0

Porsche dezvaluie 919 Hybrid

Porsche dezvăluie, pentru prima dată, imagini care prezintă ”inima” prestigiosului campion de la Le Mans, Porsche 919 Hybrid. În anul 2014, compania s-a alăturat Campionatului Mondial de Anduranță (WEC), cu un model la baza căruia stă cel mai inovator concept de pe grila de start: un motor turbo, cu patru cilindri și ardere internă, ce angrenează puntea spate; un sistem de recuperare a energiei din gazele de evacuare; cea mai avansată tehnologie de stocare a energiei în bateriile litiu-ion, baterie ce angrenează puntea față; un management complex al hibridului. Astfel, Porsche a stabilit noi standarde tehnologice pentru cel mai solicitant campionat mondial. În 2015, în cel de-al doilea an de participare, echipa și-a asigurat numeroase succese: primele poziții în cursa de 24 de ore de la Le Mans și titlurile de Campion Mondial în clasamentul constructorilor și în cel al piloților. Motorul modelului Porsche 919 Hybrid va fi expus în cadrul evenimentelor de curse, la expoziții și, bineînțeles, la Muzeul Porsche din Stuttgart-Zuffenhausen.

Cu o capacitate de numai doi litri, este cel mai eficient motor cu ardere internă construit de Porsche până acum. Acesta se remarcă prin construcția sa compactă. De asemenea, a devenit o noua tendință: motorul turbo cu patru cilindri folosit pentru modelul Porsche 718 Boxster împrumută din tehnologia și know-how-ul utilizate pentru curse. Un exemplu elocvent ar fi interspațiul între cilindri, cursa scurtă a pistonului și injecția central directă. Alexander Hitzinger, Director Tehnic și responsabil pentru dezvoltarea modelului 919, a declarat: „Chiar de la început, am avut un concept curajos, care a fost, de asemenea, și cel corect. Rezultatele obținute sunt o recompensă pentru curajul și eforturile noastre”. Modelul 919 Hybrid este dezvoltat, împreună cu toate celelalte modele Porsche, în Weissach, la centrul de Cercetare și Dezvoltare Porsche. Echipa condusă de Hitzinger lucrează în strânsă legătură cu inginerii de la modelele de serie, în special în privința sistemului de propulsie. „Ne susțin mai ales în domeniul proceselor de combustie și în generarea combustibilului mixt”, a spus Hitzinger.

M16_0254_fine

În ciuda tuturor afinităților, motorul cu patru cilindri de pe 919 nu este un motor Boxer, precum sunt cele de la noua generație turbo a modelului 718 Boxster. Motorul modelului 919 Hybrid are cilindrii dispuși în V, în unghi de 90 grade. Mica sursă de putere, cu ajutorul căreia Porsche și-a adăugat anul trecut în palmares cel de-al 17-lea titlu în cursa de 24 de ore de la Le Mans, dezvolta la vremea respectivă peste 500 CP. Cu toate acestea, pentru competițiile din 2016, reglementările cer folosirea pe turul de circuit a unei cantități mai mici de energie provenită din combustibil și impun reducerea debitului de combustibil pentru toate prototipurile. Acest lucru se concretizează într-un rezervor de combustibil mai mic cu 8% în cazul motoarelor de curse Porsche, fapt ce se traduce acum printr-o putere de sub 500 CP. Împreună cu energia electrică de la cele două sisteme de recuperare a energiei (energia la frânare de pe puntea față și energia din gazele de evacuare), care deservesc motorul electric de pe puntea față, per total, sistemul de propulsie al modelului Porsche 919 Hybrid dezvoltă acum aproximativ 900 CP.

M16_0253_fine

Reglementările pentru segmentul de top al Campionatului Mondial de Anduranță (clasa 1 de prototipuri de la Le Mans, LMP1) cer producătorilor să utilizeze sisteme de propulsie hibride. Ele stabilesc, de asemenea, legătura directă între performanțele sportive ale prototipurilor și eficiența lor energetică. Pe scurt, acest lucru înseamnă că se poate folosi o cantitate mare de energie din sistemele de recuperare. Cu toate acestea, acest lucru implică o reducere proporțională a consumului de combustibil permis pe un tur. Campionatul Mondial de Anduranță oferă inginerilor un grad mare de libertate în ceea ce privește conceptele de propulsie hibride. Echipele pot alege între motoare diesel sau pe benzină, motoare cu aspirație naturală sau cu alimentare turbo, cilindree diferite, și între unul sau două sisteme de recuperare a energiei. Aceste noi reglementări pun accentul pe inovații care vor avea un impact enorm asupra viitoarelor modele sport. De fapt, acest lucru a fost motivul principal pentru care Porsche a decis să participe din nou în grupa de elită a curselor cu motor.

M16_0254_fine

Campionatul Mondial de Anduranță, sezonul 2016, debutează cu tradiționalul Prolog pe Paul Ricard, în sudul Franței. Pentru cea mai prestigioasă cursă, cea de la Le Mans, s-au înscris două mașini noi, la un total de 60 de mașini participante, care vor concura pe celebrul circuit de 13,629 km. Calendarul cursei a suferit la rândul său o modificare: în 2016, Campionatul Mondial de Anduranță va avea loc, pentru prima dată, și pe noul circuit de Formula 1 din Mexico City. Astfel, Campionatul va fi format din nouă etape, desfășurate în nouă țări diferite. Cu excepția celei de la Le Mans, în acest sezon cursele vor avea întotdeauna o durată de șase ore, pe parcursul cărora vor concura 32 de mașini, împărțite în patru clase.

Calendarul Campionatulului Mondial de Anduranță din 2016:

25./26.03. Prolog, Paul Ricard (FRANȚA)
17.04. Cursa de 6 ore de la Silverstone (MAREA BRITANIE)
07.05. Cursa de 6 ore de la Spa-Francorchamps (BE)
05.06. Testele oficiale de la Le Mans (FRANȚA)
18./19.06. Cursa de 24 de ore de la Le Mans (FRANȚA)
24.07. Cursa de 6 ore de la Nürburgring (GERMANIA)
03.09. Cursa de 6 ore din Mexico City (MEXIC)
17.09. Cursa de 6 ore de la COTA (Austin, Texas/SUA)
16.10. Cursa de 6 ore de la Fuji (JAPONIA)
06.11. Cursa de 6 ore de la Shanghai (CHINA)
19.11. Cursa de 6 ore de la Bahrain (BAHRAIN)

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *