Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive Nissan Juke hibrid 2023

Nissan Juke este mașina care a început revoluția crossover-ului compact. Este modelul care a atras atenția asupra faptului că poți avea un hatchback cu o gardă la sol mai mare pentru oraș, iar design-ul exterior va atrage atenția și te va face observat oriunde mergi. Designer-ii lui Juke voiau să creeze în 2010 un model mai mic decât Qashqai, dar nu doar un Qashqai mai scurt, noul model trebuia să aibă acel ceva. Acel ceva avea să fie Nissan Juke R. Mai țineți minte când nebunii de la Nissan au luat un motor de GTR R35 și l-au îndesat în Juke, creînd astfel un crossover compact de 550 cai putere? Ei, asta înseamnă să ai curaj cu produsul tău, indiferent de ce zice lumea.

Juke-ul hibrid utilizează tehnologia deja disponibilă în grupul Renault-Nissan. La baza propulsorului se află un 1.6 pe benzină, atmosferic ce dezvoltă 94 cai putere și 148 Nm cuplu. Motorul electric dezvoltă 49 cai putere și 205 Nm cuplu, iar de la Renault, sistemul mai primește și un generator/alternator de 15 kW. Tot de la Renault, Juke-ul mai are și o baterie de 1.2 kWh răcită cu apă. Toate aceste componente sunt cuplate la cutia multi modală a grupului, o cutie ce nu utilizează un ambreiaj ci are un motor electric care face mariajul între viteza motorului și viteza componentelor din cutie.

Cu bateria încărcată și fără accelerări bruște, Juke-ul poate merge până la 55 km/h în modul electric. Mai mult de atât, în treapta 1 mașina pleacă tot timpul în modul electric, totul pentru a eficientiza consumul de carburant fosil.

Interiorul este foarte important în această clasă – instrumentarul nu mai are un turometru în stânga, are un indicator ce-ți spune dacă mergi eco, încarci bateria sau o consumi conducând sportiv. Ecranul de 7 inch al sistemului de infotainment nu este cel mai performant din lumea auto, nu doar că nu este foarte mare, dar pare că are o calitate de generație trecută de ecrane. Prin 2015 ar fi fost un ecran bun, dar acum competitorii au ceva mai bun.

Dinamic vorbind, mașina are niște calități surprinzătoare – în oraș am încredere să trec peste linii de tramvai cu viteză destul de mare fără să fiu zdruncinat, dar pot să-i împing limitele și pe viraje. Garda la sol este de 172 mm, deci nici bordurile nu reprezintă o problema. Este un șasiu rigid, dar cu amortizoare bine reglate.

Tot în oraș, o altă caracteristică importantă este viteza cu care mașina accelerează de la semafor până la 50-70 km/h – pentru că utilizează mult propulsia electrică, mașina nu este deloc lentă, deși timpul de 0 la 100 km/h în 10 secunde te-ar face să crezi altceva.

Nissan Juke hibrid este un model reușit, dar trebuie să recunosc că abia aștept să primească tehnologia E Power a constructorului nipon.

CONCLUZII

Nota:

Galerie foto Facebook