0

Test Driver – Business Insider: Skoda Superb 1.8 TSI

De nenumarate ori am auzit fraza ca Skoda este o alegere foarte buna pentru cei ce doresc sa conduca o masina eleganta si care ofera cel mai bun raport calitate-pret, raport care era nu cu mult timp in urma inregistrat de seful Skoda – Volkswagen. Astfel, ieri – 12.05.2012, am testat oSkoda Superb 1.8 TSI la Ivas Focsani prin amabilitatea Oana-Silvia Ciubotaru
 
Skoda Superb (model anterior) a fost o masina realizata pe o platfoma de Passat anterior care era mai buna ca VW-ul din care deriva. Nu radeti pentru ca exact asa a fost! Aceasta oferea un nivel de comfort, materiale si finisaje de o calitate mult mai buna dar si senzatia la volan era unica fapt ce i-a ridicat brand-ul.
 
In acest moment, modelul Superb este la a treia generatie (prima generatie dateaza din 1934). Aceasta este schimbata mult in bine iar prima senzatie in timpul condusului este ca ai o masina adevarata incepand de la eleganta cu care esti primit la volanul ei prin calitatea si atentia materialelor interioare pana la motorizari si design exterior. Modelul testat avea o directie electromecanica ce amplifica dinamismul la drumul lung, sensibilitatea acesteia fiind optimizata si care se adapteaza in functie de suprafata de rulare.
 
Cehii au reusit sa scoata pe piata o veritabila masina de lux, complet noua, nu doar un Passat cu caroserie de Skoda cum spun unii. Platforma tehnica pe care a fost construit acest model este una complet noua. Spatiul interior, coroborat cu spatiul destinat picioarele, mai ales in partea din spate, o face pe Superb lider in acest segment de lux. Interiorul masinii abunda cu materiale extrem de placute la atingere. Bordul are un design ondulat iar comenzile sunt centrate in jurul volanului. Volanul are un aspect nou (Peugeot 508 a copiat forma acestuia) fiind imbracat in piele si cu sistem multifunctional. Consola centrala are un design foarte atragator ce include sistem de climatizare bi zona si un sistem de navigatie Columbus cu display touch-screen cu HDD de 30 gb. Versiunea entry-level pleaca de la pret de15 479 euro fara TVA cu o motorizare de 1.4TSI de 125 CP iar cel mai scump model, varful de gama, ajunge la 25 329 euro fara TVA cu o motorizare de 3.6 V6 FSI 4×4 de 260 CP si cu DSG cu 6 rapoarte.
 
Noua generatie de Superb nu are nicio legatura cu Octavia in ceea ce priveste designul, ea avand propria linie. Principala caracteristica a noului model care ne-a placut a fost deschiderea portbagajului cu deschidere dubla care o face atat de speciala. Acest element pe atat de elegant este si foarte util, te face sa te intrebi ce masina conduci: un sedan sau un hatchback? Raspunsul este ca avem de-a face cu o masina foarte eleganta, spatioasa si confortabila ce dispune de un sistem inovator al portbagajului denumit Twindoor ce permite deschiderea acestuia in doua moduri.
 
Alte sisteme ce pot fi gasite pe acest model sunt optionale si printre acestea amintim de faruri bi-xenon adaptive care ofera diferite extinderi si directii ale razei luminoase. Printre optionale absolut necesar se numera si pachetul de asistenta la parcare care te ajuta mult la manevrele de parcare laterala actionand in mod automat volanul. Daca considerati acest sistem scump, va recomandam sa achizionati minim senzori de parcare pe spate pentru ca din cauza lunetei spate consideram ca veti intampina probleme serioase in timpul manevrei de parcare cu spatele.
 
In concluzie, in urma testului, Skoda Superb ne-a convins prin echilibru, agilitate, confort si din acest motiv consideram sa ii acordam din plin 5 STELE. Modelul testat de catre noi, cel de 1.8TSI cu 160 CP – o recomanda ca facand parte din categoria business plus. In timpului testului, masina a inregistrat un consum de benzina 7 l/100 km iar sprintul de la 0-100 km in aproximativ 9 sec. De asemenea, va recomandam si varianta diesel de 2.0 l echipat cu o cutie DSG avand o putere de 170 CP.

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *