Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Noul AUDI Q6 e-tron 2024

Așa cum era deja de așteptat, avangarda SUV-urilor continuă, dar nu oricum, ci cu ajutorul unui sistem de propulsie care se află la mare căutare în prezent. Da, ați ghicit, este vorba despre un nou SUV 100% electric, și anume, despre noul Audi Q6 e-tron.

Deși Audi Q6 în varianta sa cu sisteme de propulsie cu ardere internă se află de ceva vreme în producția de serie, trebuie să menționăm faptul că acesta nu are nici cea mai mică legătură cu e-tron. De fapt, Q6 este dezvoltat pe platforma MQB și este disponibil exclusiv pentru piața din China, în timp ce Q6 e-tron este construit pe noua platformă Premium Platform Electric (PPE), care este disponibilă cu încărcare la 800V.

Designul exterior este unul ușor de recunoscut ca fiind un model al producătorului din Ingolstadt, cu o grilă impunătoare și faruri Matrix LED, a căror semnătura luminoasă poate fi modificată din sistemul de infotainment. Stopurile folosesc și ele tehnologia OLED, iar semnătura lor luminoasă poate fi modificată și ea, la fel ca și cea a farurilor.

Cu toate că din exterior Q6 e-tron este ușor de recunoscut ca fiind un Audi, la interior lucrurile se schimbă aproape drastic, am spune noi. Noul limbaj de design care poate fi observat la bordul lui Q6 e-tron iese în evidență prin simplitatea sa, care se datorează, în mare parte, de lipsa butoanelor. Și pentru că numeroasele funcții și opțiuni disponibile trebuie să fie operate și controlate cumva, cei de la Audi au hotărât să introducă 3 display-uri la bordul lui Q6 e-tron.

Atât instrumentarul de bord digital, cât și ecranul central al sistemului de infotainment nu reprezintă ceva nemaivăzut la Audi, dar adevărata noutate este dată de introducerea celui de al treilea ecran, pentru pasagerul din dreapta. Acesta măsoară 10.9 inch și are o funcție denumită Active Privacy Mode, care are datoria de a nu-l distrage pe șofer. Din fericire pentru cei care preferă cât mai puține ecrane la bordul unui autoturism, această dotare este opțională și poate fi configurată doar la alegerea clientului.

Pe lângă cele mai noi tehnologii, la bordul lui Q6 e-tron pot fi regăsite și o selecție de materiale premium, specifice Audi. Pentru cei mai pretențioși, sunt disponibile multiple materiale diferite, cum ar fi textil sau piele, dar și unele reciclate.

Portbagajul are un spațiu de depozitare care începe de la 526 de litri, care poate ajunge până la 1529 de litri, prin rabatarea banchetei. Un al doilea portbagaj se află și în față, care are un volum de 64 de litri.

Și tot la capitolul dimensiuni, ale lui Q6 e-tron sunt generoase, acesta măsurând 4.77 metri lungime și 2.13 metri lățime. Masa este și ea pe măsura așteptărilor, mai exact, de 2350 kilograme.

Pentru început, Q6 e-tron va putea fi comandat în două versiuni de putere, de 387 și 516 cai-putere, cea din urma fiind denumită foarte sugestiv SQ6 e-tron. În ambele situații, propulsia este realizată de două motoare electrice și bateria este una de 94.9 kWh.

Q6 e-tron promite o autonomie de 625 kilometri, în timp ce SQ6 e-tron va putea parcurge doar 598 de kilometri cu o singură încărcare. Pentru a compensa acest dezavantaj, varianta din urmă este capabilă să realizeze sprintul de la 0 la 100 km/h în doar 4.3 secunde, față de cele 5.9 ale variantei destinate celor mai puțin amatori de senzații tari.

Încărcarea de la 10% la 80% la o stație rapidă DC se va realiza în doar 21 de minute. Alternativ, Q6 e-tron va putea fi încărcat și la AC, cu timpi de așteptare pe măsură.

Lansarea oficială în Europa este programată pentru vara anului 2024, iar prețul de pornire va fi de aproape 75 000 de Euro pentru Q6 e-tron, respectiv de aproape 94 000 de Euro pentru SQ6 e-tron.

CONCLUZII

Nota: