Am ajuns la a 3-a generație de Volkswagen Tiguan. Tiguan-ul este un model important pentru vânzările germanilor, având în vedere că din 2007 și până acum au vândut circa 7.6 milioane de exemplare. Prin urmare cu ce ar putea să mai vină această nouă generație pentru a convinge noi cumpărători? În afară de prețul de 58.000 euro?
Mașina din testul nostru este un R Line 2.0 TDI 4Motion de 193 cai putere și 400 Nm cuplu. Mai există o variantă 2.0 TDI ce dezvoltă 150 cai putere, dar aceea are doar tracțiune față. În ciuda masei de 1750 kg, 0-100 are loc în 7.7 secunde, ceea ce face această mașină să fie chiar sprintenă. Cred că DSG-ul în 7 trepte este responsabil în mare parte pentru aceste performanțe.
Tot DSG-ul este responsabil și pentru confortul din oraș – fără smucituri sau alte comportamente dubioase, Tiguan se comportă civilizat în oraș.
Cât despre consum, după o zi de vineri plină de trafic în care am stat numai în mașină în București, consumul e de circa 7.5 litri/100 km.
Mașina are amortizoare DCC Pro, acestea fiind de obicei montate pe modele premium din familia VAG. Aceste amortizoare cu 2 valve se găsesc acum și pe noul Passat, care acum este doar break. Deci nu doar că avem amortizoare adaptive, dar când setezi individual, poți pune amortizoarele exact unde vrei tu, nu doar în 3 opțiuni presetate.
La fel ca multe produse Volkswagen, noul Tiguan nu excelează la nimic, dar tot ce face, face cel puțin foarte bine. Nu e o mașină sport manevrabilă, asta e treaba lui Golf GTI, dar atunci când o pui în sport, simți cum se diminuează ruliul. Nu e confortabil precum un Touareg, dar când ai suspensia în modul confort, treci peste gropile din București cu viteză mai mare decât ceilalți participanți la trafic, pentru că tu nu resimți niciun șoc, nicio vibrație.
Butonul de volum poate avea funcție dublă – poți controla volumul, dar și profilul de condus. Trebuie doar să apeși pe buton o dată și funcția lui se schimbă. Îmi place foarte mult această soluție pentru că este un control tactil, nu pe touchscreen, și este intuitiv și ușor de folosit.
Spațiul este generos – deși mașina a crescut în lungime totala cu doar 3 cm, bancheta spate este super încăpătoare, iar portbagajul a căpătat 37 de litri, având acum 652 în total. Sincer, cate chestii să mai ceri pentru o vacanță cu familia?
Nota: