Tind să cred că în cazul mașinilor de lux, majoritatea posesorilor nu s-au ghidat după niște repere „clasice” sau matematice, care țin de performanțe sau numere puse pe hârtie. Dacă mă întrebați pe mine, în situațiile de acest gen este vorba strict despre preferințele fiecăruia.
Există mașini mai rapide la prețuri mai mici? Da. Există mașini mai fiabile? Probabil. Există mașini cu consumuri mai mici de combustibil? Fără îndoială. Este vreuna dintre ele un Mercedes-Maybach cu motor V12? Categoric nu!
Așadar, sunt convins că oricine își permite o astfel de mașină și-ar permite și un Bentley sau un Rolls-Royce, dar totuși ar putea alege un Maybach prin simplul fapt că îi place mai mult. Sau poate le vrea pe toate trei, cine știe…
Dincolo de păreri, subiectul zilei de astăzi este un omagiu adus motorului V12 prezent pe modelele Maybach încă din anii `30, sub forma unei ediții limitate a lui Mercedes-Maybach S 680, denumită Mercedes-Maybach V12 Edition.
Maybach are un istoric cel puțin interesant, această companie luând naștere undeva la începutul secolului XX, în anul 1909. Aceștia sunt responsabili de producția unor motoare destinate montării pe dirijabile și chiar și pe locomotive.
Cu toate acestea, abia în anii `20 aceștia au început producția de automobile de lux, iar primul astfel de model produs în serie care a fost echipat cu un motor V12 a fost Maybach Zeppelin. În cazul în care vă întrebați, da, acesta a fost numit după aeronava Zeppelin.
Foto: DaimlerChrysler AG, Maybach Zeppelin DS 8 Cabriolet 1, CC BY-SA 3.0
Automobilul Maybach în cauză era o mașină foarte opulentă, cu o masă totală de aproximativ 3 tone și o motorizare V12 cu o capacitate cilindrică de 7 litri care putea dezvolta până la 200 cai- putere. Viteza maximă era una de de până la 170 km/h.
Dacă nu pare o valoare prea mare, țineți cont de faptul că una dintre cele mai rapide mașini ale vremii, Duesenberg Model J. Aceasta avea o viteză maximă de aproximativ 191 km/h, iar în anul 1949, adică vreo 20 de ani mai târziu de la lansarea lui Maybach, cea mai rapidă mașină din lume era un Jaguar XK120, cu o viteză maximă de aproximativ 200 km/h.
Așadar, cu această scurtă lecție de istorie acum încheiată, cred că este momentul potrivit să discutăm și despre subiectul de astăzi, și anume, Mercedes-Maybach V12 Edition, un model de serie limitată care comemorează ceea ce Maybach a început în urmă cu aproape un secol.
Baza pentru acesta este un Mercedes-Maybach S 680 echipat „aproape complet” și care a primit un tratament special de la divizia MANUFAKTUR a celor de la Mercedes. Mai exact, Maybach V12 Edition a primit o vopsea în două nuanțe, olive metallic în partea superioară și obsidian black metallic în partea inferioară. Pentru a accentua cele două culori, există și o dungă vopsită în argintiu metalizat.
Deși poate nu mai pare ceva atât de deosebit să ai o mașină vopsită în două culori, trebuie să rețineți faptul că întreg procesul de vopsire durează până la 10 zile. Prin comparație, la un Maybach „normal” , procesul acesta durează jumătate.
Jantele au și ele un design specific și sunt vopsite în aceeași nuanță măslinie, iar emblemele dedicate cu un „M” dublat sunt peste tot. Și ca să ne aducă aminte de Maybach DS 8, emblema este completată de un „12” pe un fundal cu gravuri în forma unui „V”. Da, ați ghicit, aici se comemorează un motor V12.
Interiorul folosește o tapițerie din piele Nappa de culoare maro, de asemenea, dedicată acestui model. Ornamentele din lemn se extind inclusiv pe volan, care este finisat manual. Accentele aurii de la exterior continuă și la interior, iar fiecare exemplar va avea la bordul său un set de pahare de șampanie Robbe&Berking.
Asemenea originalului, Mercedes-Maybach V12 Edition este un colos și din punct de vedere tehnic. După cum am menționat deja, aici vorbim despre un motor V12, acesta având o capacitate cilindrică de 6 litri.
Acesta dezvoltă 612 cai-putere și are un cuplu maxim de 900 Nm. Transmisia este una automată cu 9 trepte 9G-TRONIC, iar tracțiunea este integrală. Accelerația de la 0 la 100 km/h durează 4.5 secunde, iar viteza maximă este limitată la 250 km/h.
Mercedes-Maybach a mai pierdut câteva kilograme între timp, acesta având o masă la gol de „doar” 2365 kg, față de cele aproximativ 3 tone ale modelului de acum 100 de ani. Consumul mediu declarat este de 13.2 – 14.2 l/100 km, dacă interesează pe cineva.
Ah, era să uit, fiecare model va avea o emblemă pe consola centrală cu inscripția „1 of 50”, pentru că vor fi produse numai 50 de exemplare ale acestui model, acestea urmând să fie livrate clienților începând cu toamna acestui an.
Prețul? Nu cred că are rost să intrăm în acest subiect…