Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive Mazda 3 Takumi G120 MT6 REVIEW & VIDEO

Test Drive Mazda 3 Takumi G120 MT6 REVIEW & VIDEO

Noua Mazda 3 – o masina atat de sincera incat japonezii nici macar nu s-au sinchisit sa ii puna un nume complex cu multe cifre si litere greu de pronuntat. Nomenclatura e atat de simpla pe cat este insusi produsul: Mazda 3… Zoom-Zoom!

Performante: Pentru a pune in miscare Mazda 3, versiunea testata de noi dispunea de un motor pe benzina de 2 litri si 120 cai putere. Sa ne oprim putin aici si sa discutam despre puterea pe care o dezvolta aceasta masina folosind un motor de 2 litri. 120 cai putere par cam putini intr-o lume in care Megane R.S. produce 275 cai putere iar Mercedes A-Klasse AMG reuseste sa stoarca 381 cai putere din doar 2 litri. De ce germanii reusesc sa extraga o putere de 3 ori mai mare dintr-un motor identic din punct de vedere al capacitatii? Raspunsul e simplu: pentru ca germanii au vrut ca motorul lor sa fie performant, pe cand japonezii au vrut ca motorul lor sa fie cat mai fiabil cu putinta. Cand iei un motor cu o capacitate de 2 litri si il stresezi atat de putin incat sa produca doar 120 cai putere, acel motor va duce o viata lunga si neobosita pana cand te vei plictisi de masina. Da, masina nu e cel mai performant lucru de pe strazi si nici nu te va uimi cu viteza incredibila, dar trebuie sa nu uitam ca scopul ei este sa te serveasca in mod constant pentru o perioada cat mai indelungata de timp.

mazda3-test-review-eblogauto (6)

Cutia manuala in 6 rapoarte cu care a venit echipata masina noastra inlesnea schimburile de viteze, astfel ca era foarte usor sa fii in treapta de care aveai nevoie. Totusi, a fost un lucru ce m-a uimit la aceasta masina: sasiul! Sincer, cred ca japonezii au toate cartile bune in mana, dar asteapta ca ceilalti sa parieze “all in” pentru ca mai apoi sa dea pe fata chinta roiala si sa castige potul. Sasiul acesta pare ca ar putea sa se descurce cu cel putin 240 cai putere fara nicio problema. Ultima oara cand am citit barfele din lumea auto, japonezii declarau ca nu vor scoate pe piata o varianta Mazdaspeed 3 a noului model. Vorba aia, se mai razgandeste omul.

Chiar si asa, masina condusa de noi atinge 100 km/h in 8.9 secunde si continua sa accelereze pana la o viteza limitata electronic de 195 km/h. Numerele acestea nu sunt deloc impresionante, dar modul in care sasiul se comporta nu poate fi cuantificat si imi pare rau ca nu va pot explica mai elocvent cat de surprinzatoare era Mazda 3 in curbe. Suspensia era de ajuns de confortabila pentru gropile din oras, in acelasi timp servindu-te cand ataci curbele mai rapid decat prevede legea. Chiar daca multi nu vor face asta, poti sa te si distrezi cu Mazda 3!

mazda3-test-review-eblogauto (9)

Avand in vedere ca motorul dezvolta doar 120 de cai putere, consumul ar trebui sa fie mic. Asa si este, doar ca nu este atat de mic pe cat estimeaza japonezii. Conform testelor lor, aceasta masina are un consum urban de 6.5 litri/100 km, dar noi am reusit un consum urban mediu de 7.8 litri/100 km. Masina a fost condusa 80% din timpul testarii in oras, restul de 20% fiind pe centura sau la viteze mari constante. Pentru o masina pe benzina, consumul nu e rau deloc si cu siguranta va fi apreciat de familisti.

Siguranta: Rezultatul la testele Euro NCAP a inceput sa fie un factor hotarator in deciziile cumparatorilor, astfel ca japonezii nu s-au lasat pana ce Mazda 3 nu a reusit un scor de 5 stele la testele de siguranta. Masina vine cu ABS, EBD, EBA, TCS, DSC si multe alte acronime ciudate care nu fac decat sa te ajute sa tii masina pe sosea in orice situatie limita. In eventualitatea unui impact, masina te protejeaza folosind airbag-uri frontale, laterale si cortina. Peste toate acestea se adauga si un sistem de monitorizare a unghiului mort, astfel ca rezulta un automobil ce va avea grija de tine chiar si atunci cand tu nu ai.

mazda3-test-review-eblogauto (7)

Interior: Interiorul este simplu, modern, in ton cu ce este la moda in interioarele din zilele noastre. Totusi, masina noastra avea cateva finisaje care nu erau facute cum trebuie. As fi putut sa trec peste imitatia de fibra de carbon de pe usi, dar cand am vazut ca este pusa deasemenea pe volan si deasupra ceasurilor de bord nu am mai putut trece cu vederea. Imitatia aceasta nu este altceva decat un plastic care nu ajuta la sentimentul premium al masinii. Ba mai mult – eram la un moment dat la un semafor si de plictiseala bateam ritmul melodiei ce canta la radio in partea din bord de deasupra volanului ce tine loc de “acoperis” ceasurilor. In timp ce faceam acest lucru, am avut impresia ca bat in gol asa ca, instinctiv, am batut un pic mai tare si am tras un pic de partea mai sus amintita. Imediat ce am facut acest lucru, am putut sa observ cum bucata de plastic in cauza se deforma foarte mult in mana mea, lasand loc vizibil intre panouri. In general, interiorul este unul cu materiale placute la atingere, dar pe alocuri dai de plastic care nu este destul de bine finisat.

mazda3-test-review-eblogauto (18)

Din punct de vedere tehnologic, Mazda 3 are un sistem de infotainment usor de folosit ce utilizeaza o rotita multifunctionala in genul celor de la BMW. Conectivitatea este asigurata de USB, AUX si Bluetooth, astfel ca este usor sa pui muzica de pe telefon. Masina noastra nu avea softul de navigatie instalat, optiune ce costa 500 Euro. In ciuda faptului ca softul nu era instalat, puteai sa selectezi aceasta optiune din sistemul de operare al masinii, doar pentru a fi intampinat de un mesaj ce te indemna sa mergi la dealer-ul tau Mazda cel mai apropiat sa iti deblocheze acest beneficiu. Am mai dat peste acest mod de a trata problema navigatiei optionale la Toyota, si nici acolo nu am fost mare fan al acestei metode.

mazda3-test-review-eblogauto (1)

Exterior: Exteriorul creat de Japonezi este impresionant pentru o masina compacta. Design-ul aceasta arata foarte bine pe Mazda 6, dar nici pe Mazda 3 nu lasa de dorit. Nu stiu cum au reusit designer-ii sa creeze o masina destul de eleganta pentru orice ocazie, in acelasi timp cu tente agresive pe ici pe colo. Cand vezi masina din spate si observi esapamentul dublu te gandesti ca cel putin 180 cai putere se ascund sub capota, dar nu este cazul. Blocurile optice sunt parca sculptate in caroseria masinii, iar grila fata ma duce cu gandul la RX-8. In concluzie, nu am ce sa reprosez acestei masini din punct de vedere al design-ului exterior.

 Vezi galeria foto completa: Click aici! Vezi si alte teste cu modele MAZDA: Click aici!

Pret: Masina noastra, Mazda 3 Takumi cu transmisie manuala in 6 rapoarte si motorul pe benzina de 120 cai putere ajunge la 19.790 euro cu TVA inclus. Masina porneste de la 15.000 euro si undeva in intervalul pretului de pornire si al celui aferent masinii testate de noi, cu siguranta exista o varianta care sa te multumeasca. Cu 17.500 euro iti poti lua o Mazda 3 echipata cu exact ce trebuie, fara sa te usureze de prea multi bani. Orice echipare ai alege, masina japonezilor iese cam cu 1000-1500 euro mai ieftina decat a celor de la Volkswagen.

PRO: design exterior, sasiu, portbagaj

CONTRA: finisaje interioare

Productie
Adi Dima – tester
Claudiu Bodrug – video
Ionut Enache Photos – foto

Parteneri
Mazda Playground si F64

powered by f64.ro
acumulator Phottix tip LP-E6
Canon EF 70-200mm f/4 L USM
Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro
SD 32GB Extreme Pro 95mb/sec
Canon EOS 60D body

reclama