1

Noile modele FORD Fiesta: ACTIVE si ST-LINE

Aboneaza-te!

Noul crossover Fiesta Active este primul membru disponibil al familiei Active, gamă care conține modele cu design inspirat din lumea SUV-urilor. Acestea combină designul robust și un nivel superior de versatilitate cu un caracter dinamic specific modelelor Ford și cu tehnologii sofisticate de confort și asistență a șoferului. Ținta este numărul în creștere al clienților europeni de SUV-uri și crossovere.

Fiesta Active îi conferă un caracter mai practic multipremiatului model Fiesta, fiind disponibil în versiunea de caroserie cu cinci portiere. Printre elementele caracteristice versiunii Active se numără o gardă la sol ridicată care conferă abilități îmbunătățite pe drumuri neasfaltate și o poziție mai înaltă la volan care inspiră încredere în oraș și pe șosele.

Noul crossover Fiesta Active oferă o interpretare robustă a designului exterior elegant al noii generații Fiesta, propunând panouri de protecție de culoare închisă care încep în zona spoilerului frontal, se prelungesc apoi pe aripile frontale și pe zona laterală și continuă spre partea posterioară. Grila de culoare închisă cu un o textură de tip plasă și margini negre se asortează cu proiectoarele de ceață găzduite de cavitățile în forma literei C din zona laterală frontală.

Spoilerul posterior dezvoltat special pentru varianta Active este garantul unei apariții impunătoare alături de stopurile LED disponibile opțional. Plăcile lucioase de pe praguri sunt montate în față și spate, iar jantele de 17 inch dedicate exclusiv versiunii Active pot fi comandate atât în finisaj Rough Metal, cât și în variantă Absolute Black. Nuanțele exterioare vibrante includ Lux Yellow, Ruby Red și Blue Wave, iar clienții pot alege un plafon contrastant negru sau roșu, în funcție de culoarea preferată pentru caroserie.

Garda la sol a lui Fiesta Active a fost ridicată cu 18 milimetri față de șasiul standard al lui Fiesta, iar ecartamentul a crescut cu 10 milimetri, aceste modificări determinând o apariție dominantă, capacități mai bune pe teren accidentat și o poziție la volan care îi oferă încredere șoferului.

Amortizoarele frontale optimizate sunt dotate cu un limitator hidraulic de recul care atenuează efectul negativ pe care îl au neregularitățile din suprafața de rulare asupra confortului. Geometria unică a articulațiilor suspensiei și setările unice la nivelul arcurilor și al amortizoarelor completează direcția electronică și reglajul sistemului ESC pentru ca nivelul de confort și răspunsul mașinii pe o gamă largă de suprafețe să fie exemplare.

Fiesta Active oferă trei moduri de rulare prin sistemul selectabil Drive Modes:

  • Normal, care utilizează setările standard pentru sistemul ESC și pentru cel de control al tracțiunii. Dedicat utilizării zilnice.
  • Eco, care ajustează setările motorului și ale accelerației pentru a-i ajuta pe șoferi să economisească carburant atunci când au nevoie de acest lucru.
  • Slippery, disponibil exclusiv pe versiunile cu transmisie manuală cu șase trepte. Calibrează sistemul ESC și Controlul Tracțiunii pentru a oferi un nivel superior de siguranță pe suprafețele cu aderență scăzută, așa cum sunt cele acoperite cu zăpadă și gheață. Reduce instantaneu patinarea roților, implicit la plecarea de pe loc. Modul Slippery îi ajută pe șoferi, de asemenea, să păstreze controlul mașinii în viraje sau când schimbă benzile în condiții de aderență limitată prin mici ajustări la nivelul accelerației și al frânelor pentru prevenirea supravirării sau subvirării excesive.

Sistemul Ford de conectivitate și divertisment SYNC 3 îi va permite șoferului lui Fiesta Active să controleze prin comenzi vocale simple și conversaționale elemente precum sistemul audio, sistemul de navigație și smartphone-urile conectate. Sistemul este compatibil cu interfețele Apple CarPlay şi Android Auto™ și oferă implicit funcția SYNC AppLink, caree permite activarea prin voce a aplicațiilor de pe smartphone. Display-ul tactil cu ecran color de 8 inch recunoaște toate gesturile consacrate de telefoanele inteligente, inclusiv Pinch și Swipe.

Reflectând tendința consumatorilor de a adopta dispozitive multimedia portabile, Fiesta oferă conectivitate Bluetooth și două porturi USB în echiparea standard, cu opțiunea suplimentară a unui CD Player integrat. Indiferent de modul ales de posesorii unui Fiesta pentru a accesa muzica preferată, sistemul audio va oferi un sunet de înaltă calitate, vârful fiind sistemul audio B&O PLAY.

Noile sisteme audio B&O PLAY – oferite exclusiv de Ford – oferă o experiență audio de top datorită faptului că sunt proiectate special și personalizate pentru fiecare model Ford, mergând până la calibrarea și amplasarea fiecărui difuzor in poziția optimă. În cazul noii generații Fiesta, pachetul înseamnă 10 incinte acustice, inclusiv un subwoofer montat în portbagaj și un difuzor central pentru gama de sunete medii așezat deasupra instrumentarului de bord. Acesta oferă un design unic și este decorat cu o siglă din aluminiu B&O PLAY. Puterea totală a sistemului este de 675 de Wați, pachetul fiind gestionat de un amplificator electronic care controlează egalizarea și mixarea sunetului și oferă implicit modul selectabil Surround Sound pentru un sunet bogat și puternic indiferent de locul ocupat în mașină.

Sofisticatul motor pe benzină Ford 1.0 EcoBoost și noul motor diesel TDCi de 1.5 litri oferă niveluri de performanță și de consum care sprijină experiența dinamică de vârf în segment și reduc costurile. În același timp, aceste motoare se ridică la nivelul celor mai recente standarde Euro 6.

Multi-premiatul motor pe benzină Ford 1.0 EcoBoost este disponibil acum în versiunile de putere de 85 CP, 100 CP, 125 CP și 140 CP și oferă un consum minim de 5.0 litri/100 km și emisii care coboară până la 113 g CO2/km. Motorul poate fi comandat alături de noua transmisie manuală cu 6 trepte care vine cu o arhitectură care reduce frecarea, contribuind la reducerea emisiilor de CO2, sau în varianta automată cu șase trepte, ce oferă padele montate în spatele volanului care este oferită pe versiunea de 100 CP. Aceasta emite 139 g CO2/km și oferă un consum de 6.1 l/100 km.

Motorul turbo cu trei cilindri 1.0 EcoBoost este dotat cu tehnologii avansate, inclusiv cu injecție directă de benzină la presiune înaltă, cu dublă distribuție variabilă și cu un concept inovativ de amplasare a arborelui cotit. Toate acestea oferă un grad de rafinament de neegalat în universul motoarelor cu trei cilindri la nivel mondial.

Motorul Ford TDCi de 1.5 litri oferă 85 CP sau 120 CP – ambele versiuni în combinație cu o cutie manuală cu șase trepte – și oferă emisii de CO2 care coboară până la 103 g CO2/km și consum de 4.0 litri/100 km. Versiunea de 120 CP a oferit încă de anul trecut, în momentul lansării sale pe noua generație Fiesta, o combinaţie versatilă de putere, cuplu și eficiență a consumului pentru o experienţă plăcută la volan.

Motorul TDCi de 1.5 litri beneficiază de un concept optimizat al camerei de combustie, de turbină – inclusiv de geometrie variabilă pentru versiunea de 120 CP – și de un sistem sofisticat de injecție care optimizează performanța. Sistemul inteligent de reîncărcare regenerativă crește eficiența prin antrenarea selectivă a alternatorului și prin încărcarea bateriei atunci când vehiculul rulează liber sau frânează.

Eficiența consumului este îmbunătățită și prin echiparea cu tehnologia Auto‑Start‑Stop pe toate versiunile 1.0 EcoBoost și pe varianta de 120 CP a motorului diesel TDCi de 1.5 litri. Funcția Active Grille Shutter, disponibilă pe motoarele 1.0 EcoBoost și 1.5 TDCi în versiunea 85 CP, închide automat canalele de aer din grila frontală pentru a reduce rezistența la înaintare atunci când nu e nevoie de răcirea radiatorului.

Noua generație Ford Fiesta ST oferă cea mai receptivă, implicată și distractivă experiență Fiesta ST din istorie, benficiind de o gamă de Tehnologii Sport sofisticatecare îmbunătățesc puterea și performanțele, comportamentul în viraje și agilitatea, dar și versatilitatea în scenarii care variază de la drumul zilnic spre birou până la o sesiune pe circuit.

Noua generație Fiesta ST este animată de noul motor pe benzină 1.5 EcoBoost – primul motor cu trei cilindri din istorie regăsit pe un model Ford Performance, care dezvoltă 200 CP și un cuplu de 290 Nm, accelerează de la 0 la 100 km/h în 6.5 secunde și oferă o viteză maximă de 232 km/h.

Modurile selectabile de pilotaj Drive Modes, prezente în premieră pe Fiesta ST, permit configurarea sistemelor care controlează motorul, direcția și stabilitatea mașinii cu ajutorul setărilor Normal, Sport și Track, transformând modelul prin simpla apăsare a unui buton dintr-un hatchback flexibil care poate fi folosit în viața de zi cu zi într-o mașină sport cu pedigree de circuit. Sistemul opțional Launch Control le va da ocazia celor care vor pilota noua generație Fiesta ST să atingă un nivel maxim de satisfacție prin starturi foarte rapide și consistente pe circuit. Acest sistem este sprijinit de elemente grafice dedicate pe ecranul de 4.2 inch din zona instrumentarului de bord.

Diferențialul mecanic cu alunecare limitată, disponibil opțional și prezent în premieră pe Fiesta ST, optimizează aderența în viraje. În același timp, noile arcuri vectoriale (Force Vectoring Springs), tehnologie patentată de Ford, permit intrări mai agresive în viraje și un răspuns mai exact care oferă o experiență excelentă de condus.

Noul motor EcoBoost de 1.5 litri folosește tehnologii precum turbocompresia, injecția de înaltă presiune și distribuția variabilă dublă prin sistemul Twin-Independent Variable Cam Timing (Ti-VCT) pentru a dezvolta 200 CP la 6000 rpm și 290 Nm între 1400 și 4000 rpm..

Arhitectura cu trei cilindri a acestui motor furnizează în mod natural un cuplu ridicat la turații joase. Performanțele sunt îmbunătățite suplimentar de un turbocompresor nou care folosește un design opitmizat al turbinei pentru a genera presiune mai rapid și pentru a minimiza întârzierea răspunsului turbinei cu scopul de a oferi o experiență directă și distractivă în timpul condusului.
Noua combinație dintre tehnologia de injecție directă și cea de injecție indirectă secvențială ajută la dezvoltarea unui nivel ridicat al puterii și la un răspuns rapid, alături de emisii de CO2 reduse și de o creștere a eficienței consumului de carburant la sarcină redusă.

Noua tehnologie Ford de dezactivare a cilindrilor – anunțată în prima fază pe motorul 1.0 EcoBoost și o premieră mondială pe un motor cu trei cilindri – va îmbunătăți și mai mult economia de carburant pentru clienții lui Fiesta ST, fără a afecta nivelul performanțelor.

Tehnologia oprește alimentarea cu carburant și activitatea supapelor unuia dintre cei trei cilindri în momentele în care nu e nevoie de întreaga capacitate a motorului, așa cum se întâmplă la viteze de croazieră, când sarcina motorului este redusă. Tehnologia poate să dezactiveze și să reactiveze un cilindru în 14 milisecunde – de 20 de ori mai rapid față de timpul de care are nevoie o persoană să clipească – pentru a oferi instantaneu un nivel complet al performanțelor atunci când e nevoie de acest lucru.

Motorul construit din aluminiu beneficiază, de asemenea, de o galerie de evacuare integrată care îmbunătățește eficiența ajutând motorul să atingă mai rapid temperatura optimă de funcționare și care pune la dispoziție mai rapid cuplul micșorând distanța pe care gazele de evacuare trebuie s-o parcurgă între cilindri și turbocompresor. Supapa activă de evacuare controlează sunetul dezvoltat de motor pentru a oferi o experiență și mai satisfăcătoare la condus.

Când pedala de ambreiaj este eliberată brusc, se activează modul de start optimizat de pe loc în care sistemele ESC (Electronic Stability Control), Controlul tracțiunii, Controlul vectorial al cuplului și Sistemul de compensare a acțiunii cuplului motor asupra direcției (Torque Steer Compensation System) coordonează furnizarea puterii și a cuplului către roți.

Modurile selectabile de pilotaj (Drive Modes) vor adăuga mai multă versatilitate pe noua generație Fiesta ST, permițându-le șoferilor să optimizeze experiența la volan pentru a acoperi scenarii care variază de la drumul făcut cu copiii spre școală până la câteva tururi pe circuit.

În modul Normal, setarea motorului, controlul tracțiunii, sistemul de control electronic al stabilității (ESC), sunetul evacuării și servodirecția asistată electronic (EPAS) sunt configurate pentru a oferi un răspuns natural și un sentiment de legătură cu mașina.
În modul Sport, setarea motorului și răspunsul pedalei de accelerație sunt mai acute, iar configurarea sistemului EPAS este ajustată pentru a oferi mai mult feedback și un control mai fin pentru șofatul sportiv pe șosea. Valva activă se deschide, iar ESE este adaptat pentru a intensifica sunetul sportiv al evacuării și al motorului în habitaclu.
În modul Track, toate sistemele dinamice ale mașinii sunt setate pentru atingerea unor timpi-record pe turul de circuit, controlul tracțiunii este dezactivat, iar intervențiile sistemului ESC sunt relaxate pentru a facilita rularea utrasportivă pe pistă.
Sistemul ESC cu trei moduri de operare le oferă șoferilor posibilitatea de a alege între intervenția electronică completă asupra mașinii, intervenția limitată cu mod wide-slip sau dezactivarea completă.

Caracterul sportiv al modelului care intră în familia Ford Performance este îmbunătățit și mai mult cu ajutorul unor elemente precum designul dedicat al fuzetei, calibrarea unică a servodirecției asistate electronic (EPAS) printr-un raport 12:1 al direcției, cea mai rapidă din întreaga gamă Ford Performance și cu 14% mai rapidă decât cea a generației precedente Fiesta ST200, și prin sistemul de frânare de înaltă performanță care oferă discuri ventilate cu diametrul de 278 de milimetri pe față și discuri pline cu diametrul de 253 de milimetri pe spate.

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

1 COMMENT

  1. cristian ivoniciu

    Modele de top la un pret relevant. Ford face progese in ultimul timp.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.