1

Test Drive BMW 640d Gran Coupe [REVIEW & VIDEO]

Exista unele masini pe langa care nu poti sa treci fara sa intorci capul. Poti sa incerci sa te abtii, poti sa te uiti in alta parte, dar tot vei vrea sa tragi macar cu coada ochiului la masina care iti atrage atentia la fel cum un magnet culege acele croitorului. O astfel de masina este seria 6, o masina cu o prezenta ce pune la colt multe alte lucruri cu patru roti.

Motor/Cutie: Sub capota maiestuoasa a lui 640d se ascunde un motor diesel cu 6 cilindri dispusi in linie ce dezvolta 313 cai putere si un cuplu de 630 Nm. Haideti sa ne oprim putin aici si sa dezvoltam subiectul “motor”. Poate ca 313 cai nu mai par atat de multi in zilele noastre, dar cuplul acela este ceva cu totul si cu totul special. Era normal ca un motor diesel sa aiba mult cuplu disponibil de la prima apasare a acceleratiei, dar modul in care cuplul este livrat starneste soferul sa continuie sa apese acceleratia! Cutia de viteze Steptronic in 8 rapoarte are tot timpul grija ca soferul sa aiba parte de valul imens de cuplu in orice treapta ar fi. Fie ca vrei sa lasi masina in modul automat, fie ca vrei sa folosesti padelele din spatele volanului pentru a schimba vitezele cand si cum vrei tu, performanta este garantata. Niciodata nu ai impresia ca masina te lasa fara cuplu sau ca nu mai are “suflu” atunci cand tu vrei sa depasesti. Perechea “motor diesel 3.0 l – cutie automata 8 rapoarte” lucreaza in perfecta armonie pentru a-ti oferi performanta la care te astepti.

bmw-series6-grancoupe-eblogauto (15)

Consum: Daca va asteptati ca aceasta masina sa consume 6.8 litri/100 km asa cum estimeaza BMW ca ar face-o 640d in mediul urban, va inselati amarnic. Ce-i drept, consumul nostru a fost influentat si de condusul sportiv si acelerarile abrupte pe ici pe acolo pe care nu m-am putut abtine sa nu le fac (cine ar fi putut?!). In conditiile enumerate mai sus, masina noastra a avut un consum mediu de 10.4 litri/100 km. Lasand la o parte consumul optimist estimat de germani, BMW 640d parca nu are un consum asa ridicat. 10.4 litri/100 km este un consum mai mult decat respectabil pentru o masina de 2 tone cu 313 cai putere si un cuplu intoxicant de 630 Nm!

bmw-series6-grancoupe-eblogauto (1)

Performante: Masina noastra era varianta xDrive, astfel ca sprintul de la 0-100 km/h se intampla in doar 5.2 secunde. Era aproape ireal modul in care cauciucurile muscau din asfalt, in ciuda masei de 2 tone. Totusi, nu in curbe se simte cel mai in largul ei aceasta masina. La drum intins, seria 6 este confortabila si iti permite sa utilizezi foarte usor tot cuplul disponibil. In oras este o masina docila, susensia fiind indeajuns de iertatoare pentru ca tu sa nu simti nicio linie de tramvai peste care treci. Viteza maxima este limitata la 250 km/h, dar cel mai placut este modul in care ajungi la acea viteza: parca toata masa masinii dispare atunci cand apesi acceleratia la podea. Este putin ciudat pentru ca nu mai ai perceptia reala a greutatii acestei masini! Insa, imediat ce ajungi la drumuri sinuoase, incepi sa simti cum greutatea incepe sa impinga putin spre exteriorul curbei, Partea buna este ca acest lucru se intampla doar initial, in prima treime a curbei, pentru ca apoi masina sa isi revina pe trasa pe care tu o vrei si sa accelereze spre iesirea din curba cu usurinta ireala. Ideea e ca nu prea ai cum sa te plictisesti conducand aceasta masina.

bmw-series6-grancoupe-eblogauto (2)

Siguranta: Pentru ca tocmai ai dat o caruta de bani pe Seria 6, bavarezii fac tot posibilul sa aiba grija de tine, in asa fel incat sa mai cumperi si modelul urmator. Seria 6 vine cu o pleiada de senzori ce fac tot posibilul sa previna intamplari nedorite. Esti avertizat atunci cand parasesti banda de circulatie, esti avertizat cand urmeaza sa ai o coliziune frontala, esti avertizat cand exista pietoni ce sunt gata sa iti sara in fata. Elaborand putin ultimul sistem amintit, trebuie mentionat si ca masina dispune de sistemul BMW Night Vision ce iti permite sa identifici pietonii si animalele mari pe timpul noptii de la o distanta de 300m, astfel ca vei putea gandi din vreme ce manevra sa executi pentru evitarea unui eventual incident. In eventualitatea in care se intampla vreo nenorocire, airbag-uri vor iesi chiar si din locuri neasteptate pentru a minimaliza cat mai mult pagubele. Ideea este ca nu prea are ce sa ti se intample in aceasta masina fara ca tu sa vrei.

Interior: Interiorul lui Seria 6 face tot posibilul ca tu sa nu regreti suma platita. Materialele placute la atingere te inconjoara din toate partile, dar iti va fi foarte usor sa te obisnuiesti cu acest interior. O mica problema de ergonomie ar fi pe bancheta spate, unde urcarea si coborarea nu se fac foarte usor, in ciuda faptului ca odata ce ai urcat, nu iti mai vine sa cobori. Scaunele din fata sunt si ele confortabile, avand o sumedenie de reglaje pentru ca tu sa iti gasesti pozitia preferata. Doar daca pui mana pe butoanele care regleaza scaunele din fata vei gasi putin plastic de o calitate mai precara, in rest – totul e premium.

bmw-series6-grancoupe-eblogauto (18)

Din punct de vedere tehnologic, totul este la nivelul la care te astepti. In continuare iDrive-ul este un sistem de operare usor de folosit si intuitiv, iar trackpad-ul care te lasa sa scrii cat mai usor destinatiile pe care vrei sa le introduci in GPS este binevenit. Ecranul sistemului de infotainment este unul de o rezolutie foarte buna, la fel cum este si ecranul pe care iti sunt proiectate ceasurile de bord. Din punct de vedere al conectivitatii, esti servit cu tot ceea ce vrei: USB, Aux, Bluetooth, etc. Head-up display-ul care se ridica automat atunci cand pornesti masina este cel mai practic cand ai navigatia pornita: toate manevrele pe care trebuie sa le faci iti sunt afisate chiar in fata ochilor. Masina noastra era echipata si cu trapa, dar trapa nu putea fi deschisa orizontal, ci doar vertical. In concluzie, nimic din interiorul lui Seria 6 nu te face sa iesi din masina, ba chiar vice-versa: nu stii cum sa faci sa petreci mai mult timp in aceasta masina.

bmw-series6-grancoupe-eblogauto (18)

Exterior: Seria 6 este o bruta foarte aratoasa, nu-i asa? Daca aceasta masina ar fi fost o fiinta umana, cu siguranta ar fi fost un tip de 95 kg care merge la sala si isi ridica propria greutate, dar in acelasi timp poarta costum si pantofi ferchezuiti. In ciuda prezentei intimidante, Seria 6 reuseste sa fie si eleganta – lucru ce sora mai mare, Seria 7, inca nu reuseste. Nu ma intelegeti gresit, Seria 7 arata si ea foarte bine, doar ca nu este atat de eleganta cum este sora mai mica. Liniile lui 640d parca vin dintr-o epoca cand dimensiunile unei masini contau mai mult decat motorizarea. Acea linie ce porneste de langa “branhiile” ce flancheaza rotile masinii si se termina imbinandu-se cu stopurile ofera masinii o dimensiune orizontala pe cat de sportiva, pe atat de eleganta. Aceasta masina poate sa alerge sute de kilometri pe autostrazi si apoi sa fie o prezenta de remarcat la un eveniment unde altele incearca sa poarte o “rochie” mai frumoasa decat ea. Aceasta este puterea unui exterior de o frumusete clasica ce nu va imbatrani niciodata.

Vezi si alte teste cu modele BMW: Click aici! Vezi galeria foto completa: Click aici!

Pret: Iar ajungem la partea neplacuta. BMW 640d xDrive GrandCoupe nu este o masina ieftina. Deloc. De fapt ajunge la 112.458 Euro. Rivalul direct al acestei masini, Mercedes CLS ajungea la 90.234, dar era o masina mai lenta decat BMW. Din punct de vedere al confortului, nu exista diferente intre cele doua masini, singurul lucru notabil fiind ca Mercedes-ul avea un interior mai interesant. Pe ce decideti sa va cheltuiti banii ramane la latitudinea voastra. Daca vreti putere si sportivitate, BMW e raspunsul. Daca vreti confort si design interior, CLS e varianta cea mai buna.

PRO: motorul, exteriorul, portbagajul

CONTRA: interiorul arhicunoscut

Productie:
tester: Adi Dima
foto: Orosanu Alex Photography
video: Claudiu Bodrug si Spune-DA
montaj: Alexandru F. Biță

Parteneri:
Automobile Bavaria Groupsi F64

powered by f64.ro
SanDisk SD 32GB Extreme Pro 95mb/sec
Canon Acumulator LP-E6
Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro OS Canon
Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM
Canon EOS 60D body

 

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Ziua pasionat auto, noaptea actor, dar tot timpul cu 3 pedale și un volan la îndemână.

1 COMMENT

  1. Huse cheie BMW

    Arata prea bine, iar gramada de cuplu care s-a pus pe masinuta asta e incredibila… am avut ocazia sa fiu pasager intr-una, e dementiala! frumos articol!

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *