2

Test Drive Volkswagen Passat B8 DSG 2015

MOTOR/CUTIE: Cel mai bine vandut model din clasa medie, Volkswagen Passat B8 2015, vine cu o noua gama de motorizari. Pe benzina avem ca entry-level un 1.4TSi de 125 CP si un ACT de 150 CP, un 1.8TSi de 180 CP si puternicul 2.0 TSi de 220 CP. Gama diesel are motorul de 2.0l cu 150 CP, 190 CP si bi-turbo de 240 CP. Modelul testat de noi a fost cel de 2.0l TDi, diesel, cu patru cilindri de 150 CP, care dezvolta un cuplu maxim de 340 Nm inca de la 1.700 RPM si care respecta normele de poluare Euro6. Motorul este unul silentios, rafinat si construit sa aiba un consum redus. De asemenea, apreciez elasticitatea lui pentru ca in orice treapta ai fi, motorul isi face pe deplin treaba iar spre exemplu la 60km/h eram in treapta a V-a iar vibratiile specifice motoarelor diesel lipsesc cu desavarsire. Motorul este cuplat la o cutie automata, DSG, in sase rapoarte.

CONSUM: Pe durata testului, noua generatie VW Passat a obtinut un consum de 4.5-5l extraurban si 6.5-7l urban. Deci rezulta o medie de 5-6l/100km. Au fost momente cand am rulat in modul Sport iar consumul urca la valori de 9-11l/100km. La acest capitol vreau sa precizez ca am rulat cu sistemul Start/Stop dezactivat pentru ca pornirile dese ale masinii pot duce la o ungere defectuasa, deci la uzura motorului.

PERFORMANTE: Volkswagen Passat atinge 100km/h in doar 8.7 iar viteza maxima este de 218km/h. Raportat la concurenta, Volkswagen Passat sta cel mai bine.

SIGURANTA: Noua generatie de Passat a fost deja testata EuroNCAP si unde a obtinut maximul de puncte, 5 stele. La capitolul tehnologii de  siguranta, noul Passat sta foarte bine si ofera solutii ce sunt intalnite la masinile de clasa premium. Passat-ul stie sa parcheze singur, iar daca iesiti dintr-o parcare cu spatele are sistem de avertizare in cazul in care va vine o masina din lateral, stie sa identifice pietonii si chiar sa va ghideze cu o remorca.

TEHNOLOGIE: Din pacate, echiparea testata de noi, Comfortline, nu era dotata cu ceasurile digitale de bord  imprumutate de la Audi TT. Pentru cei 650 de euro, va recomand sa le puneti pe masina pentru ca infotaiment-ul de pe consola centrala il consider positionat prea jos pentru sofer iar aceasta optiune devine foarte utila. Infotaiment-ul este are integrat tehnologia telefoanelor inteligente. Insa, avem sa reprosam touch-ului ca nu este destul de precis. In momentul cand iti misti repede degetul pe ecran, sistemul nu poate sa iti preia comanda. In rest, nu avem ce sa carcotim. Masina are tot ce ii trebuie, de la volan multifunctional, climatizare in 3 zone, scaune incalzite, cruise control, pornire a motorului de la buton cu keyless, faruri LED High si stopuri LED.

INTERIOR:  Noul VW Passat vine cu mai mult spatiu, ergonomie, o antifonare de invidiat, materiale de calitate iar finisajele sunt tipice unei masini premium. Modelul testat de noi a fost un sedan pentru il recomandam persoanelor de afaceri. Insa familistilor, break-ul este cea mai inteligenta alegere. Pe langa faptul ca arata mult mai bine, acesta vine cu un portbagaj mai mare, de 650l pe langa cei 586l ai sedan-ului si poate ajunge prin rabatarea scaunelor spate, pana la 1780l.

EXTERIOR: La exterior, Noul VW Passat nu iese mult in evidenta, fiind acelasi design sobru, cu linii clasice ce nu iti ofera emotii dar care arata mult mai bine decat generatia precedenta. La cum arata masina, am spune ca germanii s-au gandit sa o produca mai mult pentru piata americana decat cea europeana.

PRET: Volkswagen Passat B8 2015 are un pret de pornire de 23.631 euro cu TVA pentru 1.4TSi de 125 CP cu echiparea Trendline si poate ajunge pana la 42.450 euro cu TVA pentru cea biturbo de 2.0TDi 4Mot de 240 CP. Scorpion Focsani ne-a comunicat la modelul testat de noi un pret de 29.180 euro iar cu optionalele adaugate, ajunge la 36.183 euro cu TVA. Insa am studiat lista optionalelor de VW si modelul testat mai putea ingloba niste optionale, mai ales la capitolul siguranta. Astfel, dupa un calcul simplu am ajuns la suma de 40.000 euro cu TVA. Mult? Putin? Eu spun ca pretul este mare si din acest motiv consider ca noul VW Passat este impartit intre doua lumi. Una fiind clasa masinilor de volum si alta fiind clasa premium. Daca ne uitam la concurenta, la o echipare medie cu cutie automata, modele precum Hyundai i40 sau Mazda 6 costa in jur de 27.000 euro. Nu spunem nimic de Ford Mondeo pentru ca inca nu am testat noua generatie. Insa, in clasa premium amintim de Audi A4 si Volvo S60 ce se invart in jurul sumei de 36.000 euro cu acelasi specificatii. Daca ar fi sa tragem o concluzie, aceasta ar fi urmatoarea… Daca ai bani de o masina premium si vrei confortul ei dar sa pui si ceva deoparte, iti recomand fara a sta pe ganduri VW Passat.

GALERIE FOTO – Volkswagen Passat

PRO: Confortul oferit la interior, siguranta, consum redus si valoarea buna de revanzare.

CONTRA: Pretul ridicat, pozitia joasa a touch-ului pe consola centrala si grafica camerei de marsarier.

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

2 COMMENTS

  1. eugen

    Mi-a placut reviewul vostru in special cel video. La s class sau la suzuki cand testati?

    1. Robert Drilea

      La S incercam iar cu Suzuki ne vom apuca de treaba atunci cand importatorul ne va raspunde la mailul trimis si va accepta o colaborare cu noi.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *