0

Test Drive VW Amarok V6 2016

Ce a făcut omenirea când au vrut să ajungă din punctul A în punctul B? A inventat căruța și mai apoi automobilul. Ce au făcut inginerii Volkswagen când au vrut să ajungă din punctul A în punctul B pe orice traseu? Au construit Amarok-ul. Acum a evoluat și are motorul demn de forța pe care o emană. Nu credeam că am să mă distrez atât de mult cu un pickup. M-am înșelat amarnic…

Introducere

Încă de la lansarea din 2010, Amarok a făcut furori. A fost folosit inclusiv ca mașină de asistență în durul raliu al Dakarului. În 2011 a fost încununat cel mai sigur pickup, acesta fiind doar unul din numeroasele premii câștigate de marele german în scurta sa existență. Varianta facelift vine atât cu elemente redesenate cât și cu o gamă nouă de motorizări, toate V6 cu o cilindree de 3.000 cmc.

volkswagen_vw_amarok_v6_review_test_drive_eblogauto_2017-9

Design

În categoria din care face parte Amarok, designul este influențat major de caracterul practic pe care trebuie să îl aibă mașina. Astfel, nu vom găsi aici formele unei caroserii cu sânge latin, ci dimpotrivă, vom putea admira un desen nemțesc dominat de eficiență. Nu iese cu nimic în evidență, dacă nu luăm în considerare dimensiunile impresionante. Marele alb te privește de sus și la propriu și la figurat. Ca să îți faci o idee, proiectoarele de ceață sunt la același nivel cu farurile unui Opel Corsa mk4. Elementele cromate de pe grila radiatorului rafinează designul industrial. Lângă farul din dreapta stă făloasă emblema V6. Un adevărat motiv de mândrie în actualul trend de downsizing. Merită menționate și farurile de pe mașina noastră de test. O dotare opțională care îți luminează calea folosind blocuri optice cu bi-xenon și lumini de zi cu tehnologie LED. Îți prind foarte bine când te duci dimineața cu noaptea-n cap la vânătoare. Din lateral silueta clasică de pickup îl dă de gol pe Amarok. Oglinzile au fost redimensionate aferent gabaritului mașinii, astfel că au o suprafață destul de mare. Exemplarul avut la test a venit cu jante pe 18″, cea mai bună alegere dintre toate variantele de configurare dacă plănuiești să abandonezi șoseaua mai des decât o moarte în Game of Thrones. Aș fi preferat o scară pentru accesul mai facil la interior, dar poți să trăiești și fără. Spatele readuce cromul în prim-plan, pe bara de dimensiuni generoase. Defapt, aproape toate elementele de la exterior sunt augmentări ale acelorași componente prezente pe restul mașinilor din gama VW. În fața numărului de înmatriculare este o scară. Îți este de ajutor când vrei să te urci în benă să cauți civilizația după ce ai pierdut noțiunea timpului plimbându-te prin tot felul de locuri.

volkswagen_vw_amarok_v6_review_test_drive_eblogauto_2017-8

Și la capitolul interior au apărut modificări astfel că actualul Amarok se aproprie și mai mult de interiorul clasic VW în ceea ce privește elementele principale. Bineînțeles că materialele nu sunt aceleași, dar este de înțeles. Mașina asta nu ți-o cumperi cu „full-piele”, chiar dacă ai putea opta pentru o așa ceva. Vrei ca după zeci de mii de kilometri parcurși pe tot feluri de drumuri sau în afara lor, la interior să nu te deranjeze acei așa-numiți greieri. Preferi să îi lași afară, în natură, liberi. Ecranul de 6.33″ al sistemului de infotainment îți mai ia ochii de la desenul sobru al interiorului.

volkswagen_vw_amarok_v6_review_test_drive_eblogauto_2017-6

Confort

Amarok nu a fost construit cu acest lucru în gând. Pe scaunele din față ai parte de confort suficient cât să nu te plângi de dureri de spate și genunchi la drum lung. Suportul lateral este suficient cât să nu sari din scaun în momentul în care ataci denivelările din offroad, dar suferă atunci când te grăbești pe un drum virajat. Problema se schimbă în spate, unde unghiul drept format de spătar și șezut nu este cel mai confortabil loc dintr-o mașină. Tot pe locurile din spate poți simți acele vibrații caracteristice mașinilor din această clasă care mai păstrează suspensia pe foi de arc pentru puntea spate. Mașina de test a avut ca dotare opțională pachetul de iarnă care cuprinde scaunele față și duzele pentru spălarea parbrizului încălzite. Locul pentru picioare și cap este suficient atât în față cât și pe locurile din spate. Marele Alb stă foarte bine la acest capitol. Sistemul audio m-a surprins plăcut pentru un sistem de bază. Cu siguranță nu va bucura urechile unui audiofil, dar pentru cineva ca mine este suficient. Sistemul multimedia a fost adus la zi. Acum dispune și de conectivitate avansată cu orice smarphone care folosește Android sau iOS prin Android Auto și Apple CarPlay.

volkswagen_vw_amarok_v6_review_test_drive_eblogauto_2017-10

Zgomotele nu pătrund deranjant la interior, cu o singură excepție: zgomotul benei. În momentul în care te deplasezi pe drumuri mai denivelate o să auzi un zgomot care este cauzat de contactul benei cu restul caroseriei. În rest, cu anvelope de stradă, zgomotul de rulare este neglijabil.

volkswagen_vw_amarok_v6_review_test_drive_eblogauto_2017-5

Tech corner

Chiar dacă la exterior nu prea vezi mari modificări față de varianta precendetă, frumusețea vine din interior la acest Amarok. După cum ziceam chiar din introducere, noul Amarok este propulsat numai de motoare V6 de 3.0 litri. Cel mai puternic este și cel avut de noi la test, cu o putere de 224 de cai putere și un cuplu  de 550 Nm disponibil de la 1500 rot/min. Ajunge de la 0 la 100 km/h în 7.9 secunde. Transmisia automată cu 8 rapoarte fură din meritele motorului deoarece schimbă când ți-ai dori tu. Nu mai repede, nici mai târziu. Am avut la bord și tracțiune integrală alături de diferențial Torsen. Pachetul acesta te scoate cam din orice loc pe unde ai vrea să mergi. Există și cruise control pentru momentele când vei face drumuri mai lungi la volanul Amarok-ului. Din păcate nu este adus la zi, nefiind capabil de adapta viteza în funcție de mașina din față, de exemplu. O dotare care m-a ajutat când am filmat cadrele din offroad este hill descend assist, sau asistentul la coborârea în pantă. Puțin cam zgomotos pentru placul meu, dar își face treaba bine, așa că nu prea poți să îi reproșezi mare lucru.

volkswagen_vw_amarok_v6_review_test_drive_eblogauto_2017-7

Pentru momentele când trebuie să parchezi Marele Alb, inginerii VW îți vin în ajutor cu un pachet cu senzori de parcare și cameră pentru mersul cu spatele. Ai nevoie de el ca de aer dacă te aventurezi în jungla urbană.

volkswagen_vw_amarok_v6_review_test_drive_eblogauto_2017-4

Proba practică

Dacă despre X5 M50d spuneam că te face să te simți „the king of the road”, la volanul lui Amarok te crezi „king of the offroad” și pe bună dreptate. Tot ansamblul motor, cutie de viteze, tracțiune integrală permanentă și diferențial blocant lucrează din greu să te scoată din orice noroaie te-ai gândit tu să intri. Și poți intra în aproape orice locuri, deoarece Amarok are un unghi de atac de 29 de grade și un unghi de degajare de 24. Am avut mașina „încălțată” cu anvelope de iarnă, nu de offroad și tot nu am întâmpinat dificultăți pe durata testului.

volkswagen_vw_amarok_v6_review_test_drive_eblogauto_2017-3

Pe șosea mașina își arată gabaritul. Direcția o să îți dea câteva emoții la început, până te obișnuiești cu ea, mai ales dacă nu ai mai condus mașini din această clasă. Subvirarea este prezentă, iar pe virajele luate cu bena goală, Amarok-ul ți se va părea prea ușor de spate. Nu este o mașină cu care să ataci serpentine, este până la urmă un pickup și treaba lui este să care lucruri. Poate tracta până la 3.5 tone și în benă aproximativ 600 kg. Pentru a te ajuta la transport vine și cu două cârlige pentru ancorarea încărcării din benă. În cazul în care ai nevoie de curent electric, Amarok are una în benă și încă 3 la interior. Toate sunt de curent continuu și scot o tensiune de 12V. Plusul pe care l-a avut Marele Alb încă de la lansarea primei generații a fost dimensiunea benei. Aici poți încărca fără probleme un europalet, fiind singurul dintre competitorii săi cu această posibilitate de transport.

volkswagen_vw_amarok_v6_review_test_drive_eblogauto_2017-2

Vizibilitatea este foarte bună. În majoritatea timpului o să fii deasupra celorlalți participanți la trafic cea ce o să te ajute să anticipezi traficul.

Spațiile de depozitare din interior sunt suficiente până la un moment. Ai loc în tăvița de pe bord, în uși, în cotieră, sub butoanele de control al climei. Un minus la capitolul acesta îl reprezintă lipsa spațiilor de depozitare sub bancheta spate. Această problemă apare atunci când nu ai bena acoperită și ai vrea să ajungi la destinație cu lucrurile uscate și curate.

volkswagen_vw_amarok_v6_review_test_drive_eblogauto_2017-1

Concluzie

Amarok are marele atu al motorizării față de competitorii săi, fiind cel mai puternic din clasa lui. Prețul unui Amarok cu motorizarea avută la test începe de la 41.878 euro cu tva, iar exemplarul condus de mine, pus la dispoziție de Autoworld Cluj-Napoca, a ajuns la un total de 47.502 euro. Sistemele de siguranță care nu au fost aduse la zi îi știrbesc din orgoliu, dar dacă vrei o mașină cu care să poți merge la cabana ta de la munte și să te întorci acasă cu vânatul, sau să fugi de apocalipsă, Amarok este mașina pentru tine.

Vezi galeria foto completa: Click aici! Vezi alte teste cu modele Volkswagen: Click aici!

autoworld_vw_cluj

Productie eblogauto.ro

Horatiu-Serban Voicu – tester
Claudiu Morar – foto (facebook.com/claudiu.morar.09)
Tommy Turos – video (facebook.com/tommyfilms)

Partener

Autoworld VW Cluj-Napoca

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *