7

Test Drive BMW X6 xDrive30d

La invitatia BMW APAN Motors de a testa noua generatie de BMW X6, ne-am deplasat la Braila. Testul s-a desfasurat pe traseul Braila-Macin-Galati in regim mixt. Pe orice strada am fi condus in Braila, din vechiul nucleu urban ce era raya turceasca cu rol de port, cu siguranta am fi ajuns la malul Dunarii. Braila ramane singurul oras din Romania cu strazile dispuse in semicerc ce debuseaza catre Dunare. Iar, de acolo bac-ul ne asteapta catre alte taramuri pe malul celalalt la Macin (N.Damian). Si pentru ca ne grabeam sa onoram o invitatie in Galati, la sala EliteGym (elitegym.ro), unde ne astepta un alt posesor de BMW ce dorea sa cunoasca noul X6. In continuare va prezentam concluziile noastre despre noua generatie BMW X6 si va invitam sa vizionati si clipul nostru dupa youtube:

MOTOR/CUTIE: Noul BMW X6 are in echipare motorul pe benzina xDrive50i de 450CP si doua diesel-uri, xDrive30d de 258CP, respectiv M50d de 381 CP cu trei turbocompresoare. In primavara, BMW va completa actuala gama de motoare cu inca doua versiuni: una pe benzina, xDrive35i de 306CP si alta diesel, xDrive40d de 313 CP. Noi am avut in test entry-level-ul diesel, adica varianta xDrive30 de 258 CP. xDrive30d are sase cilindri dispusi in linie. Se dezvolta acum cu 13CP mai mult, comparativ cu vechea generatie si 560Nm ce ii simti inca de la o turatie de 1500RPM. Incepand cu aceasta generatie, toate modelele vin echipate in standard cu tractiune integrala si cutia automata de origine ZF, cu 8 rapoarte ce au incluse si functia Launch Control. Cutia se comporta exemplar iar daca se doreste rularea in manual, exista posibilitatea selectorului clasic sau a padelelor de pe volan. Functia Launch Control iti permite sa ai o acceleratie continua, ce optimizeaza tractiunea si eficientizeaza dinamica la demaraj.

CONSUM: Spre surprinderea noastra, o masina ce cantareste peste 2.2tone se comporta precum o masina sport coupe de mici dimensiuni. BMW X6 respecta normele de poluare Euro6 avand emisiile CO2 de 157g/km. In aceste conditii, in regim mixt, a inregistrat un consum extraurban de 7l/100km si urban de 12l/100km. In cele patru moduri de rulare, modul ECO PRO (aria de setari sunt: ECO PRO, COMFORT, SPORT si SPORT+) modifica functiile aerului conditionat, a scaunelor incalzite, decupleaza frana de motor, astfel incat consumul de combustibil sa fie optim.

 

PERFORMANTE: Daca tot am vorbit de modularitatea masinii, in modul SPORT+, BMW X6 devine o bestie. In momentul in care acest modul este activat, bordul se inroseste, suspensia adaptiva face ca masina sa fie stabila in viraje iar diferentialul blocabil distribuie in mod corect puterea. Astfel, noul BMW X6 are nevoie de doar 6.7 secunde pentru a atinge 100km/h, cu aproape o secunda mai rapid decat vechea generatie. Viteza maxima este limitata electronic la 230km/h.

SIGURANTA: Inca din standard ne bucuram de airbaguri frontale, laterale, pentru cap fata/spate, centuri in trei puncte si sistem ISOFIX de prindere a scaunelor pentru copii si alte sisteme ce ajuta la siguranta pasagerilor BMW X6.

 

TEHNOLOGIE: Placerea de a conduce un BMW este amplificata de multitudinea sistemelor ce te insotesc. Aici amintim pe cele mai importante: farurile adaptive cu tehnologie LED, sistemul de navigatie cu ecran tactil, sistemul audio Harman Kardon, functia Start/Stop, functia Soft-Close pentru portiere, senzori de parcare fata/spate, camera de luat vederi cu perspectiva panoramica, generarea enerigiei la franare si directia asistata electric.

 

INTERIOR: In momentul in care te urci la volan esti inconjurat de lux si rafinament. Consola centrala este indreptata putin catre sofer iar comenzile sunt amplasate intuitiv, cu un tunel central putin ridicat si cu o ergonomie buna a sistemului iDrive. Spatiul destinat pasagerilor din spate se pare ca a suferit modificari pentru ca invitatul nostru are inaltimea de 1.85m si parea a se simti comod la nivelul capului. De asemenea, portbagajul a fost marit cu 10l ajungand acum la 580l iar rabatand bancheta din spate, ajunge la valoarea de 1525l. Totusi am gasit un aspect negativ, asa cum l-ati vazut si in filmare. In situatia in care doresti sa cobori din aceasta masina, inevitabil te murdaresti pe pantaloni. Poate este normal pentru unii dintre voi, dar noua ni se intampla pentru prima data la o masina de aceste dimensiuni.

 

EXTERIOR: La exterior, pachetul “Design Pure Extravagance” reuseste sa faca din X6 o masina exclusivista si foarte eleganta. Acest lucru este valabil si pentru interiorul masinii. Partea frontala preia aproape in totalitate formele modelului BMW X5, insa fiind un SAC (Sports Activity Coupé), noul BMW X6 are o tinuta mult mai sportiva iar datorita montantului B se vede clar cum este definita forma de coupe.

PRET: Pretul de pornire a modelului nostru este de 70.184 euro cu TVA inclus. Daca adaugam si optionalele puse de BMW APAN Motors, ajungem la pretul de 100.106 euro cu TVA inclus. Singurul rival la care ne putem gandi in acest moment, pana cand Mercedes-Benz GLE va fi disponibil, este Porsche Cayenne diesel care are un pret incepand cu 74.136 euro TVA inclus. La acest nivel de preturi, deja clientii nu mai sunt interesati de pret ci mai degraba de comportamentul dinamic si latura practica. BMW X6, din punctul nostru de vedere, este cea mai sportiva masina de teren de clasa premium.

GALERIE FOTO – TEST DRIVE BMW X6 xDrive30d

PRO: Design exterior, spatiu, confort, spirit nonconformist, perfomante si consum.

CONTRA: Performante off-road si pragul te murdareste in momentul in care doresti sa cobori din masina.

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

7 COMMENTS

  1. Marius Paval

    Se rupe lantul de distributie si la asta? Ca oamenii sunt ingroziti.

  2. Apostu Adrian

    E super! :)))

  3. Cristian Toma

    Mare diferenta dintre primul test citit pe siteul vostru (daca nu ma insel, Skoda superb nu?) si BMW X6. Bravo! Imi plac reviewurile voastre si tineti-o tot asa!

  4. Florin M.

    Foarte bun review-ul. M-am abonat pe youtube pentru ca mi-a placut si videoul. Va urmaresc alaturi de cei de la tvr. La mai multe teste!

  5. Dan

    E bun review-ul. Stiam de mult ca cei de la BMW fac masini extrordinare. Ma bucur ca in continuare fac masini de calitate!

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *