0

Test Drive Suzuki Baleno 1l Boosterjet 2016 [Review & Video]

Al treilea membru al echipajului nostru la Sibiu Rally Challenge 2016 m-a surprins de-a lungul celor 3 zile de concurs si ne-a ajutat sa nu ne intoarcem acasa cu mana goala.

Design

La acest capitol cred ca putem cadea de acord ca Baleno nu este cel mai aratos autoturism creat vreodata. Din fata iti poti da seama cu usurinta ca este un Suzuki datorita farurilor si grilei radiatorului. Modelul primit pentru participarea la competitia sibiana a fost colantat de catre Suzuki Romania si astfel masina a aratat putin mai bine decat “in realitate”. Spatele este dominat de linii curbe care dau impresia generala ca masina este una mai mare decat cele din clasa ei printre care se numara Ford Fiesta sau Peugeot 208.

2016-suzuki-baleno-review-eblogauto (3)

Interiorul nu este unul „wow”, dar este functional. Principalul minus al acestuia il reprezinta calitatea materialelor folosite, pentru ca in Baleno nu ai parte de plastic moale nicaieri. Volanul imbracat in piele mai salveaza situatia la acest capitol.

Confort

Baleno se incadreaza perfect in clasa sa, din acest punct de vedere. Scaunele nu sunt cele mai moi, dar iti ofera suport lateral mai mult decat decent pentru o masina de oras. Suspensia nu este dura si amortizoarele nu sunt zgomotoase. Ruliul este prezent din aceasta cauza, dar numai in momentul in care tii dinadins sa conduci sportiv. In spate ai loc suficient la cap si la picioare, patru persoane incapand fara probleme in masina. Locul mijlociu de pe bancheta din spate este cel al ghinionistului, nefiind confortabil pentru distante lungi. Merita mentionat sistemul de infotainment care vine ca si dotare standard, cu navigatie decenta care ne-a ajutat sa nu ne pierdem in Sibiu. Din punct de vedere audio, masina nu sta rau deloc, putandu-se mandri cu un sunet clar si un volum respectabil.

2016-suzuki-baleno-review-eblogauto (2)

Tech corner

Motorul de 1l isi ascunde cilindreea cu succes. Nu iti dai seama de acest lucru intr-un regim de mers normal datorita turbinei. Timoneria cutiei de viteze este destul de lunga, familiara posesorilor de motoare Diesel si pune in miscare cei 112 cai putere ai motorului. Faptul ca masina are o masa de 935 kg ajuta la caracterul dinamic al masinii, ajungand de la 0 la 100 km/h in 11 secunde. Are un caracter subvirator, dar nu-l descoperi decat atunci cand incerci sa urci Transfagarasanul cat poti de repede. Consumul mediu realizat sambata la Sibiu Rally Challenge a fost de 5.2 l/100 km, la care trebuie sa tinem cont ca motorul era inca in rodaj. In mod normal in celelalte zile de concurs, am obtinut 4.6 l/100km. Da, stiu, laudam o masina pentru ca a consumat putin la un raliu, dar dupa parerea mea, SRC 2016 a fost modul perfect de a testa o masina: am avut parte atat de portiuni in afara orasului in trafic deschis, cat si de probe cu viteza medie joasa sau drumuri inchise circulatiei publice pe care poti sa testezi performantele sportive ale unui autoturism.

2016-suzuki-baleno-review-eblogauto (4)

Proba practica

Despre Baleno nu poti spune ca este o opera de arta in ceea ce priveste designul, dar un lucru este sigur: reuseste sa indeplineasca cu succes atributiile unui hatchback din clasa sa. Volumul portbagajului de 355 litri alaturi de numeroasele spatii de depozitare ii accentueaza partea practica. Trece cu succes testul unei folosiri cotidiene in oras, dar se descurca acceptabil si atunci cand vrei sa pleci intr-un weekend departe de oras. Vizibilitatea are de suferit numai in spate, dar esti ajutat de o camera pentru marsarier. Geamurile usilor spate, impreuna cu haionul se bucura de modul „privacy”.

2016-suzuki-baleno-review-eblogauto (1)

Concluzie

Suzuki a reusit sa construiasca un motor destul de bun, care alaturi de o turbina si o caroserie usoara reuseste sa scoata performante nesperate si care face din Baleno o masina de luat in calcul. Chiar daca sufera la capitolul design vine cu o gama larga de dotari in pachetul de baza pentru a ingreuna luarea deciziei in momentul in care vrei sa iti achizitionezi un model din clasa supermini. Pretul porneste de la 11.000 euro cu TVA, cam cu 500 euro mai mult decat un Hyundai i20, respectiv 1.000 euro mai ieftina decat un Ford Fiesta. Modelul testat de noi era in versiunea de top cu cutie manuala si cu un pret de 16.000 euro cu TVA. Pentru cutia automata se adauga inca 2.000 euro ajungand la un pret maxim de 18.000 euro cu TVA inclus.

Vezi galeria foto completa: Click aici! Vezi alte teste cu modele SUZUKI: Click aici!

Productie
Horatiu-Voicu Serban – pilot
Ionut Enache – copilot si foto&video

Parteneri
Suzuki Romania
Pitstops – partener media

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *