0

Cele mai importante modele ale anului 2014

Cand vine vorba de prestigiul propriei marci, niciun mare producator auto nu vrea sa se lase mai prejos; fie ca lanseaza un model complet nou, fie ca imbunatateste un model deja existent, totul trebuie sa iasa bine pana in cel mai mic detaliu. 2014 a fost un an bun din punct de vedere al lansarii noilor modele. In articolul de fata, vom strange cateva modele care pe noi ne-au impresionat de-a lungul acestui an. Masinile nu sunt puse intr-o ordine anume, asa ca nu judecati acest articol ca fiind un top. Am vrut doar sa strangem 10 masini ce ni s-au parut noua mai interesante din anul 2014.

mini-f56

Mini F56 (a 3-a generatie)

Incepem lista cu o masina ce a intrat atat de bine in cultura pop a secolului 21 incat pana si cei care nu sunt pasionati de masini o pot recunoaste de la o posta. Constructorul BMW a inceput sa vanda in 2014 cea de-a treia generatie a mult iubitului model. Cu noua generatie au venit si motoare noi, 3 pe benzina: 1.2 (102 CP) in 3 cilindri, 1.5 (136 CP) in 3 cilindri, 2.0 (192 CP) in 4 cilindri si 2 pe motorina: 1.5 (95 CP) in 3 cilindri si 1.5 (116 CP) in 3 cilindri. Foarte multi fani mai in varsta ai modelului au inceput sa se indeparteze de marca, strigand cu totii in cor: „Mini s-a ingrasat prea mult!”. Daca e sa comparam generatia actuala fata de cea precedenta, masina a crescut cu 10 cm, iar fata de prima generatie, masina a crescut cu 75 cm. S-a cam ingrasat, ce-i drept.

2015-audi-tt

Audi TT (Mark 3)

Daca sunteti printre cei ce cred ca Audi TT e masina de fete, noua fata a modelului va va uimi garantat. Cu o grila fata mult mai agresiva si un spate la fel de amenintator ca pana acum, noua iteratie a modelului TT arata ca si cum ar vrea sa rupa o bucata mare din metalul competitiei. Pana acum, singurele motorizari sunt 2.0 TFSI (230 CP) si 2.0 TDI (184 CP). Masina vine in varianta de baza cu tractiune fata dar optional este disponibil si sistemul Quattro. Motoarele pot fi cuplate unei cutii de viteze manuale cu 6 trepte sau unei unitati S-tronic cu dublu ambreiaj. Modelul Audi TT 2.0 TFSI Quattro S-tronic ajunge la 100 km/h in 5.3 secunde, in timp ce viteza maxima este limitata la 250 km/h.

Citroen-C4-Cactus

Citroen C4 Cactus

O masina importanta nu doar pentru anul 2014 dar si pentru istoria Citroen, C4 Cactus este modul francezilor de a spune: „Inca mai putem face masini nebunesti!”. Francezii nu s-au dat niciodata inapoi cand a venit vorba de design si acest lucru se vede si la modelul de fata: linii indraznete atat la exterior cat si la interior, materiale interesante folosite pe ici pe colo si un aspect general ce denota un aer tineresc. Pentru mai multe detalii despre acest model, puteti citi review-ul nostru: www.eblogauto.info/test-drive-citroen-c4-cactus/

renault-twingo-3

Renault Twingo 3

Continuam cu faptele francezilor si va aducem aminte de modelul Twingo, o masina ce promite sa readuca ceea ce reusise primul model Mini: distractie la un pret redus. Cum isi propune Renault sa faca asta? Simplu: design atragator, motor amplasat in spate (!) si nu in ultimul rand tractiune spate (!!). Cumparatorii pot alege din doua motoare, amandoua cu 3 cilindri: 0.9l turboaspirat (90 CP) si 1.0l aspirat natural (71 CP). Eu personal tin foarte mult la ideea pe care o propune aceasta masina: un model de oras cu oarece practicalitate si cu un pic de distractie presarata pe ici pe colo. Daca executia celor de la Renault ca fi buna, acest model ar putea intra in istorie asa cum a facut-o Mini.

vw-passat-b8

Volkswagen Passat B8

Poate una dintre cele mai importante intrari in segmentul berlinelor este noul model Passat. Masina este unul dintre marile succese ale celor de la Volkswagen, fiind vazuta langa Golf si Beetle ca un model fara de care lumea ar fi fost un loc mult mai gri. Masina aduce si cateva noutati bine venite cum ar fi: Active info display, Front Assist si Are View. Pentru mai multe detalii, puteti viziona articolul si video-ul facut de echipa eblogauto: http://www.eblogauto.info/noul-volkswagen-passat-2/

porsche-macan

Porsche Macan

Fratiorul mai mic al lui Porsche Cayenne a fost lansat pe piata europeana in 2014, avand un succes binemeritat. Nu multi stiu ca „macan” inseamna tigru in limba javaneza din Indonezia. Nu stim exact cum de au ajuns cei de la Porsche pana acolo, cert e ca noul model este agil ca un tigru. Modelul de top, Macan Turbo are un motor V6 de 3.6 litri si 395 CP, ajungand la 100 km/h in 4.6 secunde. Cel mai mic motor cu care poate fi echipat modelul Macan este 2.0 litri turbo (234 CP), 4 cilindri. Este prima data de la Porsche 968 incoace cand germanii isi echipeaza o masina cu un motor in 4 cilindri. Preturile benzinei au inceput sa afecteze si buzunarele celor mai instariti.

mercedes-v-class

Mercedes V-Class

Germanii au inceput sa isi faca un obicei din a crea nise in industria auto si noua V-Class continua traditia creand segmentul: dubita de lux. Tot timpul dubitele au fost vazute ca niste cai de povara cu care oamenii transporta toate cele trebunicioase la un pret cat mai redus. Cei de la Mercedes s-au gandit sa schimbe lucrul asta. Ei vor sa transporte oameni in cel mai luxurios interior pe care il pot crea. Cine suntem noi sa ne opunem? Pentru mai multe detalii, vizualizati review-ul nostru: http://www.eblogauto.info/test-drive-mercedes-benz-clasa-v/

ford-transit

Ford Transit (a 5-a generatie)

Daca tot suntem la dubite, sa vorbim si despre reversul medaliei. Mai sus am vorbit de o dubita ce exceleaza la transportul de persoane, acum e timpul sa vorbim de o dubita ce exceleaza la transportul de orice. Da, orice. Este o utilitara ce a castigat de nenumarate ori titlul de „Van of the year” pe buna dreptate. Totul la aceasta masina e gandit pentru transport cat mai practic. Noua generatie aduce si un design mult mai indraznet, lucru ce nu prea vezi pe o dubita utilitara.

bmw-i8

BMW i8

Marele succes din ultimul timp al celor de la BMW este cu siguranta, modelul i8. O masina asteptata de foarte mult timp, modelul i8 a livrat tot ceea ce au promis bavarezii: sportivitate si performanta puse laolalta cu consum mic si practicalitate. Masina foloseste un sistem hibrid format dintr-un motor 1.5 turbo si un motor electric de 98 kW ajungand impreuna la o putere totala de 375 CP si un consum de 3.5 litri/100 km in regim combinat (electric + combustie). Folosind doar motorul cu combustie interna, masina are un consum urban de 8.4 l/100 km. Pretul de baza al masinii este de aproximativ 110.000 euro.

lamborghini-huracan

Lamborghini Huracan

Batranul Gallardo deja nu mai facea fata. Cu toate ca multi spun ca Gallardo arata mai bine decat Huracan, italienii aleg sa nu se certe cu nimeni si isi vad de treaba lor. Huracan foloseste aceeasi arhitectura ca Gallardo: un motor V 10 de 5.2 litri, tractiune integrala si transmisie dublu ambreiaj cu 7 viteze. Daca vi se pare ca ati vazut aceleasi date tehnice si pe alte masini, sa nu va mirati: Audi R8 este varul modelelor Gallardo si Huracan, dar urmeaza si el sa iasa in curand din productie. Modelul Huracan se lauda cu un timp de la 0-100 km/h de 3.2 secunde si de la 0-200 Kkm/h in 9.9 secunde. Oau.

 Cam acestea au fost cele 10 modele dupa care trebuia sa va uitati pe strazi anul acesta. Daca nu le-ati vazut pe toate, mai aveti putin timp pana incepe 2015. Ca bonus, va mai dau o masina dupa care sa va uitati in 2015.

ferrari-fxxk

Ferrari FXX-K

Este destul de putin probabil sa vedeti modelul acesta pe strada, dintr-un motiv foarte simplu: nu este facuta pentru strada. Italienii ofera aceasta masina doar pentru uz pe pista sau intr-un alt mediu controlat. Avand la baza LaFerrari, modelul FXX-K urmeaza sa intre in productie in 2015. Avand un pret de 2.7 mil.$, toate cele 32 de exemplare au fost deja vandute! Ce-i drept, nici noi nu ne-am supara sa avem o masina ce dezvolta 1.035 CP. Italienii au un simt al umorului aparte: au pus numele celui mai sportiv model Ferrari FXXK. Hmm… Ce alte doua litere ar mai merge in locul celor doi de „X”? Daca o vedeti, dati-ne si noua un semn.

Pace si prietenie pe sosele!

 

Despre autor:

Ziua pasionat auto, noaptea actor, dar tot timpul cu 3 pedale și un volan la îndemână.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *