0

Test Drive Hyundai Ioniq Hybrid Exclusive 2017 [REVIEW]

Performante

Modelul testat este echipat cu un motor pe benzina de 1.6 cu injectie directa tip KAPPA GDi modificat astfet incat sa fie integrat cu sistemul electric. Motorul pe benzina dezvolta o putere de 105 CP la 5.700 RPM si un cuplu maxim de 147 Nm la 4.000 RPM. Motorul electric care completeaza sistemul hybrid, dezvolta o putere de 44 CP si are un cuplu de 170 Nm. Acesta poate ramane activ pana la viteza de 120 km/h. Bateria care echipeaza motorul electric este situata pe bancheta spate, este de tip litiu-ion polimer si are o capacitate de 1.56 kWH (se ofera garantie pe durata a 8 ani sau in limita a 200.000 km).

Cutia nu este un CVT, ci DCT6 cu dublu ambreiaj care face ca masina sa se miste asa cum trebuie. Parca mi-as fi dorit mai multa putere la acest model dar pana la urma nu este o sportiva ci o hibrida iar acesta se se simte simte cel mai bine in oras fiind perfecta pentru o achizitie de flota (ex. taximetrie). De asemenea, Hyundai Ioniq a devenit cel mai rapid hibrid din lume datorita unui roman pe nume Mircea Gradu (director inginer la Hyundai America de Nord) care a reusit sa modifice un model Ioniq si sa atinga cu acesta o viteza de 254 km/h pe lacul de sare din Bonneville, Utah.

Consumul pe care l-am obtinut fara sa o menajam prea mult a fost de 4.5l/100km (in fisa masinii ne este prezentat un 3.9l/100km, foarte aproape de realitate). Viteza maxima este de 185 km/h iar 100 km/h o atinge in mai putin de 11 secunde. Exista doua moduri de rulare: ECO si SPORT. Modul ECO are rolul de a economisi combustibil iar modul SPORT de a oferi maximul de putere.

Siguranta

Masina vine foarte bine echipata inca din standard, avand toate functiile disponibile pe acest model. Aici amintim de: ABS+EBD, TCS+ESP, HAC (Asistenta la pornirea in rampa), LKAS (Sistem de avertizare/asistenta la schimbarea benzii de circulatie), Sistem de monitorizare presiune pneuri, Airbag sofer + pasager + airbag-uri laterale si cortina + airbag genunchi, Senzor de parcare spate, AEB (Autonomous Emergency Braking) – City, Urban, Pedestrian.

De asemenea, noul Hyundai Ioniq a fost testat de EuroNCAP unde a obtinut 5 stele si a primit un punctaj foarte bun pentru adulti, copii si pietoni. Sistemul AEB a functionat bine in toate situatiile de test. Mai jos puteti urmari rezultatul acestor teste:

Interior

Interiorul este perfect… primesti tehnologie, calitate, antifonare, conectivitate si spatiu suficient. Calitatea materialelor este peste un Hyundai Elantra iar acestea sunt bine finisate. Plansa de bord arata bine si este destul de intuitiva. Masina vine bine echipata si putem aminti aici de: sistemul multimedia cu ecran tactil de 8” care are incorporat functia Apple Car Play / Android Auto, sistemul de navigatie TomTom cu update gratuity, sistemul audio Premium Infinity cu amplificatory extern + subwoofer + 8 difuzoare, USB + AUX, SD Card, comenzi pe volan pentru audio + pilot automat + Bluetooth cu comenzi vocale, climatizare fata + spate, consola digitala de bord cu ecran de 7” color, pilot automat autoadaptiv si chiar system Smart Key cu buton de pornire/oprire.

Spatiul este suficient chiar si in spate unde pot sta confortabil 3 pasageri fara probleme. De asemenea portbagajul este perfect pentru familii, volum de 550l.

Exterior

Atat la interior cat si la exterior, noul Hyundai Ioniq impresioneaza. Noul design al coreenilor este o reusita. In fata se face remarcata prin grila cromata si luminile de zi cu tehnologie LED (faruri bi-xenon). In lateral nu ai cum sa nu apreciezi jantele de 17”, insertiile de crom in ramele portierelor, manerele cu tenta cromata, luminile de curtoazie si oglinzile pliabile. Si nu in ultimul rand, spatele are lumini cu LED iar spoiler-ul ofera o nota suplimentara de sportivitate.

Pret

Noul Hyundai Ioniq pleaca de la 24.000 euro cu TVA inclus si ajunge la 27.000 euro TVA inclus (modelul testat). Insa daca luam in calcul programul Rabla si EcoBonus, pretul scade cu 2.000 euro. Daca mai adaugam si garantia de 5 ani fara limita km, atunci Hyundai Ioniq devine o oferta atractiva mai ales daca iti doresti o masina care consuma cat un diesel (chiar mai putin in oras) si sa eviti neplacerile care vor fi create de taxele pe mediu care inevitabil vor veni in perioada imediat urmatoare. Mai multe detalii si preturi poti gasi pe site-ul partenerul nostru, Hyundai Focsani. Daca ne raportam la concurenta, singurul model care rivalizeaza cu noul Ioniq este legendarul Prius. Noul Toyota Prius, in echiparea de top – SOL+, depaseste lejer 30.000 euro.

PRO: design, interior, tehnologie, consum redus, spatiu

CONTRA: trenul de rulare in modul EV, suspensia.

Vezi galeria foto completa: Click aici! Vezi alte teste cu modele HYUNDAI: Click aici!

Cauti un HYUNDAI? Completeaza formularul si te ajutam sa iti gasesti unul: CLICK AICI!

Rating Editor
  • Performante
  • Siguranta
  • Interior
  • Exterior
  • Pret
Scor total
Rating Utilizator
  • Performante
  • Siguranta
  • Interior
  • Exterior
  • Pret
Scor total
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *