Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive Lynk & Co 01 2024

Lynk&Co este un brand deținut de Geely, același consorțiu care deține majoritatea și în Volvo deci să nu vă uimească dacă vom regăsi la interiorul componente pe care le recunoaștem de pe alte modele Volvo. Numele acestui brand se pare că a fost stabilit în 3 zile, după o conversație pe care au avut-o în taxi câțiva directori din conducerea Geely – Lynk vine de la mașinile interconectate, iar & Co a fost adăugat pentru a oferi acestui nume un aer cool, la fel cum e Pull & Bear. Acestea fiind zise, s-a născut în 2016 Lynk & Co, iar în 2024 au vândut peste 285.000 de mașini, deci ceva face bine acest producător.

Hai să vorbim despre motorizare – Lynk&Co 01 se vinde în prezent la noi în țară ca plugin hibrid. Sistemul are la bază un motor pe benzină, turbo, în 3 cilindri de 1.5 litri, acest motor dezvoltă 180 cai putere. Numai că tu nu-l vei folosi doar pe el, ci îl vei utiliza alături de motorul electric, caz în care tot sistemul dezvoltă 260 cai putere și permite mașinii să atingă suta în 8 secunde. Nu e un început rău.

Ce se întâmplă când vrei să mergi pur electric? Atunci te vei propulsa utilizând doar puterea motorului electric, ceea ce înseamnă că ai la îndemână 82 cai putere și o baterie cu capacitate utilizabilă de 14 kWh.

Motorul electric este integrat în transmisia dublu ambreiaj cu 7 rapoarte iar toată puterea mașinii este trimisă numai la puntea față.

Pentru că a împrumutat de la frații Volvo sistemele de siguranță, mașina a primit 5 stele la testele Euro NCAP are toate sistemele de siguranță pe care ți le-ai putea dori. In ciuda siguranței Volvo care există aici, Lynk&Co își permite să fie și un pic rebel pentru că din specificațiile pe care le-am primit de la producător reiese că viteza maximă a acestei mașini este de 210 km/h și știm că din rațiuni de siguranță, Volvo limitează toate modelele la 180 km/h.

Care e treaba cu încărcarea? Îți voi da 2 situații: la 6.6 kw, circa 3 ore, iar la o priză 220, 9 ore. De aceea cred că ar fi excelent facă ai sta la casa sau ai avea o parcare supravegheata la serviciu unde să poți să bagi mașina în priză, astfel că atunci când pleci acasă, profiți de componenta electrică.

Interiorul are finisaje foarte bune, și pe ici pe colo putem observa elemente Volvo, de exemplu aceste 2 manete din spatele volanului – sunt luate direct de la Volvo. Ceea ce nu e un lucru rău neapărat.

Tot la Volvo mă face să mă gândesc și selectorul de viteze – care îți cere să tragi spre tine de 2 ori pentru a pune mașina în Drive.

Lynk&Co 01 este o mașină ce nu are aspirații de mașină distractivă, dar reușește să fie un model care face totul bine fără a excela la nimic.

CONCLUZII

Nota:

AUTOR:

TAGS: lynk & co 01,