Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive Toyota PRIUS 2024

Bun venit în Cluj-Napoca! Entuziasmul meu nu se datorează doar faptului că sunt în acest oraș, ci și motivului pentru care sunt aici, noul Prius. Sunt entuziasmat pentru că este un model foarte important în industria auto mondială, iar acum face un mare salt înainte. Dacă vrei să vezi progresul noului Prius, te invit în Cluj pe strada Turzii 176 la dealerul Toyota Cluj prin Profi Auto, unul dintre cei mai experimentați dealeri Toyota din Transilvania.

Fie că ai fost sau nu până acum un fan al design-ului Prius-ului, cred că putem fi cu toții de acord că modul în care arată acum separă foarte bine această generație de ce a fost înainte. Linii angulare, agresive, dar elegante. Nu degeaba mașina aceasta a câștigat Red Dot Design Award 2023.

Înălțimea este acum cu 50mm mai mică, iar cele mai mari jante disponibile sunt pe 19. Jante pe 19 pe un Prius, din fabrică! Lungimea mașinii a scăzut cu 46mm, dar ampatamentul a crescut cu 50mm. În ciuda acestui lucru, mașina aceasta are un portbagaj de 284 litri. Da, este mai mic decât al generației precedente, dar mi se pare perfect utilizabil de o familie cu unul sau 2 copii în vacanțe.

Mașina aceasta are o caroserie mai rigidă, dar și mai ușoară, Toyota utilizează acum în premieră un nou tip de oțel, astfel că masa poate varia intre 1.5 și 1.6 tone, in funcție de echipare. Și să nu uităm, acesta e un plug-in hybrid cu o baterie Li Ion de 13.6 kWh așezată sub bancheta spate. Dacă vrei să o încarci noul Prius la priză, încărcătorul on-board de 3.3 Kw îți permite să umpli bateria în circa 4 ore.

Interiorul a suferit și el schimbări majore! Încă din varianta standard vei avea la dispoziție un sistem multimedia cu ecran de 12.3 cu Apple CarPlay wireless și Android Auto prin cablu. Instrumentarul LCD este de 7 inch și este extrem de ușor de citit, oricare ar fi condițiile mediului ambient.

Noul Prius dispune de un sistem plug-in hibrid din generația a 3-a și utilizează la bază un motor termic de 2.0 litri în 4 pistoane. Per total acest sistem dezvoltă 223 cai putere, dar dacă mergi doar cu motorul electric, cum ar și trebui să faci cu un Plug-in hibrid, ai la puntea față 163 cai putere. Având în vedere cuplul maxim de 208 Nm al motorului electric, cuplu livrat instant, nu ar trebui să ne uimească faptul că această mașină reușește sprintul de la 0 la 100 km/h în 6.8 secunde.
Din păcate nu am avut mult timp alături de mașină, dar autonomia pur electrică estimată de noi este de 40-45 km în condiții vitrege de exploatare – temperaturi cuprinse între -4 și 1 grad Celsius, încălzirea pornită în mod constant și mers sportiv atunci când a fost cazul.

Mașina aceasta este disponibilă în Europa doar cu sistem de propulsie plug-in hybrid, deci trebuie să ne așteptăm la prețuri de plug-in Hibrid. Prius-ul nou pleacă de la 45.000 euro cu TVA inclus și nicio reducere de la stat. Prin Rabla Plus cu 2 rable casate primești o reducere de circa 6000 euro. Mai negociezi în showroom și să zicem că noul tău Prius pleacă de la 37-38k euro. Nu e deloc o mașină ieftină, dar oferă foarte mult de acești bani. Dacă vrei să vezi cu ochii tăi ce oferă noul Prius, dă o tură la Toyota Cluj prin Profi Auto pe calea Turzii 176 și îți garantez că vei fi plăcut surprins.

CONCLUZII

Nota:

Galerie foto Facebook