0

Test Drive Renault Clio IV TCe 90CP 2012

Ce e rosu sau negru sau alb sau maro sau albastru si atrage toate privirile? Daca nu stiti, atunci va voi spune eu! Noul Clio  IV!  Noi am condus unul rosu si tot orasul si-a rupt gatul dupa noi. Ma simteam vinovat sa vad cum domni bine isi neglijau partenerele de drum pentru a ne contempla masina si chiar nu folosesc vorbe mari. E incredibil efectul pe care il are masina asta. Cred ca e pentru prima oara cand o masina de clasa ei atrage atatea priviri. Din cate am putut vedea, aceasta masina se adreseaza sexului frumos, dar adevarul e ca toata lumea o vrea.

Noul Clio e cu mult diferit fata de predecesorul sau! E mai mare, mai spatios,mai elegant,mai sofisticat,mai jucaus,mai energic,mai usor de condus si sa nu uitam de “mai ochios”. E o masina pe care ti-o poti face a ta, pe care o poti configura astfel incat sa te reprezinte! Ai cinci pachete pentru personalizarea exteriorului,trei pentru personalizarea acoperisului si sapte pachete complete pentru personalzarea interioarului,iar mai adaogi si noua motorizare Energy TCe 90, adica un turbo pe benzina in trei cilindri, atunci vei avea reteta perfecta pentru o masina de oras la care va ravni toata lumea indiferent de sex, varsta si ocupatie!
 
MOTOR/CUTIE: Motorul testat a fost cel de 900 cmc Energy TCe de 90CP, complet nou, cu trei cilindri in linie, care este produs si in Romania si va echipa modelele Dacia. Cuplul maxim este de 135 Nm la 2.500RPM. Comportamentul motorului este unul bun, trage bine in turatii de peste 2.000RPM dar are unele ezitari pe drumurile virajate unde e nevoie de retrogradarea treptelor de viteza. Micul turbo are nevoie de turatii mari, de peste 4.000RPM, ca sa iti satisfaca pofta de acceleratie. Cu toate acestea, motorul este unul vioi si economic, ce scoate un sunet usor sportiv la turatii inalte iar antifonarea este impresionanta. Cutia de viteze este complet noua, cu 5 rapoarte manuala (in 2013 va fi disponibila si cea robotizata). Rapoartele sunt scurte ce iti ofera sprint usor sportiv iar ultimele doua trepte au raporte lungi ce favorizeaza diminuarea consumului. Totusi, la viteze mari, masina isi atinge limitele si iti da de inteles ca atat poate si nu depaseste 2.500 RPM…NOTA: 4.5

 

 

CONSUM: Dupa ce am condus B-Max cu motorul de 1.0l iar acum Clio IV cu motorul de 0.9l, incep sa le acord mai multa atentie pentru ca reusesc sa iti ofere puterea necesara unei masini din categoria lor cu un consum minim. Astfel, in urma testului, Clio IV nu ne-a dezamagit la acest capitol inregistrand un consum extraurban de 4l/100km si de doar 6l/100km in conditiile in care am avut clima pornita pe toata durata testului si vorbim de o masina pe benzina :). Versiunea testata avea sistemul Start&Stop care ne-a redus consumul urban in special la asteptarile de la semafor…NOTA: 4.5

 

 

PERFORMANTE: Micul motoras turbo face de la 0 – 100km/h in 12 sec. asadar valori apropiate de concurenta cu versiuni de motorizari net superioare in cilindree…NOTA: 4.4

 

 

SIGURANTA: Clio IV a primit 5 stele de la testele euroNCAP cu note surprinzatoare in special la dispozitivele de siguranta a masinii unde a atins un procentaj de 99%. De asemenea, primim ABS + EBD + AFU, ESP, HSA (sistem de pornire in panta), airbag-uri frontale si laterale, sistem de prindere ISOFIX…NOTA: 4.5




INOVARE: Design-ul exterior este unul foarte atragator comparativ cu un VW Polo si chiar cu Peugeot 208. Strategia noii generatii este cu mult schimbata fata de tot ce a fost la Renault, mergand mult pe o latura mult mai dinamica. Totusi, lasand la o parte noile blocuri optice mai agresive si grila fata mare, pare ca noul Clio IV a imprumutat putin din linia caroseriei lui Alfa Romeo MiTo dovada fiind manerele usilor din spate iar  strictetea germana in ceea ce priveste detaliile se poate observa mai mult ca niciodata la interior…NOTA: 4.4

 

 

TEHNOLOGIE: Noul Clio iti ofera acces fara cheie, aplicatia R-Sound, un sistem audio Bass Reflex System, navigatie pe un sistem multimedia R-Link cu ecran tactil de 18cm, indicator de schimabare a treptei de viteze, sistem de monitorizare a stilului de condus prin mod ECO ce iti reduce consumul cu aprox.10% iar pentru posesorii de tablete R-Link, poti folosi aplicatia Driving ECO2…NOTA: 4.3

 

 

INTERIOR: Bordul este bine finisat cu comenzi usor de gasit, intuitive, cu doua indicatoare clasice si un display digital ce iti prezinta viteza de deplasare. Celelalte comenzi ale masinii le gasesti bine puse pe consola centrala. Cel mai mult ne-a placut cotiera care se afla pe portiera usii, calitatea materialelor si confortul pe care il ofera scaunele fata. Pentru a accentua design-ul tineresc, Renault vine cu multiple optiuni de personalizare atat pentru interior cat si pentru exterior…NOTA: 4.2

 

 

EXTERIOR: In sfarsit pot spune ca Renault va produce o masina care are un exterior atragator, frumos. Clio preia din conceptele Captur, Frendzy blocurile optice si grila de la conceptul DeZir. O noutate este ca versiunea in trei usi a modelului nu va exista. Cei de la Renault au preferat o forma de coupe modelului cu cinci usi si manere ascunse pentru usile din spate…NOTA: 4.9

 

 

PRET: Modelul testat ajunge la 13.100 euro cu TVA inclus. Cu aceleasi echipari si cu motorizari mai mari, pretul este mai mic cu aprox. 2.000 euro decat un VW Polo, Skoda Fabia sau Peugeot 208 dar mai scump decat un Hyundai i20…NOTA: 4.1

 

 

PRO: Pozitia la volan, calitatea materialelor la interior, design-ul exterior, pretul si dotarile personalizate, motorul benzina de 900 cmc
CONTRA: Suspensia este moale si destul de saltareata, inca cu distributie pe curea, garda la sol prea mica, versiunea de baza saraca in dotari, ruliu pe partea stanga iar trenul de rulare este dinamic dar zgomotos pe unele portiuni de mers cu denivelari.
de Robert Drilea
 
 
Tag-uri: , , , , ,
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *