MOTOR/CUTIE: Cand vorbim despre coreeni vorbim de o alta filosofie de masini. Acestia au o gandire structurata construind masini fiabile si destul de practice. SsangYong Korando este una dintre aceste masini. Noi am avut in teste versiunea cu motor diesel in patru cilindri de 2.0l care dezvolta o putere de 149 CP si un cuplu de 360Nm disponibil de la 1.500 RPM. Motorul este cuplat la o cutie manuala in sase rapoarte ce dispune de curse lungi dar care pare usor imprecisa. Motorul este suficient de agil ca sa nu te lase atunci cand ai nevoie de el in situatii limita. Sistemul de tractiune 4×4 s-a dovedit sa fie extrem de eficient atunci cand am dorit sa excaladam Muntii Vrancei, chiar si pe zapada. In modul LOCK tractiunea este distribuita in mod egal fata/spate, 50-50% astfel incat fiecare roata are 25% forta. In modul 4×2, toata sarcina pica pe puntea fata insa in conditii de aderenta scazuta aceasta se poate redistribui si catre puntea spate.
CONSUM: SsangYong Korando are un consum de 5.8l/100km mixt (7.6 urban si 4.8 exatraurban). Noi am inregistrat un consum urban de 8.5l/100km si extraurban de 6l/100km pe care nu l-am menajat deloc. Raportat la concurenta, modelul testat este mai economic fata de un Opel Antara, la egalitate cu un Hyundai ix35 iar ceilalti rivali, Nissan Qashqai sau VW Tiguan il depasesc pentru ca au valori sub 6l/100km consum mixt.
PERFORMANTE: Acceleratia de la 0 la 100km/h se face in 10 secunde iar viteza maxima este de 180km/h. Daca sprintul este unul bun , la nivelul rivalilor sai, Korando pierde in fata concurentei la capitolul viteza maxima.
SIGURANTA: SsangYong Korando nu a fost inca testat de EuroNCAP insa nu cred ca ar avea probleme pentru ca este bine echipat. La modelul testat aveam sase airbaguri, ABS+EBD, ESP, ARP (asistenta impotriva rasturnarii), BAS (asistenta in rampa), ESS (sistem de semnalizare la franarea de urgenta) si tetiere active pe fata.
TEHNOLOGIE: Ssangyong Korando nu exceleaza la acest capitol. Totusi are instalate: computer de bord, pilot automat cu functie ECO, conexiune telefon prin Bluetooth, sistem audio cu conexiune USB/AUX (lipseste un sistem multimedia tactil), senzori de ploaie, senzori de parcare, servodirectie ajustata in functie de viteza de rulare si tablou de bord cu LED “SuperVision”, intalnit si la Hyundai ix35.
INTERIOR: Odata ce intri in noul Korando nu ai cum sa nu observi cat de confortabil te poti simti in scaune, atat in fata cat si in spate. Modelul testat era echipat cu scaunele incalzite in spate iar in fata erau ventilate. Senzatia de confort este amplificata si de suspensie. Aceasta inghite foarte bine denivelarile. Plansa de bord are comenzile situate intuitiv si este foarte prietenoasa. Materialele folosite la interior sunt de o calitate satisfacatoare. Portbagajul are 486l (1312 cu bancheta spate rabatata), cu 105l mai putin ca un Hyundai ix35 si cu 56l mai mult decat un Nissan Qashqai.
EXTERIOR: Noul facelift adus modelului SsangYong Korando face din acesta un SUV compact ce este pregatit sa intre pe piata europeana. Atat in fata cat si in spate, luminile cu LED au facut sa atraga atentia participantilor in trafic. De asemenea, ne place grila fata care este frumos desenata si care are in centru noua sigla SsangYong.
PRET: SsangYong Korando are un pret promotional de 15.990 euro cu TVA inclus pentru versiunea pe benzina de 2.0 e-XGI si 149 CP/220Nm. Motorul diesel de 2.0 e-XDI este disponibil cu 149 CP (pret de pornire de 19.900 euro echipare STD) si 175 CP (pret de pornire de 23.390 euro echipare DLX). Noi am testat varianta entry-level diesel de 149 CP, cu echipare DLX (penultima echipare) care are un pret de 22.190 euro. Cu optionalele adaugate de importator, tractiune 4×4 si trapa plafon, ajungem la pret de 25.440 euro cu TVA inclus. Noul Korando facelift vine insotit de programul SsangYong Romania denumit “Cred in SsangYong” si are 5 ani de garantie cu intretinere gratuita si 3 luni cu posibilitate de buy back (in limita a 15zile/1000km, 60zile/3000km sau 90zile/5000km). Lista completa de preturi o puteti gasi aici. Daca ne raportam la concurenta, SssangYong Korando facelift devine o alegere pragmatica chiar si din punct de vedere financiar. Aici, amintim de rivalul sud-coreean Hyundai ix35 2.0 CRDI 184 CP 4×4 6MT cu echipare Premium care ajunge la pretul de 26.354 euro cu TVA inclus sau europeana, Opel Antara 2.2 CDTI 163 4×4 cu echipare Enjoy care are un pret de 29.275 euro cu TVA inclus.
GALERIE FOTO – Test Drive SsangYong Korando facelift 2.0 e-XDI
PRO: Pret, confort, spatii de depozitare, cuplu motor si performantele in regim offroad.
CONTRA: Lipsa sistemului de infotaiment tactil, ruliu si consumul fata de concurenta.