Credeam că este un Sportage mai mic și după ce am condus-o, îmi mențin ideea. Singurul lucru pe care l-aș schimba la ea este portbagajul, să fie mai încăpător.
La prima vedere, nu mi-a plăcut că are priza în față, mă gândeam că în caz de accident ușor sau dacă te lovește cineva când dă cu spatele… cum faci să o încarci până se repară? Apoi, mi-am dat seama că e mai bine așa când o parchezi la stația de încărcare, mai ales dacă nu e firul lung.
La interior seamănă foarte mult cu Sportage: îmi place că spațiul din dreapta șoferului este aerisit. Ecranul mare și instrumentarul de bord sunt intuitive, la fel și reglajul pentru climă. Un bonus pentru că nu sunt porțiuni multe cu materiale lucioase pe care ar putea rămâne amprente. Îmi place selectorul de viteze, e practic și nu stai să te dumirești câteva secunde înainte să-l folosești.
La volan, stai confortabil, te ajută mult în mers head-up display-ul, dar și retrovizoarele generoase. Volanul în două spițe mi s-a părut interesant, are un design diferit. E un automobil confortabil, deloc rigid pentru a susține greutatea bateriilor. Nu se înclină rău în curbe, suspensiile fac o treabă bună. Pe autostradă mi s-a părut silențioasă.
Ce-mi mai place? Funcția V2D (Vehicle-to-Device) prin care poate să livreze energie electrică din baterie pentru diverși consumatori. Vrei să joci FIFA când mergi cu cortul, Niro EV va ține cu tine!
Totodată, există posibilitatea configurării cu sistemul Remote Smart Parking Assist. Dacă singurul loc de parcare găsit e atât de îngust, că nu mai poți coborî din mașină, te dai jos, iei cheia și Kia Niro EV parchează singură.
Este cea mai accesibilă mașină din turul ROCHARGE by Vitesco Technologies, după Tesla. Costă de la 46.693€. Dacă aș avea de ales, clar aș cumpăra Kia. Are o autonomie de 460 km, 204 CP și 255 Nm. E corectă.
Nota: