Să ne amintim rapid ce înseamnă Renault Arkana – este primul suv COUPE de la un producător de volum și un model ce a furat inimile tuturor cumpărătorilor. Literalmente, s-a stat la coadă în showroom-uri pentru a cumpăra un asemenea model, iar clienții sunt mulțimi de exepriența avută până acum cu mașina. Varianta E Tech Engineered vine cu elemente de caroserie cromate cu o culoare aurie/bronz, elemente ce fac modelul să iasă în evidență chiar și acum, după ce prima data l-am văzut în Rusia în 2019. Modelul nostru are un sistem de propulsie hibrid, celebrul E-Tech Full hybrid de 145 cai putere și 205 Nm Cuplu, dar lăsând la o parte propulsorul, cutia de viteze multimodală este cea care dictează inovația din acest model – este o cutie ce are un motor electric a cărui funcție este să facă mariajul între viteza cutiei și viteza motorului.
Prețul de listă al acestui model full option este de 33.000 euro cu TVA inclus. Poate că par a fi mulți bani, dar rivalul său direct, Peugeot 408 costă tot 33.000 euro. Ca preț de plecare. Un 408 plugin, ajunge la un preț de listă de 44.000. Din ambele prețuri se scad beneficiile specifice programului RABLA.
Deși șasiul este sportiv și Arkana stă bine în viraje, 0-100 are loc în 10.8 secunde. Partea bună este că la viteze de oraș, accelerația este mai mult decât excelentă iar cutia aceasta își face treaba, permițându-ți un șofat confortabil și economic – consum 6 litri/100 km în oraș. Lăsând la o parte briz briz-urile vizuale de la interior și exterior, E-Tech Engineered vine, în plus față de versiunea Techno, și cu Cruise Control Adaptiv cu funcție stop and go. După ce activezi funcția, setezi viteza și distanța față de mașina din față. Mașina accelerează și păstrează distanța la fel cum ar face-o la drum întins.
Dacă stai pe loc mai puțin de 30 de secunde, mașina accelerează automat. Dacă stai mai mult, accelerezi tu, după care preia controlul sistemul. Toate aceste elemente fac din Arkana E Tech Engineered un model plăcut la condus atât în afara orașului, cât și în tortura cotidiană la care este supus orice automobil nevoit să circule în mediul urban.
Nota: