0

Test Drive Peugeot 3008 2.0 BLUEHDI AT6 GT 2017 [UPDATE REVIEW]

Ca producator, pentru a avea voie sa folosesti denumirea “GT” in nomenclatura oricarui model din palmaresul tau, trebuie sa ai ceva potent sub capota, iar Peugeot nu face rabat de la acest lucru, plasand sub capota lui 3008 GT un motor diesel de 2.0 litri ce dezvolta 180 cai putere. Caii sunt “struniti” de o cutie automata in 6 trepte ce nu smuceste precum un dublu ambreiaj, dar nici nu te face sa imbatranesti ca un CVT. Uneori pe retrogradare computerul care calculeaza shimbarea vitezelor mai intra in panica si pare ca nu stie daca sa iti dea sau nu cuplu, dar nu se intampla prea des. Poti schimba folosind si padelele, dar nu este foarte satisfacator, asa ca nu o vei face prea des, la fel cum nici noi nu am facut-o. Motorul incepe sa dezvolte cuplul de 400 Nm inca de la 2000 rpm, dar varful dinamic este undeva la 3000 rpm. Totusi, in ciuda modului futurist in care arata masina, la apasari mai seriase ale pedalei incepi sa auzi zgomotul specific unui motor Diesel, ceea ce te poate aduce foarte repede cu picioarele pe pamant. Eternul buton “Sport” aduce la viata motorul si vitalizeaza cutia ce reuseste sa schimbe treptele cel putin la fel de repede ca unitatea celor de la Renault.

Din punct de vedere al consumului, nu stam rau deloc, masina reusind 6.8 litri/100 km in regim mixt, preponderent urban. Fiind un SUV incapator, te astepti la ruliu, dar nu este cazul. Evident, masina nu va sta plantata pe sosea ca un 208 GTI, dar nici nu se va lasa precum un vas in curbe. Se comporta exact cum te-ai astepta de la o astfel de masina, constructorul francez neoferind optiunea unei suspensii adaptive.

Totusi, punctul forte al lui 3008 ramane interiorul: atat prin spatiul pe care il ofera masina, cat si prin modul in care este desenata plansa de bord. I-Cockpit (versiunea francezilor de instrumentar virtual) iti ofera toate informatiile de care ai avea nevoie vreodata intr-un mod extrem de eficient, astfel reducand timpul necesar de a-ti lua ochii de la drum. Tot ceea ce vezi pe ecranul LCD de 8.0 inch din fata ta este frumos colorat, impresionant desenat si impresionant fara indoiala. Cu siguranta acesta ar putea fi vazut ca un punct forte al acestei masini si probabil ca va convinge cativa cumparatori sa aleaga constructorul francez in ciuda rivalilor sai. Pentru a ajuta la aceasta decizie, amintim si portbagajul incapator de 528 litri, intrecut doar de Tiguan – 615 litri. Pentru entertainment, Peugeot ofera un ecran LCD de 12.3 inch pe consola centrala si, optional, un sistem audio Focal cu o putere de 515 W.

Preturile pornesc de la 20.229 euro si pot ajunge la 35.144 euro cu TVA inclus in cazul masini pe care eu am testat-o. Daca privim in curtea rivalilor si cautam versiuni de top, acestea le gasesti in jurul pretului de 35.000 euro, ma refer la noul Nissan Qashqai facelift, Seat Ateca sau Hyundai Tucson. In continuare poti urmari testul video cu versiunea PEUGEOT 3008 1.2 PURETECH:

 

Vezi galeria foto completa: Click aici! Vezi alte teste cu modele PEUGEOT: Click aici!

Cauti un PEUGEOT? Completeaza formularul si te ajutam sa iti gasesti unul: CLICK AICI!

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *