ne-a suprins placut cu Lodgy. Avem un stop clar si fain, o nervura draguta, oglinzi de Duster, manere de Sandero…pe scurt este draguta sau altfel spus, o domnisoara frumoasa dar nu la fel de talentata.
x
Per total, masina este una „bine facuta”, dar in detaliu am unele obiectii. Lodgy este o evolutie a MCV-ului iar cei ce pot face concesii la estetica in favoarea pragmatismului, atunci este o masina perfecta.

 

Interior:
x
Nu demult, Dacia era si surda si muta dar iata ca cu noul Lodgy, cei de la Dacia au inceput sa isi asculte clienti. Avem un interior nou, mai ergonomic si cu o paleta de culori bine realizata. Desi bordul seamana mai mult a Duster, el a fost redesenat pentru a deveni mai familist. Avem noi spatii de depozitare, unul chiar deasupra bordului.
x
Calitatea materialelor este buna exceptie facand plasticul regasit pe partea de deasupra a bordului. Insa acest neajuns este salvat de comenzile bordului si plasticul lucios ce sunt bine finisat.
x
Privind ergonomia, Dacia isi recunoaste curentul minimalist. Adica, este simplu, placut, bine organizat, fara sa te pierzi la volan prin comenzi complicate. Insa ce mi-a placut cel mai mult, au fost comenzile sistemului de aer conditionat bine organizate pe plansa de bord cu mici insertii de crom si gadget central pe plasa de bord care vine cu USB pentru iPOD sau Mp3, Bluetooth, Navigatie, etc.
x
Spatiul….o da spatiul in interior este MARE! Sincer o masina asa de spatioasa la interior, doar la Skoda Superb si Citroen C4 am intalnit in test drive-urile noastre. Fie ca vorbim de varianta de 5 locuri / fie de cea cu 7, spatiu avem din plin. Apreciez mult spatiul care iti este oferit la nivelul genunchilor, atat la sofer cat si la ceilalti pasageri. Oricum, cum era de asteptat… la acest capitol mai mereu Dacia a excelat. Ca o bila neagra, volanul nu este reglabil in adancime doar pe inaltime. Sunt pretentios si trebuie sa ma leg de orice amanunt nesemnificativ :D.
x
Dar portbagajul? Pai cum sa fie si el…MARE! Inchide 2617l cu varianta de +2 scaune si 875l cand avem varianta de 5 locuri.

 

x
Motorizare:
x
Pe modelul testat, am avut un motor de 1.5LdCI, de 110CP, cu 4 cilindri foarte bine antifonat, de altfel toata masina. Cei 240 Nm sunt mai mult decat suficienti la turatii 2000 RPM pentru a simti adevarata putere a motorului diesel. Ca o precizare, in masina au fost 5 pasageri nu 7, numarul maxim de pasageri posibili. Pe scurt, este un motor bun pe care vi-l recomandam si reprezinta o alegere inspirata pentru orice familist ce vrea sa se miste bine oriunde cu cele mai mici costuri de intretinere.
x
Motorul este asistat de o cutie cu 6 rapoarte dar cu o etajare lunga pentru a reduce consumul de combustibil. In schimb este precisa si placuta.
x
Consumul in oras este de 5.3l/100km iar in afara lui de 4l. In urma testului consumul a fost undeva la 7-9 l/100km dar in regim de turatii ridicate si cu aerul conditionat pornit.

 

x

Siguranta:
x
Lodgy vine de la cuvantul englezesc „lodge”= camin. In acest sens ne este oferit vitalul ABS, ESP, asistenta la franare, 4 airbag-uri dar partea proasta este ca Dacia Lodgy a primit DOAR 3 stele la testele EuroNCAP.
x
Costuri: 
x
Renault ofera masini ieftine cu costuri mari de intretinere. In schimb, Dacia ne promite o masina ieftina, la numai 9.500 euro tva inclus, si cu costuri mici de intretinere. Asta ramane de vazut si astept parerile voastre.
 
Lista de preturi:

x
Dagia Lodgy – versiuni                               Pret (cu TVA) EURO
x
Acces 1.6 85 CP 5 locuri                                9 500
Ambiance 1.6 85 CP 5 locuri                      10 500
Ambiance 1.5 dCi 90 CP 5 locuri               12 600
Laureate 1.6 85 CP 5 locuri                        11 500
Laureate 1.2 TCe 115 CP 5 locuri              13 100
Laureate 1.5 dCi 90 CP 5 locuri                 13 600
Laureate 1.5 dCi 110 CP 5 locuri               14 200
Ambiance 1.6 85 CP 7 locuri                       11 000
Ambiance 1.5 dCi 90 CP 7 locuri               13 100
Laureate 1.6 85 CP 7 locuri                        12 000
Laureate 1.2 TCe 115 CP 7 locuri              13 600
Laureate 1.5 dCi 90 CP 7 locuri                 14 100
Laureate 1.5 dCi 110 CP 7 locuri               14 700

 

PRO: Pretul, spatiu interior, prima impresie este una foarte buna, perfecta pentru familiile mari si pentru flota comerciala (taximetrie, coletarie sau distributie), izolare fonica, consum, spatii de depozitare, costuri de intretinere.
x
CONTRA: Suspensie (in special suspensia spate), rapoartele lungi ale cutiei, confortul si ruliul in viraje (un dezavantaj mai mult tot din cauza suspensiei spate dependenta).
x
GALERIA COMPLETA FOTO o gasiti AICI!
de Drilea C. Robert
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *