0

Test Drive Renault Kadjar 1.2 TCe 130 CP EDC 7T 2017 (roadtrip)

Renault Kadjar a tot fost testat de noi, dar niciodată într-un road trip. Cum este o mașină foarte bună pentru o familie ne-am gândit să vedem cum s-ar comporta într-un road trip cu patru pasageri. Concluzia este că…dar până la concluzie hai să povestim cum a fost și ce traseu am avut.

Traseul: București – Poiana Câmpina – Provița de Sus – Moreni – Buda – Târșor – Mogoșoaia – București.

Performanțe

Modelul testat a fost echipat cu un motor pe benzină – 1.2 TCe având 130 CP și transmisie automată (noua cutie EDC cu 7 trepe). Motorizarea îndeplinește normele de poluare Euro 6. În ceea ce privește cutia de viteze, mașina are un delay atunci când este în modul Eco și schimbă viteza la 2500 de turații, care se activează automat la pornirea mașinii. Pentru a avea o mașină un pic mai fâșneață, fiind un drum mai lung, trebuie scos modul eco din partea din stângă volanului sub grila de aerisire. Oricum, per total, având un motor de 1.2l pe 1381 de kg, se simte o oarecare nevoie de un cuplu mai mare.

Pentru modelul testat, producătorul a anunţat un consum mediu combinat de 5.8 l/100km, urban de 6.9 l/km și extraurban de 5.2 l/100km. Noi am obținut un consum urban de 10.2 l/100km. Pe autostradă, la 130 km/h consumul este de 7.4 l/100km, un consum destul de mare dat fiind faptul că motorul este unul mic. La ieșirea de pe autostradă, am resetat consumul și am obținut un consumul extraurban de aproximativ 6.5 l/100km, un consum destul de bun având în vedere că în portbagaj am pus 4 trolere și în mașină erau 4 pasageri. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 10.7 secunde, având o viteză maximă de 192 km/h.

Siguranţă

Așa cum am mai vorbit și în articolul anterior, Renault Kadjar a primit 5 stele la testele Euro NCAP. Înca din varianta de bază mașina dispune de airbag-uri frontale și laterale pentru șofer și pasager, cât și de airbag-uri de tip cortină pentru pasagerii din spate. Toate funcțiile electronice pentru stabilitate sunt și ele prezente aici: A.B.S.+E.B.D., E.S.P., H.S.A. (asistență la pornirea în pantă).

 

Ce este foarte important de precizat aici: știi mașinile alea în care trebuie să tot miști capul din cauza stâlpului din stânga? Ei bine, în Kadjar nu este cazul, șoferul are o vizibilitate foarte bună din mașină atât în partea din față, cât și pentru partea din spate, ceea ce oferă clar și un plus de siguranță.

Interior

O drumeție adevărată merită savurată fiecare minut de către toți pasagerii, iar cu Kadjar ai această plăcere. Acoperișul panoramic își merită toți banii și îți oferă o senzație unică în timpul călătoriei. Pe lângă acest aspect, în drumul nostru, ne-am oprit pentru a admira diverse priveliști pe care nu le-am fi apreciat la adevărata valoare fără acest acoperiș panoramic de efect.

Următorul lucru important la o drumeție este spațiul, atât în habitaclu, cât și în portbagaj. Portbagajul are un volum de 527l, 4 trolere medii au intrat perfect și mai era suficient loc de plase sau genti de voiaj. În habitaclu, soferul și pasagerul din dreapta au confortul asigurat, cât despre pasagerii din spate, pentru două persoane este loc berechet, dar dacă pasagerii au o înălțime de peste medie, cu siguranță că la drum lung nu o să se simtă deloc confortabil la picioare.

Materialele de la interior par de bună calitate, cromul îi oferă o tentă elegantăîmbinările sunt bine făcute și nu am auzit niciun așa zis “greier”. Ce nu ne-a plăcut deloc au fost grilele de aerisire și plasticul de pe ușile laterale din jurul manetei de deschidere a portierei, care este de o calitate redusă. Volanul este îmbrăcat în piele, iar manevrabilitatea acestuia a fost pe placul nostru, mașina per total fiind foarte ușor de condus.

Spațiile de depozitare de la interior nu sunt foarte multe, dar sunt suficiente pentru cafele, ape și alte preferințe la drum. Cotiera este suficient de mare, arată bine, este confortabilă pentru șofer și poziționată perfect atât pentru persoanele înalte cât și pentru cele mai scunde. În schimb, butoanele de la încălzirea în scaune mi s-au părut ca și cum ar fi fost ascunse sub această cotieră.

O să încep prin a vorbi despre farurile Full Led a căror tehnologie chiar își face banii, vizibilitatea pe timp de noapte în afara carosabilului de pe partea dreapta este extraordinar de bună.

Modelul testat a fost echipat cu pachetul Intens ce conține: noul R-Link 2.0 (un sistem ce a rămas la fel de ușor de folosit ca și în versiunea anterioară, dar care acum aduce câteva finisaje. Pentru început, ecranul tactil este superior celui de dinainte, astfel că răspunde mult mai ușor la comenzi. R-Link 2.0 pare că împrumută din ce în ce mai multe elemente pe care le putem găsi pe telefoanele inteligente: ecranul principal poate fi personalizat în funcție de utilizator, permițând astfel teme diferite și informații pe placul fiecărui șofer. R-Link Store este și el prezent aici dacă șoferul dorește să descarce alte aplicații, dar mai e puțin de lucrat la traducerea în limba română), tablou de bord cu afișaj pe ecran TFT de 7 inch, navigație tip Bird View, schimbare automată a luminii de drum, alertă la depășirea benzii de rulare, avertizare unghi mort, sistem de recunoaștere a semnelor de circulație cu avertizare la depășirea limitei de viteză, Bluetooth. De asemenea,modelul este dotat cu sistem inteligent de parcare automată care se folosește de senzori pentru a găsi un loc de parcare. Mașina te ajută și să parchezi, tot ce trebuie să faci este să urmezi instructiunile de pe ecran, să accelerezi, să frânezi și să schimbi viteza. Sistemul audio Bose este super ok și nu vrem să ne crezi pe cuvânt, poți să te convingi singur daca iti faci o programare aici.

De precizat inclusiv faptul că nu am avut deloc probleme cu recepția stațiilor de radio pe tot parcusul călătoriei. Poate părea bizară această mențiune, dar am avut și surprize legate de antele la diferite mașini.

La fel ca la celelalte modele de Renault, butonul de limitare a vitezi și pilot automat este amplasat total peste mână, în spațiul dintre scaunele din față, iar pe lângă acest aspect, durata de acomodare cu modul de setare al pilotului automat este destul de mare pentru ca e foarte diferită de alte modele și uneori tinzi să crezi că ai nevoie de manual:)).

Exterior

Culoarea, culoarea, culoarea! Da, culoarea contează foarte mult la o mașină, iar cea aleasă în configurarea modelului testat este superbă și se potrivește perfect cu design-ul exterior. Și da, în road trip-ul nostru a întors multe capete. Să vă mai reamintim și faptul că exteriorul noului Kadjar a fost desenată de un român din Satu Mare? Chiar dacă Victor Sfiazov nu ar fi desenat mașina, tot ar rămâne un model frumos.

Ținută la drum este una foarte bună, ne-a încâtat maxim. Pe drum accidentat s-a comportat surprinzător de bine și dacă este la fel de rezistent ca mult laudatul Duster..atunci s-a strigat Bingo! Trebuie să mai adăugăm faptul că sistem Extended Grip înlocuiește jantele pe 19 inch cu unele pe 17 inch cu anvelope All Season) și că vopseaua este metalizată.

Pentru un road trip, nouă sigur ne-ar fi utile și niște accesorii în plus pentru transportul bicicletelor sau al echipamentelor sportive de iarnă.

Preţ

Prețul pleaca de la 17.453 euro cu TVA. Modelul testat ajunge cu toată configurarea la prețul de 26.180 euro cu TVA.

PRO: Sigură, confortabilă, spațioasă.
CONTRA: Este puturoasă, consumul urban, prețul de pornire făță de competitori.

Vezi galeria foto completa: Click aici! Vezi alte teste cu modele RENAULT: Click aici!

Cauti un RENAULT? Completeaza formularul si te ajutam sa iti gasesti unul: CLICK AICI!

Și acum da, putem spune concluzia noastră! Renault Kadjar nu ne-a dezamăgit deloc nici din punct de vedere al performanțelor pe teren inclusiv accidentat sau al consumului, dar nici din punct de vedere al confortului oferit pasagerilor sau al spațiului de depozitare.

Vezi review-urile noastre video:

Rating Editor
  • Performante
  • Siguranta
  • Interior
  • Exterior
  • Pret
Scor total
Rating Utilizator
  • Performante
  • Siguranta
  • Interior
  • Exterior
  • Pret
Scor total
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *