Dacia Duster, acesta e răspunsul la întrebarea ta, aproape oricare ar fi ea. Lumea strâmbă din nas când ofer acest răspuns celor ce sunt în căutare de “mașină bună și ieftină”, dar acesta este răspunsul corect. Știu, nu vrei să dai mult pe o mașină, știu, mergi des la țară și drumurile pe acolo nu sunt cele mai strălucite, știu, vrei să ai loc atât în habitaclu cât și în portbagaj, știu. Cauți mașina care să le facă pe toate, și pe deasupra să mai aibă și un consum excelent de carburant, eventual și o întreținere mică și piese pe toate drumurile.
Niciodată Dacia Duster nu va fi o mașină cu care să poți “tăia” curbele în drum spre Brașov, având în vedere că Dacia a vrut ca acest model să fie confortabil, nu sportiv. Recunosc, am fost sceptic atunci când am aflat că Dacia lansează un Duster cu motor de 1 litru, crezând că mașina va fi submotorizată. Dar știți ce? Chiar este. Am avut ocazia să conduc Duster-ul și cu motorul 1,3 de 150 cai putere și vă spun cu mâna pe inimă, aceea este o mașină excelentă ce îți oferă și plăcerea condusului, nu doar o modalitate de a te deplasa. Duster-ul cu motorul de 1,0 și instalație GPL din fabrică este un compromis, dar unul ce reușește exact ce își propune. Rezervorul de GPL de 34 litri îți va permite să mergi 300 km în regim mixt sau chiar mai mult de atât dacă te deplasezi în principal în oraș. Plinul de GPL m-a costat 85 RON iar la drum întins nu am avut mari probleme în a menține o viteză constantă de 120-130 km/h. Știu că există și alte mașini în această clasă, dar Duster continuă să fie un model important prin ceea ce oferă. Și apoi, mai e și următorul argument: nu degeaba îl cumpără străinii într-una.
Nota: