0

Noul BMW M3 CS disponibil din aprilie

Null

După deputul BMW M4 CS în aprilie, care a deschis acest nou segment de modele M, BMW M3 CS este al doilea model care poartă acest indicativ. Este o ediţie specială exclusivă, care vine cu un plus de putere şi performanţă, dar nu sacrifică caracterul practic pentru care modelele BMW M sunt recunoscute. În acelaşi timp, nou model vine cu o serie de elemente de individualizare speciale, dintre care se remarcă utilizarea extinsă a plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP). Noul model va putea fi comandat de la începutul anului viitor, în timp ce producţia este pregătită pentru luna martie 2018.

Utilizarea extensivă a plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP), de exemplu, a făcut ca noul BMW M3 CS să fie extrem de uşor – masa proprie este acum de 1585 kilograme (conform UE, fără conducătorul auto). De asemenea, secţiuni mari ale caroseriei sunt realizate din CFRP, inclusiv capota, care este mai uşoară cu aproximativ 25% decât cea de la un BMW M3 obişnuit. Numeroşii ani de experienţă pe care BMW îi are în fabricarea componentelor din fibră de carbon şi a plasticului armat cu fibră de carbon au dat rezultate la noul BMW M3 CS. Numai acoperişul din CFRP este mai uşor cu peste 6 kg faţă de versiunea convenţională din oţel. Un alt avantaj al acestui material compozit extrem de uşor, dar şi foarte robust este coborârea corespunzătoare a centrului de greutate al automobilului, ceea ce conferă BMW M3 CS o manevrabilitate de excepţie.

Spatele automobilului dispune de un spoiler Gurney reproiectat, realizat din fibră de carbon vizibilă. Acest element aerodinamic al spoilerului, aşezat pe toată lungimea muchiei capotei portbagajului, reduce semnificativ portanţa punţii spate. Pentru a menţine caracterul practic în utlizarea zilnică, M3 CS nu face apel la un roll-bar.

Dinamica excelentă a noului BMW M3 CS îşi are originile nu numai în noua revizie a suspensiilor faţă de M3 cu pachet Competition (în ceea ce priveşte reglajele arcurilor/amortizoarelor), ci şi în creşterea puterii pentru motorul cu şase cilindri dispuşi în linie. Versiunea disponibilă la M3 CS dezvoltă 460 CP – cu 10 CP mai mult decât la M3 cu pachet Competition. Cuplul maxim creşte cu 50 Nm, până la 600 Nm. Acustica motorului este asigurată de un sistemului de evacuare sport M care a fost adaptat special pentru CS şi al cărui cvartet de ţevi de eşapament din oţel inoxidabil se integrează perfect în difuzorul spate din CFRP.

Utilizarea generoasă de Alcantara şi piele în două tonuri Silverstone/Black a permis un interior orientat către o imagine sportivă. O notă specială este butonul roşu de start/stop.

Reducerea habitaclului la esenţial şi, prin aceasta, realizarea unor economii semnificative de masă a reprezentat un obiectiv important. Totuşi, în ciuda spiritului sportiv al habitaclului BMW M3 CS, exprimat, de exemplu, prin scaunele M ultrauşoare, pasagerii nu sunt lipsiţi de detalii precum controlul automat al aerului condiţionat şi o versiune special adaptată a sistemului de sonorizare surround Harman Kardon.

Comenzile pentru ediţia specială BMW M3 CS pot fi realizate începând cu ianuarie 2018. Sedanul de înaltă performanţă, care va fi produs într-un număr de aproximativ 1200, va fi construit la fabrica BMW din Regensburg cu începere din martie 2018.

Tag-uri: , ,
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *