2

Test Drive Fiat Tipo 1.4 95 CP

Nu ştiu câţi dintre voi îşi aduc aminte că primul Fiat Tipo a fost produs în 1988, an în care Ayrton Senna câştiga primul campionat de F1. Acel model s-a vândut în peste două milioane de unităţi.  Acum, Fiat Tipo se întoarce într-o nouă înfăţişare, în versiune de berlină.

Motor/Cutie: Modelul testat este echipat cu un motor de 1.4 benzină, ce dezvoltă 95 CP, care se remarcă prin silenţiozitate şi elasticitate. Această motorizare o recomand doar celor care utilizează maşina mai mult în oraş sau firmelor ce doresc să înnoiască parcul auto. Pentru cealaltă categorie, recomand dieselul de 1.6 cu 120 CP. Motorul nostru vine cuplat la cutie manuală în 6 rapoarte. Cutia este precisă şi rapoartele sunt lungi (pentru a favoriza consumul).

fiat-tipo-eblogauto (1)

Consum: Producătorul ne oferă consum mediu de 5.7l/100km în fişa maşinii, 0.5l mai mult decât Dacia Logan 0.9 TCE şi aproape 1l mai mult decât Peugeot 301 1.2 VTI şi Skoda Rapid 1.2 TSI. Consumul pe care noi l-am obţinut în regim haotic, a fost de 9l/100km urban şi 5.5l/100km, extraurban.

Performanţe: Nu avem o maşină ce obţine performanţele extraordinare şi nu acesta este scopul ei. Însă performanţele sunt în media clasei, astfel 0-100km/h se fac în 11.5 secunde, iar viteza maximă este de 185 km/h.

fiat-tipo-eblogauto (43)

Siguranţă: Maşina încă nu a fost testată EuroNCAP până în acest moment, însă ea vine încă din standard cu: ABS, EBD, ESP, BAS, senzori de monitorizare a presiunii din pneuri, sistem antiincendiu, iar la vesiunea pe care noi am avut-o în teste se mai adaugă frâne posterioare cu discuri, airbag-uri laterale, faruri de ceaţă şi senzori de parcare.

Interior: Noul Fiat Tipo vine foarte bine echipat şi iţi oferă cam tot ce ai nevoie, la un preţ accesibil. Consola centrală este una clasică, însă comenzile sunt bine poziţionate şi intuitive. Plasticul folosit la interior este unul durabil la uzura excesivă. Echipările întâlnite la modelul testat sunt următoarele: aer condiţionat, sistem multimedia cu conexiune AUX + USB + Bluetooth (există posibilitatea conectării la telefon), comenzi pe volan, priza de 12V, sistem servodirecţie electrică Dual Drive (există funcţia City pe care o recomandăm doar în cazul parcărilor pentru că direcţia devine foarte moale) şi sistem “follow me home”. Spaţiile de depozitare există acolo unde ai nevoie şi sunt destul de încăpătoare. Pe bancheta din spate încap fără probleme trei adulţi. Portbagajul este şi el unul foarte încăpător, de 520l, unde doar Skoda Rapid oferă mai mult, respectiv 550l.

fiat-tipo-eblogauto (53)

Exterior: Mă bucură să văd că Fiat a început din nou să facă maşini frumoase şi accesibile. Noul Fiat Tipo are un design destul de agresiv iar liniile caroseriei integrează perfect farurile şi mânerele cromate. În acest moment, există disponibilă doar versiunea de caroserie berlină însă curând va exista şi cea de “hatch” sau “sport wagon” (break).

Preţ: Autotivoli Focşani ne-a comunicat un preţ de pornire de 10.990 euro cu TVA. Modelul testat costă 12.500 euro, iar versiunea diesel 1.6 de 120 CP are un preţ de pornire de 15.700 euro cu TVA inclus. Dacă ignorăm preţul Loganului, Fiat Tipo devine o alegere destul de interesantă. Spre exemplu, rivalii modelului testat de noi sunt: Dacia Logan 0.9 TCE, care pleacă de la 8.800 euro cu TVA inclus, Peugeot 301 1.2 VTI, cu preţ de pornire de 11.410 euro cu TVA inclus sau Skoda Rapid, cu un preţ de 14.066 euro cu TVA inclus. Noul Fiat Tipo vine însoţit de o garanţie de 5 ani şi întreţinere gratuită.

Vezi si alte teste cu modele Fiat: Click aici! Vezi galeria foto completa: Click aici!

PRO: Nivel de echipare, spaţii de depozitare şi preţ.

CONTRA: motorizarea şi finisajele la nivelul portierelor.

Productie: Robert Drilea si Sebastian Pricop

Parteneri: Autotivoli Focsani si F64

Material foto&video realizat cu:

Canon 600D + Canon EF 50mm f/1.8 II
Sigma 17-70mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM – Canon EOS
GoPro 3+ BlackEdition

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

2 COMMENTS

  1. Masini Cluj

    Italienii au scos o masina lowcost cu potential. Designul e destul de dragut.

  2. Inchirieri auto Bucuresti

    In ultimii ani Fiatul a inceput sa produca masini fiabile.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *