0

Noul Ford Focus ST, primele informații oficiale

Hyundai Ploiesti!

Un nou hot-hatch își face apariția în lume. Este vorba despre noul Ford Focus ST, ajuns deja la generația a patra. Modelul a fost dezvoltat de divizia Ford Performance, iar primele imagini cu el au fost prezentate azi la Koln, Germania.

Ford Focus ST MKIV vine echipat cu două motoare, unul pe benzină și unul diesel. Începem cu unitatea pe benzină. Capacitatea acesteia este 2.3 litri Ecoboost, asemănător cu ceea ce vedem pe Mustang și pe spectaculosul Focus RS MKIII.  Puterea acestuia va fi de 280 de CP la 5500 rpm, iar cuplul este de 420 Nm între 3000 și 4000 rpm. 0-100 KM/H,  în mai puțin de 6 secunde după spusele celor de la Ford. În plus, motorului i-a fost pusă și o turbină twin-scroll, iar cu ajutorul acesteia producându-se anti-lag, adică pocnituri de la eșapament, la fel ca la Focus RS. Motorul diesel, EcoBlue, va avea 2.0 Litri ce dezvoltă 190 de CP, fiind cel mai puternic diesel de pe un Ford Focus din toate timpurile. Puterea maximă va fi la 3500 rpm, cuplul fiind de 400 Nm.

Pe lângă cele două motoare, Focus ST vine și cu două transmisii, manuală în 6 trepte și automată în 7 rapoarte. Acestea au fost modificate de inginerii celor de la Ford, astfel încât schimbarea vitezelor fiind una rapidă și liniară. În plus, modelul va avea funcția de „Rev-matching” , la fel cu ceea ce găsim pe Mustang.

Cum trăim în era tehnologiei, noul Ford Focus ST va beneficia și el de tehnologii de ultimă oră. Printre acestea remarcăm:

-Diferențial electronic cu alunecare limitată

-Rev-matching(disponibil doar pentru versiunea cu cutie manuală)

-Adaptive Shift Scheduling(versiunea automată)

-Ford CCD. Aceasta din urmă va fi oferită în pachetul Performance Pack pe versiunea hatchback pe benzină. Sistemul monitorizează starea suspensiei, sașiul, direcția, dar și starea pedalei de frână pentru a ajusta răspunsul amortizoarelor, cu scopul de a oferi o ținută de drum mai bună

-eLSD-sistem utilizat pentru transmisia manuală. Acesta folosește ambreaje hidraulice pentru a limita cuplul transmis la roata cu tracțiune redusă pe suprafața de rulare. Acest sistem ajută la evitarea patinării roților.

-EBB-Electronic Brake Booster- sistemul acumulează presiune mai rapidă decât la un sistem hidraulic, astfel încât pedala de frână se simte mai consistentă și conectată cu mașina. La Focus ST, această tehnologie poate influența schimbările de comportament al frânelor, în momentul în care mașina rulează sportiv, dar dinamica acestora poate fi modificată din sistemul Drive Modes.

La interior, Ford Focus ST oferă spațiu generos pentru șofer și pasageri, cunoscutul sistem de infotaiment SYNC, dar și scaune sport Recaro plus numeroase inserții cu logo-ul „ST”. Design-ul exterior este și el ușor modificat, el prezentând o notă mai agresivă față de modelul „cuminte”. Aici iese în evidență eleronul poziționat într-un unghi mai agresiv, dar și evacuarea dublă.

Noul Ford Focus ST va fi disponibil din vara acestui an și va veni în două versiuni, Hatchback și Wagon.

Acum vă lăsăm o scurtă galerie foto cu noul model hot de la Ford:

Tag-uri: , ,
Despre autor:

Pasionat de mașini încă de când am apărut pe lume.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.