0

Peugeot 308 R HYbrid cu 500 CP

Continuându-şi strategia de internaţionalizare, marca lansează cu ocazia Salonului de la Shanghai noul 308 S, fabricat şi comercializat în China.

Indiferent de tipul de caroserie şi de motorizare, PEUGEOT 308 este renumit pentru performanţele de nivel înalt, la care se adaugă polivalenţa platformei EMP2. Pe această structură, PEUGEOT Sport a dezvoltat un nou sistem de tracţiune plug-in hibrid pe benzină. Puterea de 500 CP şi tracţiunea integrală depăşesc limitele sportivităţii pe acest segment, oferind performanţe cu adevărat extraordinare.

PEUGEOT 308 R HYbrid propune o nouă abordare a interiorului cu patru locuri individuale şi o ambianţă atractivă cu albastru şi negru.

Grila de aerisire este înfrumuseţată de motivul şah, alimentând cu aer puternicul propulsor de 500 CP. Prizele de aer laterale adăpostesc semnalizatoarele de tip LED, în timp ce priza de aer centrală afişează semnătura autovehiculului, cu logo-ul 308 R HYbrid inscripţionat.

Din lateral liniile caroseriei, perfect conturate pentru a adăposti structura mecanică, captează lumina şi atrag privirea asupra vehiculului. PEUGEOT 308 R HYbrid este înfrumuseţat de nuanţa de albastrufoarte intens ce conţine pigmenţi fluorescenţi şi particule de sticlă. Nuanţa evocă propulsorul hibrid şi culoarea care este rezervată în mod natural maşinilor de curse franţuzeşti. La nivelul portierelor spate, nuanţa de albastru este combinată cu negrul mat, o veritabilă reinterpretare a liniilor maşinii, simbol al modelelor PEUGEOT exclusiviste.

Graţie arhitecturii inovatoare a PEUGEOT i-Cockpit, conducătorul gestionează perfect cei 500 CP dezvoltaţi de propulsor. Volanul compact, îmbrăcat în piele perforată şi valorizat de logo-ul 308 R Hybrid, este perfect pentru o manevrabilitate optimă pe viraje. Foarte la îndemână, padelele volan garantează controlul facil al cutiei de viteze. Display-ul de tip head-up vă furnizează toate informaţiile necesare fără să fiţi nevoiţi să vă luaţi privirea de la drum.

De altfel, cele două butoane integrate la nivelul consolei centrale oferă conducătorului auto posibilitatea de a verifica, oricând, starea autovehiculului său. Primul buton activează puternicul propulsor, în timp ce al doilea oferă accesul la patru moduri de condus.

De-a lungul timpului, PEUGEOT Sport a apelat la expertiza sa tehnică şi la titlurile câştigate la curse, pentru a stabili caracteristicile componentelor şi poziţia ideală. Ansamblul de tracţiune reuneşte, astfel, trei surse de putere care pot alimenta autovehiculul, independent una de cealaltă:
– Motorul în 4 cilindri pe benzină de 1.6 THP 270 S&S are cel mai ridicat raport de putere din lume la această cilindree,
– Un motor electric, de 85 kW/115 CP, asociat unei cutii de viteze cu 6 rapoarte,
– Un motor electric, de aceeaşi performanţă pe puntea spate.

Pentru un comportament rutier dinamic, cu adevărat ireproşabil, componentele au fost repoziţionate şi coborâte la maximum. Bateria litium-Ion de 3 kWh cu un raport excelent capacitate/dimensiune a fost poziţionată dedesubtul scaunelor din spate în locul rezervorului de benzină. În schimb, rezervorul de 50 de litri a fost instalat în portbagaj, deasupra motorului electric spate şi acelor două transformatoare. În căutarea perfecţiunii, inginerii PEUGEOT SPORT au regândit complet structura rezervorului pentru a fi instalat cât mai aproape de elementele tehnice. Se câştigă astfel câţiva milimetri în ceea ce priveşte înălţimea autovehiculului, pentru un plus de performanţă.

Selectorul integrat în consola centrală permite selectarea unuia din cele patru moduri de condus:
– Modul Hot Lap este cel mai performant şi dezvoltă puterea tuturor celor trei surse, atingând în total 500 CP şi un cuplu maxim de 730 Nm.
– Modul Track dezvoltă 400 CP şi 530 Nm, doar cu motorul pe benzină şi motorul electric din spate. Grupul electric din faţă are o funcţie suplimentară de boost atunci când acceleraţi.
– Modul Road este dedicat în special utilizării rutiere care să nu depăşească 300 CP şi un cuplu de 400 Nm. Motorul pe benzină livrează toată puterea sa, iar grupul electric din spate îl asistă în timpul accelerării. Motorul electric din faţă nu intervine pe acest mod de rulare.
– Modul ZEV apelează mai întâi la grupul electric din spate pentru a propulsa PEUGEOT 308 R Hybrid. Grupul electric din faţă intervine, în funcţie de presiunea exercitată de conducătorul auto, asupra pedalei de acceleraţie.

Graţie tracţiunii integrale, comportamentul dinamic al PEUGEOT 308 R HYbrid este remarcabil, în special la ieşirea din viraj. Sistemul de frânare este la înălţimea performanţelor cu discuri ventilate pe faţă de 380 mm prinse cu patru pistoane, iar pe spate discuri de 290 mm. Cu toate acestea nu sunt utilizate de fiecare dată când frânaţi, deoarece PEUGEOT Sport a creat un grup propulsor, capabil să decelereze gratie motoarelor electrice, indiferent de viteza angrenată, adică de până la 250 km/oră. Pe lângă protejarea discurilor şi a plăcuţelor, acest sistem de frânare recuperativă reprezinta una din soluţiile inovatoare de încărcare a bateriei.

O altă strategie constă în utilizarea motorului electric de pe faţă ca un generator, antrenat de motorul pe benzină. O a treia soluţie o reprezintă cuplarea la o priza de încărcare rapidă ce garantează încărcarea completă în doar 45 de minute.

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *