2

Test Drive Peugeot 3008 2.0 HDI HYbrid 4

Am avut ocazia sa testez primul meu sistem de propulsie hibrid si s-a dovedit a fi o aventura pe cinste. Martor este si Cristian Florea care a avut curajul sa se intreaca cu mine in incercarea de a ajunge inaintea mea de la Arcul de Triumf pana la Casa Poporului intr-o zi frumoasa de duminica. In acest articol o sa detaliez putin parerile mele despre aceasta masina.

MOTOR/CUTIE: Poate cea mai importanta componenta a acestui automobil este sistemul de propulsie: un sistem hibrid ce aduce laolalta un motor diesel de 2 litri si 163 de cai putere si un motor electric ce dezvoltă 37 de cai putere, totul in numele eficientei. Motoarele functioneaza in mod alternativ incercand sa salveze cat mai mult combustibil, sau pot functiona in acelasi timp atunci cand soferul doreste mai multa putere; pentru o plecare de la semafor sau pentru mici portiuni off-road. Masina poate merge si in modul full electric dar nu are autonomie prea mare: abia daca iti permite un drum de la Arcul de Triumf pana la Piata Constitutiei. Motorul electric este acolo pentru a ajuta soferul la plecarile de la semafor atunci cand masina se trezeste din sistemul Start/Stop, dupa care motorul diesel preia controlul si propulseaza masina catre urmatorul semafor. Bateriile nu se pot incarca de la priza ci doar prin franare regenerativa. Pentru a dirija acest concern de motoare, Peugeot a dotat modelul 3008 cu o cutie automata cu 6 rapoarte care permite masinii sa schimbe vitezele foarte lin, acest lucru fiind vizibil cu precadere in traficul inegal al Bucurestiului.

CONSUM: Consumul trebuie sa fie punctul forte al unei masini ce se lauda cu un sistem hibrid si Peugeot-ul nu dezamageste (in totalitate). Francezii promit un consum mixt pornind de la 3.8 litri dar noi am reusit sa scoatem un consum urban real de 5.8-6 litri/100 km. Pentru o masina atat de mare, consumul nu e rau deloc.

PERFORMANTE: In ciuda faptului ca masina dispune de un buton pe care scrie “Sport” asta nu inseamna ca tot ce zboara se mananca. Sa nu va ganditi ca ditamai SUV-ul devine usor ca un fulg doar la apasarea unui buton. Modul “Sport” nu face decat sa permita soferului sa foloseasca ambele motoare in acelasi timp pentru o acceleratie si mai buna. Astfel masina ajunge de la 0 la 100 km/h in 8.5 secunde avand o viteza maxima de 191 km/h. In modul 4WD masina activeaza ambele motoare dar se pregateste pentru a livra cuplu si nu viteza pentru a trece peste obstacolele ce i s-ar putea ivi. Sa nu aveti impresia ca se pot face cine stie ce trasee complicate in acest mod dar e de ajuns pentru atunci cand e iarna sau pe portiuni mai namoloase cand masinile cu tractiune pe 2 roti nu s-ar putea descurca.

SIGURANTA: Francezii ofera airbag-uri pentru cap, pentru impactul lateral, pentru genunchi, pentru piept, etc. Pe langa aceste dotari, masina noastra a sosit si cu un display heads-up ce si-a dovedit practicalitatea atunci cand mergeam cu viteze mai mari si nu era comod sa luam privirea de la drum, masina proiectand pe acest ecran si informatiile privitoare la cruise control. La capitolul siguranta ii felicitam pe francezi si pentru sistemul de tractiune integrala ce ar trebui sa fie nelipsit din orice masina pe timp de iarna. Motorul diesel actioneaza rotile fata iar cel electric actioneaza rotile spate astfel asigurandu-se tractiune pe toate cele patru roti. Ideal pentru diminetile in care zapada acopera carosabilul.

INOVARE: Particularitatea inovatoare a acestei masini este in mod clar sistemul de propulsie diesel-electric, primul de acest gen produs in masa. Inovatia nu sta in crearea acestui sistem ci in performanta celor de la Peugeot de a face sistemul usor de folosit, usor de inteles si o placere la condusul in trafic. Folosind destul de mult motorul electric, masina este foarte silentioasa, lucru bine venit atunci cand vii de la serviciu dupa o zi grea.

TEHNOLOGIE: La acest capitol, masina are plusuri pe atat de mari pe cat are minusuri. Daca sistemul Hybrid este foarte usor de folosit si ofera informatii usor de inteles conducatorului, lipsa unor elemente ce ar fi trebuit sa faca parte din dotarea masinii (camera pentru marsarier) este de neiertat avand in vedere pretul. Sistemul Hybrid este prezent in habitaclu printr-o rotita ce poate fi plasata in 4 moduri de condus: ZEV – modul full-electric in care masina foloseste doar tractiunea spate condusa de motorul electric, AUTO – in acest mod masina controleaza electronic ce motor da putere si cand pentru a eficientiza consumul de carburant, 4WD – masina foloseste ambele motoare dar ofera soferului un cuplu sporit pentru a putea trece peste anumite obstacole si modul SPORT – masina ofera din nou puterea ambelor motoare simultan dar nu se concentreaza asupra cuplului ci face in asa fel incat soferul sa poate alerga cu masina cat mai bine. Masina are senzori de parcare si exista si optiunea dotarii unei camere pentru marsarier dar mi-ar fi placut sa vad aceasta dotare si in aceasta echipare care are deja un pret premium. Noroc ca masina are vizibilitate destul de buna in spate. Ecranul din mijlocul bordului gestioneaza diferitele controale ale sistemului de infotainment dar meniurile sunt cam aglomerate. Poate din cauza acestor meniuri nu am reusit sa trimit muzica din telefon in boxele masinii. Sistemul se conecta prin Bluetooth la telefonul meu dar nu ma lasa decat sa fac apeluri telefonice. In schimb, se poate asculta muzica de pe CD, card SD, sau chiar se pot vedea video-uri prin intrarea AV din torpedou.

INTERIOR: De obicei la masinile frantuzesti, interiorul arata bine dar materialele folosite nu sunt de cea mai buna calitate. In cazul de fata, lucrurile stau invers: habitaclul nu arata foarte special dar materialele sunt pe acelasi palier cu cele folosite de nemti in masinile lor. Consola centrala este aglomerata de butoane, lasand impresia de dezorganizare. Volanul este confortabil la condus iar comenzile de langa volan sunt usor accesibile. Extraoptiunea plafonului vitrat cu care era dotat modelul nostru merita cei 645 de euro, oferind ocupantilor o incredibila senzatie de spatiu. Chiar si fara plafonul vitrat, masina ofera foarte mult loc atat ocupantilor din fata cat si celor din spate. Scaunele spate se rabateaza foarte usor pentru a se mari capacitatea platformei de incarcare la 1500 de litri. Interiorul masinii creeaza un habitaclu ideal pentru condusul in trafic cat si cel pe autostrada, zgomotul fiind minim.

EXTERIOR: Din punct de vedere al design-ului, aici Peugeot-ul 3008 pierde un punct. Nu stiu la ce se gandeau francezii cand au desenat masina sau de unde si-au luat inspiratia dar e clar ca masina nu arata foarte special. Grila folosita de Peugeot in ultimul timp se gaseste si aici iar blocurile optice sunt usor de recunoscut. Intr-un cuvant, masina arata plictisitor, un lucru ciudat pentru francezi care de obicei ne uimesc cu design-ul lor iesit din comun. As vrea sa pot spune lucruri frumoase despre exteriorul acestei masini dar pana cand cei de la Peugeot nu vor face un facelift major al modelului 3008, parerea mea ramane aceeasi.

PRET: Am ajuns si la marea problema a acestei masini. Pretul. Daca este justificat sau nu, asta veti hotari voi dar din punctul meu de vedere 39.365 de euro nu este chiar putin. Inteleg ca sistemul Hybrid este un sistem destul de scump de produs si de implementat dar aproape 40.000 de euro pentru un Peugeot cu tractiune integrala este cam mult. Acum sper ca ma intelegeti cand ma plang ca masina nu vine si cu camera pentru marsarier in banii astia. Pe strazi am vazut destul de multe modele 3008 dar trebuie sa recunosc: nu am vazut niciun 3008 Hybrid4. Sa fie oare acesta un semnal ca pretul ar mai trebui coborat? Vom astepta si vom vedea cum merg vanzarile.

Noi ne bucuram ca ati fost alaturi de noi in acest test inedit si speram ca v-am lamurit cum sta treaba cu aceasta masina. Multumim tuturor colaboratorilor, in mod special invitatului nostru Cristian Florea si celor de la F64 unde am publicat un articol despre camera pe care am folosit-o in timpul filmarilor: http://blog.f64.ro/2015/03/16/cu-canon-600d-la-fotografiat-masini. Asteptam parerile voastre: mai vreti sa facem astfel de intreceri, sau preferati abordarea clasica?

GALERIE FOTO – Test Drive Peugeot 3008 2.0 HDI HYbrid 4

Pro: Sistemul hybrid, cutia de viteze, portbagajul incapator

Contra: Pretul, sistemul infotainment, design-ul exterior

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Ziua pasionat auto, noaptea actor, dar tot timpul cu 3 pedale și un volan la îndemână.

2 COMMENTS

  1. tiberiu

    Buna ideea!

  2. Apostu Adrian

    Buna ideea dar a lipsit dramatismul. Poate la urmatoarea filmare 🙂

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *