8

Test Drive Renault Captur XMOD 1.5 dCi 90 EDC

In ultima vreme, toti producatorii auto se axeaza pe un singur tip de caroserie: crossover. De ce? Simplu: pentru ca asta cumpara marea majoritate a celor ce cauta masini acum. Toti vor masini pe cat de practice in oras pe atat de incapatoare. Suna ca un vis prea frumos sa fie adevarat. Sa vedem daca Renault a reusit sa aduca acest vis mai aproape de realitate.

 

MOTOR/CUTIE: Motorul testat de noi este o unitate diesel de 90 de cai putere si capacitate de 1.5 litri, cuplat la o cutie EDC (“Efficient Dual Clutch”) cu dublu-ambreiaj. Aceasta combinatie este perfecta pentru o masina ce se vrea a fi agila in oras dar practica si la drum lung. Versatilitatea motorului este unul dintre punctele sale forte, alaturi de consum si silentiozitate. Silentiozitatea este datorata si de izolarea fonica foarte buna a compartimentului motor astfel ca in cabina nu ajunge prea mult zgomot. In oras motorul isi face treaba foarte bine, iar la drum lung nu e nimic spectaculos; e de ajuns pentru a face depasiri bine planificate dar nimic mai mult. Motorul nu e nimic foarte special dar devine performant cand e cuplat cutiei automate. Cutia este asul din maneca lui Renault Captur. Unitatea dublu ambreiaj EDC cu 6 viteze este cu adevarat una dintre cele mai bune cutii automate pe care le-am condus vreodata. Schimbarea vitezelor se face foarte lin si cutia stie intotdeauna ce vrea conducatorul de la ea. Doar la acceleratia brusca pe autostrada are nevoie de o fractiune de secunda de gandire, dupa care ofera soferului tot cuplul de care are nevoie pentru a depasi orice obstacol doreste.

 

CONSUM: Cei de la Renault sustin ca aceasta unitate diesel ar trebui sa returneze un consum urban de 4.6 l/100 km. Consumul mediu pe care am reusit eu sa il obtin de la masina a fost de 6 l/100 km, conducand mai mult in oras. Nu e deloc rau pentru o masina destul de incapatoare si practica.

PERFORMANTE: Acest gen de masina nu e facut pentru a fi performant pe sosea ci pentru a fi practic. Astfel, cele 13.5 secunde de care masina are nevoie pentru a ajunge la 100 km/h nu ne uimesc prea tare, in schimb viteza maxima de 170 km/h nu suna prea rau si isi dovedeste practicalitatea la drum lung, In momentul testarii acestei masini, cei de la Renault nu o ofera cu tractiune integrala si nici nu cred sa existe planuri pentru implementarea acestui sistem in viitor. In schimb, masina vine cu un sistem numit xMod ce ar trebui sa suplineasca tractiunea integrala. Este foarte putin probabil ca cineva sa ia aceasta masina la o plimbare off-road asa ca lipsa tractiunii integrale nu e chiar o mare problema. Pentru drumurile lungi si pentru escaladarea bordurilor din oras, masina este perfect adaptata.

 

SIGURANTA: Masina are airbag-uri frontale si laterale de tip cortina pentru sofer si pentru pasagerul din dreapta ceea ce a ajutat masina sa obtina 5 stele la testele EURO NCAP. Acesta nu este un lucru ce trebuie trecut cu vederea: de cele mai multe ori cand ne cumparam o masina ne uitam la puterea motorului, la consum, la cilindree, etc. dar nu ne interesam de siguranta masinii. Masina exceleaza atat la protectia celor din masina, cat si a celor din afara masinii. Captur-ul a luat punctaj maxim pentru bara fata care protejeaza foarte bine picioarele pietonilor cu care ar putea intra in coliziune. Deasemenea, masina a luat punctaj foarte mare pentru protectia copiilor de 18 luni ce ar putea fi situati pe bancheta sau pe scaunul din fata. Fiind mai inalta, masina ofera control si relaxare conducatorului, acest lucru sporind sentimentul de siguranta.

INOVARE: Sunt cateva lucruri ce pot fi privite ca fiind inovatoare pe Renault Captur, incepand de la sistemul xMod si pana la cutia dublu ambreiaj. Sistemul xMod incearca sa suplineasca sistemul integral clasic. Cele 3 moduri ale sale (Road, Loose terrain si Expert) sunt menite sa ajute conducatorul in diferite situatii ce necesita controlul cuplului, acceleratiei si a franelor. Modul Road este cel in care masina ruleaza in mod normal, modul Loose terrain permite masinii sa controleze cuplul si franele astfel putand ajuta rotile din fata sa reia aderenta pierduta, iar modul Expert permite masinii sa controleze doar sistemul de franare astfel ca soferul poate controla in totalitate cuplul si acceleratia. Cutia de viteze este un lucru de laudat, in ciuda faptului ca nu cei de la Renault au inventat cutia dublu ambreiaj, francezii au o implementare foarte buna a acestui tip de cutie.

 

TEHNOLOGIE: Renault Captur nu vine cine stie ce inovatii tehnologice dar se aliniaza la nivelul tehnologic al masinilor ce sunt in prezent in productie. Ecranul touchscreen ce domina consola centrala inglobeaza toate functiile infotaiment ale masinii, incepand de la navigatie si pana la modul Eco. Modelul de fata al francezilor pune accent pe condusul cat mai eco: de aceea masina vine nu doar cu un buton Eco ce mai salveaza putina benzina, dar computerul de bord pregateste dupa fiecare calatorie facuta cu masina un grafic ce ofera un punctaj conducatorului in functie de cat de eco a condus, astfel ca de multe ori te simti provocat de masina sa conduci cat mai eco: ca atunci cand esti dependent de un joc si simti nevoia sa fii cat mai performant la el. Sistemul de operare R-link este intuitiv si nu este aglomerat, dand soferului ce are nevoie exact cand are nevoie. Touch screen-ul nu pare a fi de cea mai bune calitate, uneori fiind nevoie sa atingi ecranul de mai multe ori pana cand actiunea este inregistrata. Masina condusa de noi avea si senzori de parcare pe spate si camera de marsarier. Aceste dotari s-au dovedit a fi foarte practice in oras, mai ales ca luneta nu ofera o vizibilitate prea stralucita. Difuzoarele nu sunt nimic special dar nici nu sunt complet nefolositoare fiind de ajuns pentru a asculta muzica prin portul auxiliar, USB, Bluetooth sau de pe cardul SD.

 

INTERIOR: Cei de la Renault sunt constienti de reputatia negativa pe care o au masinile frantuzesti vis-a-vis de calitatea materialelor folosite la interior asa ca au incercat sa faca anumite lucruri pentru a contracara aceste pareri. Plasticul de pe bord si din spatele bordului are o textura de minge de golf ceea ce ar trebuie sa ii confere o durata de viata mai mare, fara zgarieturi. Tapiteria scaunelor este si ea foarte speciala, pasagerii din spate bucurandu-se de foarte mult loc la picioare gratie banchetei spate ce culiseaza pentru a face mai mult loc bagajelor sau pasagerilor, dupa cum este nevoie. Un element interesant din interior este torpedoul. Da, nu deseori laudam un torpedou dar acesta este absolut imens si merita cuvintele de lauda. Consola centrala are un design minimalist ceea ce ii confera o simplitate bine venita, datorita inglobarii functiilor principale in sistemul R-link.

 

EXTERIOR: Asemanarile intre Captur si Clio sunt destul de multe si evidente, acest lucru putand fi observat cu usurinta si la exterior. Grila fata si blocurile optice amintesc privitorului de Renault Clio, o masina care nu arata rau deloc. Culorile oferite de francezi sunt foarte interesante si modul in care pot fi combinate adauga un plus de personalitate masinii; deasemenea nici jantele oferite nu constructor nu arata rau deloc. Insa, daca e sa ii taxam pentru ceva pe francezi cand vine vorba de design exterior, atunci trebuie sa vorbim despre lampa de marsarier. Dupa cum puteti vedea prea bine in review-ul video, lampa este foarte mica si intr-o pozitie destul de greu de vazut de ceilalti participanti la trafic. Poate ca nu va fi o problema pentru multi, dar eu am patit-o pe pielea mea: eram in trafic si cineva nu a putut observa intentia mea de a da in spate pentru ca nu putea vedea lampa de marsarier. In rest, design-ul exterior al masinii are un aer proaspat si binevenit.

GALERIE FOTO – Test Drive Renault Captur XMOD 1.5 dCi 90 EDC

PRET: Modelul testat de noi (Captur 90 dCi EDC XMOD) are un pret de 19.050 euro cu TVA inclus. Nu este prea ieftin daca stai si te gandesti ce alte masini mai poti avea in banii astia, multe avand interioare mai de calitate si reputatii mai bune decat masina de fata. Cu motorul diesel de 90 de cai putere, masina porneste de la 14.500 de euro cu TVA inclus in echiparea Authentique. In ciuda faptului ca pretul poate parea putin piperat, masina poate fi cumparata mai ieftin daca nu adaugam atatea gadget-uri si optionale care nu sunt chiar necesare. Eu va sfatuiesc sa luati camera pentru marsarier care si-a dovedit utilitatea de multe ori, mai ales intr-un oras aglomerat ca Bucurestiul.

 

In sfarsit, noi va spunem ca nu prea aveti cum sa gresiti daca optati pentru Renault Captur, dar nu va aruncati la prea multe optionale pentru ca nu toate merita banii. Masina este potrivita pentru tineri: este incapatoare deci poti sa iti plimbi prietenii, este aratoasa deci nu vei fi inca o persoana care si-a cumparat un VW Polo si, poate cel mai important, este destul de economica si din punct de vedere al combustibilului dar si al consumabilelor. Intr-o estimare primita de cei de la Renault, francezii ne spun ca pana la 300.000 km nu ar trebui sa bagi in masina piese consumabile care sa aiba o valoare mai mare de 2.526 de euro fara TVA. Noi speram ca cei de la Renault sa nu se insele in estimarile lor.

PRO: Design-ul exterior, consumul mic, sistemul R-link, motorul silentios

CONTRA: Senzatia de lipsa de rafinament a interiorului, pretul

Pace si prietenie pe sosele!

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Ziua pasionat auto, noaptea actor, dar tot timpul cu 3 pedale și un volan la îndemână.

8 COMMENTS

  1. Cristian Toma

    Foarte bun reviewul vostru dar si testul video. Mi-a placut si felicit! Tineti-o tot asa!

  2. Pingback

    Renault Captur XMOD dCi 90 EDC Test Drive 2015 | Ekalase.net

  3. adi

    la un captur cumparat in 2016 lipseste din hartile gps harta Frantei, in conditiile in care reclama precizeaza ca gps are full Europa. Ce se poate face?

  4. adi

    le-am scris, dar nu mi-au raspuns… tipic romanesc cu aer frantuzesc

    1. Robert Drilea – Redactor Sef

      Ok! Incercam sa te ajutam noi atunci. Trimite din nou sesizarea ta pe eblogauto@gmail.com (sa contina nume, nr de telefon si cateva date ale masini: an de fabricatie, concesionar, nr. km, etc.) si noi incercam sa o inaintam unui reprezentant Renault Romania.

  5. adi

    multumesc! le mai trimit un mesaj, sa vad daca am noroc, pe urma va contactez.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *