0

(P) Curatarea filtrelor de particule

De ce sa eviti curatarea filtrului de particule cu solutii chimice ( spray-uri, etc ):

Foarte multi recurg la asa zisa “curatare pe masina” fiind mai ieftina si mai rapida. Aceasta metoda face mai mult rau decat bine. Argumente sunt destule.

In primul rand trebuie sa se inteleaga faptul ca filtru de particule este un labirint. Fumul intra pe niste canale care sunt infundate la capat si trece prin peretii laterali in canalele de evacuare. Asa se face filtrarea particulelor.  Deci introducandu-se lichide in filtru, acestea in contact cu funinginea si cenusa de acolo , formeaza o pasta groasa similara pacurii. Aceasta  niciodata nu va trece prin porii peretilor laterali. Mai rau, dupa oprirea autoturismului, aceasta se raceste si se intareste blocand complet acei pori.

Inca un motiv sa nu se foloseasca solutii chimice ar fi acela ca unele solutii pot distruge /arde materialele pretioase din compozitia filtrului sau al catalizatorului.

banner-a3000

De ce sa alegi curatarea Termo / Pneumatica :

Curatare termica (coacere) si pneumatica (suflare cu aer si aspirare) este unica metoda care da rezultate.

Regenerarea naturala a autovehiculului se face prin temperatura ridicata, (600-700 grade). Atunci are loc arderea funinginii din filtru. Deci este o regenerare termica, numai ca in urma regenerarii se formeaza o cenusa care incarca filtru. Aceasta se amesteca in foarte multe cazuri cu funingine care nu arde din mai multe motive ( regenerari incomplete, fum excesiv, vapori de ulei de la turbina, etc). Cum am spus mai sus filtrul de particule fiind un labirint aceste reziduri nu pot fi evacuate prin peretii laterali. Un filtru este calculat de producatorul auto sa functioneze cca. 200.000-250.000 km la  o exploatare corecta (mers pe autostrada,combustibil si ulei de calitate etc).

Deoarece un filtru de particule original pleaca de la suma de 1500euro, AutoStar3000 ofera serviciul de curatare a filtrelor de particule prin metoda Termo/Pneumatica. Cei de la AutoStar3000 sunt singurii care desfac filtrul de particule pentru a elimina in totalitate mizeria acumulata. In cazul in care catalizatorul este corp comun cu filtrul de particule, acesta va fi despartit de filtru, intrand si el intr-o  operatiune de curatare.

Coacerea filtrului se face la temperaturi bine stabilite intr-un cuptor special pentru asemenea operatiuni. Prin coacere se ard toate rezidurile din filtru. Dupa aceasta operatiune se intervine cu un jet de aer puternic pentru a elimina in totalitate zgura ramasa. Aceasta se sufla in sens invers de cum a intrat fumul. De aceea este necesara decuparea capacelor filtrului. Uneori este necesara o interventie manuala pentru a “sparge”dopurile de calamina ramase in urma coacerii.

Aceasta operatiune poate dura 24 ore, dar este cea mai sigura metoda de a reconditiona un filtru de particule. Bineinteles, acesta nu va fi ca nou, dar daca autoturismul functioneaza in parametrii normali, acesta mai poate fi folosit 80-100.000 km.

Despre calitatea curatarii filtrului de particule la AutoStar3000 “vorbeste“ presiunea diferentiala (fluxul de aer prin filtru) care va fi masurata la remontarea filtrului pe masina.

Mai multe informatii gasiti pe curatare-filtruparticule.ro sau pe pagina de facebook: Autostar3000.

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *