Noua generație Audi A4 oferă cel mai bun coeficient aerodinamic din clasa sa: cu o valoare de 0,23. Sistemele de asistență și infotainment se remarcă prin calitatea extraordinară. Noua generație de motoare TFSI în 4 cilindri beneficiază de noi metode de combustie, stabilind noi referințe la capitolele: consum de carburant, emisii și performanțe.
Cu o lungime de 4,73 metri și un ampatament de 2,82 metri – noul Audi A4 impune pe șosea. O proeminentă linie orizontală prezentă atât în partea din față cât și în cea din spate accentuează lățimea vehiculului. Designul grațios cu linii concise exprimă eleganța sportivă a mărcii. Grila Singleframe este lată și coborâtă, iar farurile Audi Matrix LED (inclusiv semnalizare dinamică) asigură un trademark vizual.
În comparație cu modelul anterior, dimensiunile au crescut, insa greutatea a fost redusă în mod considerabil – cu până la 120 kilograme. Caroseria noului model Audi A4 este una dintre cele mai ușoare din clasa sa, grație atât unui mix inteligent de materiale, cât și construcției ușoare.
Portbagajul noului A4 Avant oferă un spațiu de depozitare de 505 litri, reprezentând cea mai mare valoare din clasa sa. Rabatând spătarul banchetei, volumul poate fi extins la 1.510 litri. Hayonul acționat electric este standard, iar opțional se poate opta pentru deschidere și închidere controlată cu ajutorul unui senzor.
Cele două noi modele oferă o abundență de tehnologii inteligente, al căror mod de utilizare este și mai intuitiv, grație noului concept de control și afișare Audi MMI. Printre cele mai reprezentative soluții tehnologice ale noului A4 se enumeră Audi virtual cockpit, faruri Audi Matrix LED, Audi smartphone interface, Band & Olufsen Sound System cu 3D Sound, Audi phone box cu încărcare wireless, head-up display, cât și noile sisteme de asistență și servicii Audi connect.
Sistemul opțional Audi virtual cockpit – instrumentele de bord complet digitale cu ecran LCD de 12,3” afișează cele mai importante informații la rezoluție înaltă, cu un grad înalt la detalii și efecte sofisticate. Conceptul de control MMI din consola centrală reprezintă un alt nou feature având rolul de element central de control. Sistemul infotainment de top, navigația MMI plus cu MMI touch și display-ul generos de 8,3 inci oferă un touchpad amplasat pe butonul rotativ pentru introducerea de caractere și pentru funcția de zoom. Întreaga logică de control MMI este similară cu cea a unui smartphone, incluzând și o funcție inteligentă de căutare free-text.
Noile Audi A4 și A4 Avant vor dispune la lansare de șapte motorizări, trei TFSI și patru TDI. Puterile acestora au crescut semnificativ și variază între 110 kW (150 CP) și 200 kW (272 CP), iar consumul de carburant a fost redus cu până la 21%. A4 2.0 TDI ultra consumă în medie doar 3,7 litri de motorină pe 100 kilometri și emite doar 95 grame de CO2 pe kilometru; valorile corespunzătoare pentru modelul Avant sunt 3,8 l/100 km și 99 g CO2/km. Toate motoarele îmbină eficiența înaltă cu puterea sportivă. Acest lucru se remarcă mai ales în cazul celor două motoare 3.0 TDI cu 6 cilindri. Noul Audi A4 dispune de o revoluționară inovație pentru motoarele pe benzină: unitatea 2.0 TFSI ultra cu 140 kW (190 CP) utilizează o metodă de combustie complet nouă, deosebit de eficientă, asigurând un consum de carburant de doar 4,8 litri pe 100 kilometrii și emisii de CO2 de doar 109 g/km; valorile corespunzătoare pentru modelul Avant sunt 5,0 l/100 km și 114 g CO2/km. Pe parcurs va fi lansată și o versiune g-tron a cărei metodă de propulsie utilizează gazul natural sau Audi e-gas – combustibilul produs în mod sustenabil de Audi. Trenul de rulare și șasiul noilor Audi A4 și A4 Avant au fost complet reproiectate. Transmisia manuală cu 6 trepte, S tronic cu 7 trepte (disponibilă acum și pentru tracțiunea față) și tiptronic cu 8 trepte au fost reproiectate; transmisiile automate oferă acum o funcție economică de mers în gol. Controlul selectiv al cuplului suplimentează lucrul tracțiunii față și al tracțiunii quattro. În cazul celui mai puternic motor TDI, Audi va oferi opțional un diferențial sport pentru puntea spate, începând cu anul 2016.
Preţul porneşte de la 32.449 euro pentru versiunea de 1.4l benzină 150 CP şi poate depăşii uşor 54.340 euro pentru versiunea de 3.0l diesel quattro de 272 CP.