6

Test Drive Peugeot 2008 1.6 VTi 120 CP ACTIVE: SuperMini [VIDEO & BLOG]

Clasa crossoverelor se impune din ce în ce mai puternic pe piața internațională, în special în România. Dar ce este un crossover? Un hatch mai înalt și spațios, spunem noi. Acest segment a înregistrat în ultima perioadă o creștere reală, în special pe piața din România. Pe hârtie, Peugeot 2008 este același 208 dar mai înalt, restilizat, parcă pregătit de off-road, cu un design agresiv mult mai practic și economic decât frățiorul său cel mic, 208.
MOTOR/CUTIE: La testul nostru am beneficiat de o motorizare 1.6 VTi – aspirat, ce dezvoltă o putere de 120 CP și un cuplu maxim de 160 Nm la o turație de 4.250 RPM. La prima vedere pare o motorizare bună, însă feelingul nostru era că avem o mașină submotorizată, nu că nu trăgea ci pur și simplu trebuia să ai ceva răbdare până când ajungeai la viteza dorită. Din acest motiv, vă recomandăm motorul diesel 1.6 e-HDI de 115 CP. Motorul vine cuplat la cutie manuală, în 5 rapoarte. Așa cum cei de la PSA ne-au obișnuit, cursele sunt lungi pentru a favoriza economia de combustibil (fapt întâlnit și la modelul 301) și precise. NOTA: 4.2
CONSUM: Consumul declarat de producător este de 5.9l/100km dar am obținut în regim urban și extraurban puțin mai sportiv, un consum de 7l/100km. Este un consum bun dacă facem referire la concurență, spre exemplu Opel Mokka ce înregistrează un consum pe hârtie de 6.5l/100km cu motorizare de 1.5 TCe 115CP. NOTA: 4.5
PERFORMANȚĂ: În momentul în care am dorit să îi testăm ambițiile sportive, am fost puțin dezamăgiți. Suta de kilometri o atinge în 10.5 secunde (pe fișă este trecută o valoare de 9.5 sec) iar viteza maximă este de 196 km/h. Oricum, scopul acestei mașini nu are nimic în comun cu sportivitatea ci mai degrabă se vrea o mașină urbană, destinată familiilor tinere. NOTA: 4.0
SIGURANȚĂ: Precum 208, modelul 2008 a obținut fără mari probleme 5 stele de la EuroNCAP iar în standard regăsim element de bază precum ESP, ABS, 6 airbaguri, sistem ISOFIX și opțional vă recomandăm Park Assist (sistem de parcare semiautomat). NOTA: 4.5
INOVARE: Peugeot a facut din nou risipă de imaginație. Design-ul proaspăt și modern, transformă 2008 într-o vedetă. Totuși, nu putem penaliza cocoașa din linia plafonului superior dar, s-a mizat mai mult pe utilitate decât pe frumusețe. NOTA: 4.2
TEHNOLOGIE: Gadgeturile modelului sunt la nivelul clasei, amintim de senzori de ploaie și lumină, multimedia cu ecran tactil (am întâmpinat probleme reale în a conecta telefonul prin bluetooth). Un mare minus a echipării ACTIVE, este lipsa sistemului de navigație. NOTA: 4.2
INTERIOR: Preia în mare parte elementele de interior de la 208, în principal consola centrală împreună cu bordul. Calitatea materialelor este una foarte bună și se cunoaște că Peugeot a evoluat la acest capitol iar spațiul din interior te invită să pleci în călătorii lungi. O alegere neinspirată pe care am sancționat-o și la 208, este lipsa mânerelor de susținere în partea superioară a portierelor. Portbagajul este unul încăpător, de 360l iar prin rabatarea scaunelor din spate ajunge la 1194l. Suspensiile reușesc să înghită destul de bine denivelările de drum pe asfalt. În același timp ele oferă un grad sporit de confort chiar dacă trenul de rulare este destul de zgomotos pe porțiuni de drum pietruit. NOTA: 4.4
EXTERIOR: Mașina iese din tipar și se adresează persoanelor ce iubesc SUV-urile urbane, practic reușind să îmbine robustețea cu stilul conservator.NOTA: 4.5
PREȚ: Prețul comunicat de Autotivoli Focsani la modelul testat este de 15.374 euro cu TVA inclus iar prețul de plecare începe de la 13.060 cu TVA inclus. Concurenții direcți ai modelului 2008 sunt: Opel Mokka, Chevrolet Trax și Nissan Juke. Renault Captur nu poate fi considerat concurent direct pentru că la acest model nu există o motorizare de 1.6, ci avem 1.2 benzină. Astfel, Peugeot 2008 câștigă detașat la acest capitol având cel mai mic preț și din punctul nostru de vedere, unul corect. NOTA: 4.8
PRO: Design exterior, spațiu interior, calitatea materialelor, prețul corect și consumul.
CONTRA: Zgomotul pe drum pietruit, motorul aspirat pe distanțe lungi, lipsa navigației și lipsa mânerelor pentru pasageri.
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

6 COMMENTS

  1. mihai

    Ce recomandati intre benzina si diesel?

    1. Canal eblogauto

      Depinde de preferinţe…din punctul nostru de vedere, motoarele HDi sunt printre cele mai bune motoare diesel de pe piaţă.

  2. ion_vg

    Imi place f mult cum arata

  3. Gaby

    De ce il comparati cu 208? nu e alta clasa?

  4. marius

    sunt pasionat de condus, nu neaparat de masini, dar ma enerveaza unele teste auto care, dupa parerea mea, nu au nicio legatura cu realitatea, adica nu au o finalitate practica, in sensul ca nu ma lamuresc daca sa-mi iau masina cutare sau nu. Cei de la promotor au facut un test cu mazda 3 urban challenge, iar eu am scris un articol pe blogul meu. As vrea sa-mi spuneti daca argumentele mele sunt pertinente sau nu.
    http://www.mariusionut.ro/uncategorized/testele-auto-sunt-enervante/

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *