25

Test Drive Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi LUXURY+: O noua era… [Video & Blog]

 
Hyundai SantaFe a ajuns la a treia generatie iar dupa articolul „first look”, am dorit sa il cunoastem mai bine. Pe aceasta cale dorim sa le multumim prietenilor nostri de la Hyundai Focsani (Helios Service) ca au fost mai mult decat intelegatori cu noi si ne-a pus la dispozitie acest model atunci cand am avut nevoie…
 
Dar sa revenim… acest model a fost lansat in 2012 iar in tara este disponibil cu o singura motorizare, de 2.2 diesel de 197 CP. Concurenta acestui model este una destul de apriga pe acest segment…si amintim aici de: Volvo XC 60 D5 de 215 CP 43.479 euro cu TVA, BMW X3 2.0 xDRIVE 20d 184 CP 42.036 cu TVA, Mercedes Benz GLK 220 CDi BE 7G-Tronic 170 CP 43.710 euro cu TVA, Audi Q5 2.0 TDi 177 CP cu 41.350 euro cu TVA, si asiatica Honda CRV Executive 2.2 AT 150 CP 40.535 cu TVA. Dupa cum ati observat, nu l-am amintit pe VW Touareg. De ce??? Pai nu putem fi de acord cu aceasta comparatie pentru ca concurentul modelului german a fost pana in 2012, din partea celor de la Hyundai, Veracruz sau ix55 iar dupa acesta an inlocuitorul a fost Grand Santa Fe. Dupa parerea noastra, inlocuirea modelului Veracruz cu noul Grand Santa Fe va fi una benefica si sincer abia astept sa verific daca cei 12 cm in plus imi vor satisface dorinta de spatiu :)…dar sa revenim la impresiile noastre:
 
MOTOR/CUTIE
 
Motorul este unul corect pentru acest model, mai exact avem un motor diesel de 2.2l CRDi cu 197 CP disponibili de la 3.800 RPM si un cuplu maxim de 436 NM ce ii simti cam de la 2.000 RPM. Din dotarile modelului, am gasit si comutatorul ECO dar care nu schimba prea mult comportamentul masinii ci doar mai pondereaza raspunsul masinii in momentul in care exista acceleratii mai puternice. Motorul este cuplat la o cutie automata cu sase rapoarte, conventionala (s-a preferat aceasta solutie mai veche punand accent pe fiabilitatea ei – fac aceasta remarca pentru ca la modelul anterior avea o reclama proasta la acest capitol), cu convertor de cuplu ce prezinta o configuratie optimizata pentru un consum redus de carburant. Cutia iti ofera un confort sporit in modul Drive dar prezinta un „lag” de aproximativ o secunda in modul secvential, la apasarea „kick-down-ului”. Tractiunea este una selectabila (4×4 automata sau Lock) dar va recomandam traseele cu asfalt sau cel mult cele de tara, nu cele foarte accidentate in regim de off-road. NOTA: 4.5

 

CONSUM
 
Vechiul model avea un consum mediu de 7.2l/100km. Noul Santa Fe a reusit sa il imbunatateasca, astfel atinge 6.7l/100km cu transmisie automata si tractiune integrala. Insa noi am inregistrat in timpul testului valorii de 6-7l/100km extraurban si 10-11l/100km in regim urban dar intr-un ritm mai sportiv dorind sa testam mai mult performantele cutiei…NOTA: 4.6

 

PERFOMANTE
 
Conform datelor oficiale, atinge 100km/h in 10.1 secunde confirmat si de testele noastre. Aceasta valoare este aproximativ la fel ca modelul anterior si cu aproximativ doua secunde mai slaba decat a concurentei, dar cea mai rapida dintre asiatice (Audi Q5 2.0TDi in 9 sec., BMW X3 2.0 Xdrive20d 8.5 sec., Mercedes Benz Glk 8.8 sec., Honda CR-V 10.6 sec., Volvo XC60 2.4D5 8.3 sec.). Dar cui ii trebuie performante de acest gen intr-o masina de familie si mai ales la dimensiunile si gabaritul ei…NOTA: 4.1
 
 
SIGURANTA
 
Este un capitol in care noul model exceleaza, un element care intareste recomandarea noastra ca aceasta masina este destinata familistilor convinsi sau a managerilor, persoanelor mature si cu venituri peste medie. In America a fost numita cea mai sigura masina in 2012 iar cei de la EuroNCAP, i-a atribuit cinci stele mai ales pentru capota motorului activa ce protejeaza in caz de impact, pietonii. De asemenea, mai intalnim 7 airbaguri, ABS, ESP, VSM – pentru stabilitate, DBS – control al franii in panta, Hill Holder – asistenta in rampa…NOTA: 4.7
 
 
INOVARE
 
Design-ul „Storm Edge” este clar unul dintre cele mai frumoase linii pe care le intalnim in aceasta clasa si garantia de 5 ani „triple” fara limita de kmclick aici pentru mai multe informatii. NOTA: 4.6

 

 

TEHNOLOGIE

 

Nimic nou, dar Santa Fe vine cu dotari simple, corecte si practice si amintim de sistemul multimedia de 6 inchi cu navigatie (in navigatie ne-am cam prins urechile dar este o parere strict personala), AUX, USB, Ipod, 2 prize (inclusiv una in portbagaj – foarte utila), senzori de parcare cu camera pentru mersul in marsarier, plafon panoramic electric, oglinzi incalzite pliabile, scaun sofer electric…NOTA: 4.5

 

 

INTERIOR

 

Este unul modern, cu materiale de calitate superioara si o ergonomie foarte buna. Majoritatea plasticelor intalnite in habitaclu sunt moi, de calitate. Ne-a impresionat ceasurile de bord si consola centrala prin caracterul ei intuitiv. Comenzile ce se gasesc pe volan parca sunt mai multe decat pe consola centrala, unde se regaseste sistemul „FleexSteer”, intalnit inca de la modelul i30 ce iti modifica feedbackul directiei. Scaunele sunt acoperite cu piele moale si placuta la atingere iar ce ne-a surprins in mod deosebit, element intalnit la masinile scumpe, modularitatea scaunelor din spate care le fac foarte practice. Spatiul este mai mult decat suficient la nivelul capului, cotului (apreciem scobitura de la nivelul usilor) si genunchilor. Portbagajul are un volum de 585l si ajunge prin rabatarea scaunelor spate, la 1.600l. Vizibilitatea este una foarte buna datorita suprafetelor vitrate mari dar in curbe foarte stranse la stanga, stalpul te poate incomoda (depinde de inaltimea soferului si pozitia scaunului). NOTA: 4.7

 

 

EXTERIOR
 
In exterior, noul Santa Fe arata foarte bine, mai bine parca fata de concurentii lui. Design-ul „Storm Edge” face ca Noul Santa Fe sa arate a masina masiva, puternica, destul de dura si totusi prietenoasa cu familia ta. Modelul se face remarcat prin grila fata destul de impunatoare, cromata, farurile mari cu pleoape (noaptea arata foarte bine) si leduri, liniile unui model compact mai ales prin inchiderea din partea spate a masinii, jante de 19″ (ofera un plus de stabilitate), manerele cromate (sunt din plastic dar destul de solide), aparatorile de noroi ce imbraca pana si usile masinii (un element foarte util atunci cand circulati pe drumuri murdare si astfel evitati sa va murdariti atunci cand coborati) si poate nu in ultimul rand, nivelul dublu de chedare ce ajuta la o mai buna antifonare a masinii…NOTA: 4.9

 

 

PRET

 

Este un capitolul unde Hyundai Romania mai poate imbunatati oferta pentru ca modelul anterior avea un pret de pornire, undeva la 32.000 euro cu TVA iar noul model pleaca de la 37.000 euro cu TVA inclus. Unde pierde noul model, este disponibilitatea unei singure motorizari, respectiv cea pe motorina de 2.2l CRDi. Modelul testat de noi costa in jur de 41.000 euro (varianta de echipare Luxury+, ultima) cu TVA inclus. Sfatul nostru este sa cumparati acest model daca va place si dispuneti de acesti bani, sau sa asteptati gama de motoare ce se comercializeaza deja in Europa, respectiv versiunea de 2.0l diesel si 2.4l GDi benzina. Speram ca de anul viitor sa avem si noul Grand Santa Fe si de ce nu, si in test drive. Recomandam acest model, asa cum am mai amintit, familistilor si managerilor. Daca sunteti interesat de acest model si doriti sa primiti mai multe informatii, va invitam sa completati formularul nostru de contact: Click aici! sau sa vizitati www.hyundai-focsani.roNOTA: 4.2

 


PRO: Design exterior si interior, dotarile standard, stabilitatea si tinuta de drum, consumul imbunatatit si spatiul oferit pasagerilor.

CONTRA: Reactia cutii de viteze pe modul secvential la apasarea „kick-down”, performante dinamice scazute in comparatie cu concurenta si o singura motorizare disponibila momentan in Romania.

EVOLUTIA MODELULUI HYUNDAI SANTA FE
 
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

25 COMMENTS

  1. Mihai

    Incet, incet evoluati. Felicitari!

  2. Anonymous

    cam aiurea muzica pe fundal dar foarte utile impresiile voastre

  3. Anonymous

    emotii si iar emotii. aia e vocea ta robert?

  4. Anonymous

    Pacat ca are un singur motor. E frumoasa, imi place.

  5. george_m

    Asa cum ati publicat in ultima poza, de la un santa fe mic si ce copia nefericit prima generatie de la touareg a ajuns o masina cu o identitate proprie. Hyundai trebuie sa imbunatateasca nivelul calitativ pentru ca in continuare este inferior concurentei. Imi place cum ati realizat testul, scurt si la obiect. Ps: sunt de acord, cam multe emotii pentru cel ce a prezentat clipul.

  6. Anonymous

    Ma bucur sa vad ca mai sunt bloggeri fara copy paste. Sunt de acord cu voi. Santa fe nu se compara cu touareg, nu sunt in aceiasi clasa. Daca e nevoie revin cu explicati.

  7. Anonymous

    concurentii amintiti de voi sunt cu mult peste santa fe poate kia sa fie la fel

  8. Laurentiu Visan

    hyundai a evoluat enorm in ultimii cinci ani dar mai are mult pana cand se va putea compara chiar si concurentii asiatici, zic doar fruntasii toyota si honda

  9. mirela

    imi place

  10. giovanni

    pe dumurile noastre chiar o masina potrivita pacat ca este asa de scumpa

  11. Anonymous

    Pe cand Vw touareg?

  12. Anonymous

    Inca un articol scris … asa de dragul de a fi scris nu inseamna evolutie.
    Efortul este laudabil, dar se pare ca faceti in continuare treaba de „mantuiala”.
    Eu unul nu mai citesc aberatiile pe care le scrieti, daca nu aveti macar bunul simt sa verificati cu google , informatiile oferite.

    1. Canal eblogauto

      Se pare ca este la moda asta cu „anonim” si credem ca o vom scoate, macar asa sa stim cui ne adresam. In primul rand, cititorii ne considera ca am evoluat, opinie pe care astept sa o respecti. Apoi, la partea a doua a comentariului tau nu avem ce sa iti raspundem ca vedem doar „vaicareli”…oricum iti multumim pentru timpul acordat. Noi te asteptam in continuare pe blog dar cu comentarii pertinente.

    2. Razvan bb

      Eu nu va inteleg de ce ii raspundeti. Asa nu veti scapa niciodata de el ;), cunosc acest tip de useri. Anonimule, tie iti zice ceva libera exprimare? Cauta asa cum spui tu pe google pe cei ce iti plac. PS: din cate vad ai cont pe bloggger, daca vei scoate optiunea de „anonim” vei intampina probleme la comentarii … este o platforma ramasa in urma, iti recomand wordpress.

  13. luci_eugen

    nu sunt cunoscator, dar am condus noul santa fe si sunt de acord cu voi referitor la cutia de viteze. atat timp cat mergi cu ea pe automat nu ai probleme dar daca treci pe manual si ai nevoie de putere trebuie sa astepti putin, pana se duce in 3000rotatii ca sa iti ofere putere maxima. sunt unele momente in care este gatuita, parca nu are putere dar poate e doar parerea mea. in rest este o masina ok si tare frumoasa. felicitari pentru fotografii, le-am vazut pe pagina voastra de facebook. foarte frumoase, felicitari fotografului!

  14. Marian Teodorescu

    Ce ati recomanda dintre un Santa Fe si o Honda CRV pentru un rulaj preponderent urban?

    1. Robert Drilea

      Salut, Marian T.! Sincer niciuna dintre ele nu au un caracter exclusivist urban asa ca ne-ar ajuta mult dar ne-ai prezenta elementele pe care le cauti la o masina…

    2. Marian Teodorescu

      consum, viteza, acceleratie, costuri de intretinere.

  15. Anonymous

    mi se pare o masina reusita. am facut un test drive cu ea si mi-a placut.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *