0

Echipajul 112 revine la Romania Rally Challenge

Prieteni, revenim la Romania Rally Challenge! Competiția și-a schimbat numele față de anul trecut, dar nu și frumusețea. Ne așteaptă 400 kilometri „de regularitate” printre care se numără și magnificul Transfăgărășan. Nu venim călare pe un cal alb, ci la volanul unui Mini Cooper S și îi avem alături pe cei de la Bosch împreună cu Automobile Bavaria Group.

La fel ca anul trecut, Romania Rally Challenge este inclusă în calendarele internaționale alături de curse celebre din Italia, Germania, Marea Britanie sau Japonia. În programul pentru ediția din 2017 sunt incluse cele mai importante puncte turistice din județul Sibiu și, desigur, celebrul drum Transgăgărășan, competiția fiind deschisă tuturor tipurilor de vehicule istorice și de competiție. Concurenții se pot înscrie la una din cele două clase distincte, regularitate clasică și regularitate sportivă, iar vehiculele sunt împărțite pe categoriile B,C,D,E,F,G și H în funcție de anul de fabricație al mașinii între 1905 și 1986.

De asemenea, va exista, la fel ca și la alte mari competiții internaționale, categoria Young Timer pentru mașini produse după 1987. De asemenea, pentru mașinile de curse există categoria Speed Challenge unde se pot înscrie toate tipurile de mașini de competiție.

 

Participarea noastră este susținută de către cei de la Bosch, care cu istoria lungă de 135 de ani, nu mai au nevoie de nicio introducere. În România sunt prezenți de mai bine de 20 de ani în 4 locații: Cluj, București, Timișoara și Blaj.

Centrul de Inginerie din Cluj acordă o importanţă deosebită inovării continue şi lucrează la proiecte de tehnologie de ultimă oră. Având o colaborare strânsă cu alte centre de cercetare şi dezvoltare din reţeau globală Bosch, dar şi cu fabrica locală din Jucu, tânăra echipă din Cluj dezvoltă produse cu competenţe înalte în software, hardware, ingineria fiabilităţii şi mecanică.

Tehnologia pentru Conducerea autonomă, Internetul lucrurilor, Industria conectată (numită şi Industria 4.0) şi Vehiculele electrice sunt doar câteva exemple din portofoliul de inginerie Bosch din Cluj-Napoca.

 

Programul Romania Rally Challenge 2017

În programul pentru ediția din 2017 sunt incluse cele mai importante puncte turistice din județul Sibiu și, desigur, celebrul drum Transgăgărășan, competiția fiind deschisă tuturor tipurilor de vehicule istorice și de competiție. Pentru concurenții înscriși la categoria de regularitate, traseul va rămâne secret până în momentul startului. Traseul de peste 400 kilometri include cele mai frumoase locuri din județul Sibiu, iar startul festiv se va da joi, 17 august, de la ora 19:00, în Piața Mare a Orașului. Prezentarea oficială a echipajelor va avea loc vineri, 18 august, de la ora 10:30 tot în Piața Mare, iar sâmbătă echipajele vor ajunge pe Transfăgărășan între orele 12:30 și 14:00.

Participanții la Speed Challenge, categorie deschisă mașinilor de competiție, vor avea de parcurs două probe speciale programate vineri și sâmbătă. Prima probă se va desfășura pe speciala Călugăru vineri de la ora 16:00, iar cea de-a doua pe speciala Păltiniș sâmbătă între 09:30 și 11:30.

Festivitatea de premiere se va desfășura sâmbătă seara, de la ora 20:30, în Piața Mare a orașului.

 

Mini? Mini!

În 1959, primul an al companiei, Roy Salvadori* a fost trimis pe circuitul de la Monza în cursa de 100 de km, cu un Mini Cooper construit special pentru asta. A fost mai rapid cu o oră decât colegul său, Reg Parnell care pilota la acea vreme un Aston Martin DB4. Așa a început totul.

*În același an, Roy a câștigat prestigioasa cursă Le Mans de 24 de ore la volanul unui Aston Martin DBR1/300.

Probabil cel mai mare succes înregistrat de marca britanică a fost în Raliul Monte Carlo. Au debutat la aproximativ șase luni de la lansarea modelului, în 1960, cu șase mașini. În 1962 Rauno Aaltonen conducea clasa la care concura, dar cu trei kilometri înainte de finalul ultimei probe a ieșit în decor, accident în care Mini-ul a fost cuprins de flăcări din cauza impactului. Un an mai târziu se revanșează și la volanul unui Mini Cooper S se impune la clasă, ajungând pe a treia poziție în clasamentul general al raliului. A doua poziție a podiumului clasei a fost ocupată tot de un model Mini. În 1964 s-a întâmplat inevitabilul: Paddy Hopkirk câștigă Raliul Monte Carlo la volanul Mini-ului cu numărul 37. Bine-cunoscutul Timo Mäkinen s-a clasat al patrulea, iar Aaltonen al șaselea, ambii pilotând un Mini.

Un an mai târziu, Mäkinen câștigă raliul fiind singurul care pe un viscol crunt în Alpii Francezi nu a primit nicio penalizare. În ’66 trioul Mäkinen, Aaltonen și Hopkirk erau văzuți ca favoriți. „Cei trei mușchetari” au terminat raliul în această ordine, Mini monopolizând podiumul. Au fost descalificați la finalul raliului din cauza becurilor folosite. În urma unor verificări tehnice care au durat opt ore, comisarii tehnici au concluzionat că becurile de la blocurile optice adiționale au folosit un filament care nu respecta regulile franceze de omologare. Rauno Aaltonen a răzbunat decizia din acel an în 1967 când s-a clasat pe cea mai înaltă treaptă a podiumului. Ultimul an la Monte Carlo pentru Mini a fost în 1968 când același Aaltonen s-a clasat al treilea fiind urmat de Tony Fall și Hopkirk pe patru, respectiv cinci.

În 2011 Mini a reapărut în Campionatul Mondial de Raliuri cu Mini John Cooper Works WRC. Mașina a fost pregătită de Prodrive, dar nu a avut un parcurs la fel de prolific ca strămoșii săi. În 2012 a reușit să își treacă în cont câteva victorii de probă specială.

Pe o altă ramură, Mini a readus succesul primului model. În Raliul Dakar, britanicii s-a bucurat de succese multiple. Au debutat în 2011, dar abia în 2012 au reușit să câștige competiția și nu s-au oprit, având un lanț de patru victorii consecutive.

 

Și noi?

Nouă ne-a plăcut atât de mult anul trecut, încât ne-am făcut loc în vitrine pentru trofeul de anul ăsta. Atât eu, cât și Ionuț, am început să împachetăm bagajele de când am aflat data desfășurării competiției. Suntem pregătiți să ne distrăm în primul rând, dar vrem să vă facem să fiți mândri de noi și să venim cu un trofeu acasă. Pentru cei care vor fi la Sibiu în perioada 17-19 august, noi vă așteptăm cu drag să schimbăm câteva vorbe în Piața Mare. Nu îi vom ignora nici pe cei care nu vor fi alături de noi acolo, ci vom încerca să fim cât mai activi pe social media.

#echipajul112 a revenit!

 

Despre autor:

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *