Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Importatorii auto si retelele de socializare

Lupta pentru vânzări a început să fie prezentă și în mediul online, luând amploare deodată cu dezvoltarea rețelelor de socializare. În ceea ce privește reprezentanții autohtoni ai mărcilor auto se poate observa o creștere a activității și a interacțiunii cu ceilalți internauți prin intermediul acestor siteuri. Am luat la puricat paginile de Facebook ale principalelor mărci auto comercializate în România.

Pentru acest articol am ales cele mai prezente mărci auto de la noi. Astfel, Renault România (aprox. 486.000) conduce detașat în bătălia like-urilor fiind cea mai apreciată marcă auto din România.

Numărul aprecierilor pot să difere.

Numărul aprecierilor poate să difere.

După cum se poate observa și din graficul atașat, principalii urmăritori ai francezilor sunt Volkswagen, Hyundai și Toyota, dar diferența este una uriașă. Ajutat de oamenii care se află în spatele contului de Facebook, Renault România a reușit să se detașeze de concurență și la nivelul interacțiunii cu fanii (likes/post, comentarii și distribuiri). Se poate observa ușor acest lucru, fără a avea acces la diferite statistici: răspund oricărui comentariu care conține o întrebare. Pagina Hyundai România are posturile cu cele mai multe comentarii venite din partea fanilor mărcii. La polul opus se află pagina Peugeot România care având cele mai puține aprecieri dintre paginile alese de noi pentru acest articol(sub 5.000), interacțiunea este aproape zero. Între aceste două extreme sunt situate în ordine descrescătoare a totalului de comentarii, like-uri și distribuiri ale posturilor: Skoda, Volkswagen și Toyota, diferența dintre ultimele două fiind nesemnificativă.

Situația în segmentul premium este asemănătoare.

premium

Procentul de like-uri din totalul de 940.304

După cum probabil era de așteptat, BMW România conduce în acest segment. La aproximativ 450.000 de like-uri este marca cea mai apreciată din trioul premium nemțesc. Mercedes-Benz Ro secondează constructorul bavarez în acest clasament, dar plusează în ceea ce privește activitatea fanilor pe pagina de facebook. Conduce detașat cu  un total de 84939 like-uri, comentarii și distribuiri ale postărilor. Audi este cea mai prost reprezentată marcă din acest trio, chiar dacă numărul fanilor este în creștere (3%, aproximativ 4200 de noi like-uri în perioada 28 august-28 septembrie). BMW a avut cea mai mică creștere, sub 1%, iar Mercedes-Benz, 2%, tot în aceeași perioadă.

Reprezentanții mărcilor auto din România au început să realizeze mai mult sau mai puțin importanța unei prezențe active în online. Chiar dacă unele cazuri sunt departe de ceea ce înseamnă administrarea corectă a unui cont de social media, tendința generală este îmbunătățirea activității în online.

 Sursa statisticilor: www.zoomsphere.com

*am luat în considerare doar importatorii cu care colaborăm.

reclama