Mașina de azi pare din față un Audi A6, din spate un A4 Avant, dar se numește A5 Avant pentru că A4 și A6, precum și toate celelalte modele cu număr par vor fi electrice de acum, deci Audi A5 nu mai are varianta Cabrio și Coupe, doar un sedan și un Avant, iar acest Avant are lungime exact între A4 Avant și A6 Avant, deci înlocuiește ambele modele, dar nu complet pentru că A4 și A6 vor fi electrice iar acest A5 are un 2.0 diesel sub capotă.
Noul Audi A5 este media aritmetică dintre A4 și A6, din toate punctele de vedere. Și ca dimensiuni, și ca nume, și ca motorizări, totul este cumva la mijloc între cele 2 modele care de acum înainte vor fi doar electrice. Noul Audi A5 poate fi cumpărat, deocamdată doar cu 3 motorizări – 2.0 TFSI de 150 sau 204 cai putere, cel de 204 poate fi și Quattro sau 2.0 tdi MildHybrid plus de 204 cai putere cu sau fără Quattro. Haideți să vedem care e treaba cu acest 2.0 TDI Mild Hybrid Plus.
Motorul este același EA288 EVO 2.0 TDI ce dezvoltă 204 cai putere la care se adaugă 24 cai putere de la motorul electric, parte a sistemului MildHybrid plus. De ce acel PLUS? Pentru că acum, mild hibrid-ul reușește să și propulseze mașina, nu doar să preia din consumatori, cum o făcea până acum. Partea electrică ajută și la accelerație, astfel că mașina pe care o avem noi reușește sprintul 0-100 în 6.9 secunde.
Acest mild hibrid este mai puternic acum și pentru că bateria sistemului este mai performantă. Audi utilizează pentru prima dată într-un sistem hibrid o baterie litiu fier fosfat. Până să vă ia somnul, vreau doar să vă spun că aceste baterii sunt mai dense și mai rezistente la ciclurile de încărcare, deci vor rezista mai mult în timp.
Audi a mai făcut mild hibrid până acum, de ce e ăsta diferit? Diferența importantă este că mild hibrid-ul de până acum funcționa doar cu un starter alternator pe curea, pe când acum, generatorul electric este exact după cutia de viteze plasat, astfel că poate oferi 24 cai putere la roți, astfel că poți merge pur electric la viteze joase.
Știu ce veți spune, toate astea sună plictisitor, dar hai să vă zic un lucru benefic pe care îl face acest mild hibrid plus și pe care îl vei simți instant – compresorul de aer condiționat este acum electric, astfel că atunci când stai oprit la semafor, motorul termic se poate opri și el iar climatizarea va fi susținută de motorul electric. Și tot motorul electric va fi cel care va reporni lin motorul diesel și așa poluezi mult mai puțin și consumi mai puțin – circa 7.5 litri/100 km în mediul urban.
În rest, Audi A5 Avant, Doamne cât de ciudat sună să spun asta, are toate acele caracteristici care fac un Audi să fie un Audi – farurile LED Matrix sunt excelente, portbagajul este imens și îți poți seta semnătura luminoasă și animațiile farurilor de pe tabletă.
Mașina are un mic radar în plafon, iar acel radar este îndreptat către banchetă. Dacă mașina vede că tu pleci și o încui, iar ea detectează mișcare pe banchetă, te atenționează auditiv pentru că, ghici ce: iar ți-ai uitat câinele sau copilul pe banchetă.
Sub parbriz există o bandă LED care semnalizează atunci când pornești și tu semnalizarea ca să nu o uiți pornită. Nu știu ce să zic, pentru șoferii din România ar fi mai degrabă folosită un sistem care să-i ajute să semnalizeze, că de oprit, se oprește ea.
Pe al doilea ecran, cel din fața pasagerului, se poate rula YouTube și poți vedea și tu, șoferul, la ce se uită pasagerul, dar doar atunci când mașina e pe loc. Când te pui în mișcare, ecranul acela devine opac pentru tine, dar pasagerul tot se poate uita la clip, în vreme ce tu doar auzi.
V-am spus toate aceste lucruri ca să înțelegeți de ce acest A5 Avant Quattro, extra full, costă 70.000 euro, iar prețul de pornire este de 46.000 euro.
Nota:
ARTICOLE SIMILARE