Ar putea fi asta Skoda potrivită pentru majoritatea cumpărătorilor de crossover? Da, dacă au și o sumă frumușică de bani în buzunar. Ceea ce vedeți aici, costa 38.000 euro cu TVA inclus. Karoq pleacă, in Romania, de la 27.00, dar aceasta cu motorul 2.0 benzină, DSG 4×4 și nivel de echipare Sportline este 38.000 euro. Hai să vedem de ce vor cei de la Skoda aproape 40.000 euro din banii tăi greu munciți.
Mașina aceasta a fost lansată în 2017 și a primit un facelift in 2021. Atât de căutat a fost Karoq, încât în 2018 și 2019 Skoda a produs acest model in alte 2 fabrici decât plănuise inițial. Acum au apărut modele noi pe piața auto, așa că trebuie să ne întrebăm – merită aproape 40.000 euro acest model?
Exteriorul este exact cum te-ai aștepta, acest Nardo Grey este o culoare căutată în ultima vreme. Facelift-ul are stopurile și farurile redesenate, dar per total, cred că cel mai interesant truc al lui Kodiaq este că pare o mașină mică, dar de fapt nu este. Gardă la sol e de 172 MM, deci bordurile și offroad-ul ușor nu vor reprezenta probleme.
Portbagajul are o capacitate de 512 litri, iar cârligele și alte astfel de accesorii fac totul mai practic.
Interiorul – tipic Skoda, sau Volkswagen, este foarte bine pus la locul lui, aproape cu un iz de premium de la Audi. Volanul are o finețe, parcă e catifelat, butoanele au o siguranță în apăsare, totul debordează de calitate. Și ar face bine să fie așa, având în vedere prețul de 38.000 euro.
Când conduci in oraș, vei vedea că DSG-ul in 7 trepte se simte ca la el acasă aici, făcând tot posibilul sa nu smucească la viteze joase și, din punctul meu de vedere, așa îți dai seama dacă o cutie automată face ce trebuie – o arunci in trafic greu si îi observi comportamentul.
Confortul este mai mult decât adecvat clasei, mașină are suspensie independenta la puntea spate, un multi link cu 4 brațe, chiar. Amortizoarele sunt foarte relaxate, astfel că denivelările din oraș, nu înseamnă nimic.
Consumul – nu te aștepta să scapi fără 9.5 litri/100 km în oraș, dacă mergi mai tare.
Motorul de 2.0 și 190 cai putere atinge sută în 7 secunde! Un motor turbo în 4 pistoane, ce propulsează aceasta caroserie până la 100 km/g în ritm de hatchback foarte rapid de acum 10 ani. Nu e rău deloc ce reușește să facă acest propulsor în această caroserie.
La drum întins, mai ales dacă îți place să ataci virajele sportiv, să știi că nu prea e cazul. Există ruliu și el își face simțită prezența când forțezi mașina.
Scaunele sunt foarte confortabile și zgomotul din habitaclu e redus, deci nu trebuie decât să te bucuri de Karoq și ceea ce are de oferit.
Nota: