0

Test Drive Peugeot 508 2.0 BlueHDI Allure

În 2010 Peugeot 508 a înlocuit modelul 407 (predecesorul real) şi 607 (model considerat din clasa premium). Modelul 508 îşi împarte platforma cu Citroen C5. Anul trecut francezii au restilizat modelul aducând mai multe îmbunătăţiri. Acum întrebarea este: Peugeot 508 facelift este capabil să concurenze într-un segment dominat de maşini germane?!

MOTOR/CUTIE: Modelul testat este echipat cu motorizare de 2.0l BlueHDI (Euro6) care a înlocuit motorul de 2.0HDI cu 164 CP. Noul motor a câştigat câţiva căluţi, mai exact are 180 CP şi un cuplu de 400 Nm disponibili încă de la o turaţie de 2.000 RPM (cam cât un Mercedes C220 CDI). Motorul este unul rafinat şi destul de economic însă o dată ce depăşeşti 3.500 RPM devine destul de gălăgios. Cutia de viteze este automată (OE Toyota) şi în şase trepte. Aceasta îţi oferă un confort sporit pe distanţe lungi şi un consum redus de combustibil (chiar şi în modul Sport).

peugeot-508-facelift-2015 (1)

CONSUM: Conform fişei, francezii anunţă un consum mediu de 4.2l/100km (foarte bun pentru această clasă). Doar VW Passat cu echiparea de 2.0 TDI de 190 CP se apropie de acesta, respectiv cu un consum mediu de 4.5l/100km. Însă, în traficul din Bucureşti noi am obţinut un consum de 8l/100km iar în regim extraurban un consum de 5l/100km. Rezervorul este suficient de încăpător astfel încât să poţi parcurge cu 70l de motorină peste 1.200 de km.

PERFORMANŢE: Peugeot 508 facelift are nevoie de 8.5 secunde pentru a atinge 100km/h şi o viteză maximă de 230 km/h. Aceste valori sunt depăşite doar de VW Passat 2.0 TDI cu 190 CP ce atinge 100km/h în mai puţin de 8 secunde.

peugeot-508-facelift-2015 (5)

SIGURANŢĂ: Varianta facelift nu a fost testată EuroNCAP, însă modelul din 2010 a primit cele 5 stele fără prea mult efort. Peugeot 508 facelift beneficiază de airbag-uri, ABS, EBD, ESP, detector de presiune în pneuri, senzori de siguranţă pentru unghiul mort, asistenţă în rampă şi chiar de frânare de urgenţă atunci când pericolul de tamponare este iminent.

TEHNOLOGIE: Facelift-ul aduce o împrospătare la nivel tehnologic. Astfel, acum găsim faruri cu tehnologie Full-LED adaptive, asistenţă la faza lungă, cruise control, asistenţă la parcare faţă/spate şi chiar cameră spate pentru marşarier.

peugeot-508-facelift-2015 (6)

INTERIOR: Peugeot 508 facelift oferă la interior un confort deosebit şi un design conservator, chiar germanic pe alocuri. Gradul de confort este accentuat de scaunele faţă care sunt însoţite de perne cu o bună susţinere laterală. Din păcate, pasagerii din spate cu o înălţime de peste 1.80m se vor simţi destul de incomod la nivelul capului. Calitatea materialelor şi a finisajelor este una foarte bună iar bordul prezintă un design clasic. Portbagajul are doar 473l, fiind cel mai mic din acesta clasă.

peugeot-508-facelift-2015 (4)

EXTERIOR: Privind 508-ul la exterior remarci imediat stilul boem al maşinilor franţuzeşti. Comparativ cu modelul anterior schimbările sunt importante: faruri Full-LED, o grilă faţă impunătoare ce poartă acum sigla Peugeot şi partea posterioară redesenată.

peugeot-508-facelift-2015 (3)

PREŢ: Peugeot 508 facelift pleacă de la 22.800 euro cu TVA inclus. Peugeot România ne-a comunicat un preţ de 31.812 euro pentru modelul testat pentru echiparea Allure, la care se adaugă opţionalele care fac ca preţul final să fie de 33.281 euro cu TVA inclus. Dacă comparăm preţul modelului testat cu rivalii săi, doar VW Passat de 2.0TDI 190 CP îl depăşeşte. Modele precum Ford Mondeo, Skoda Superb sau Toyota Avensis sunt mai ieftine cu aproximativ 1.000 euro.

GALERIE FOTO – Test Drive Peugeot 508 2.0 BlueHDI Allure

PRO: Motor, cutia automată (OE Toyota), consum, performanţe, confort, calitatea materialelor, trenul de rulare şi design exterior.

CONTRA: Spaţiul la nivelul capului pentru pasagerii din spate, portbagaj mic şi gradul de devalorizare destul de mare.

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *