0

Test Drive Hyundai i20 2015

MOTOR/CUTIE: Noul Hyundai i20 are o motorizare pe benzina de 1.25l cu 84 CP si o alta, diesel, de 1.1 l cu 75 CP. Speram ca in curand sa fie disponibila si cea de 1.4l CRDi (diesel) ce dezvolta 90 CP. Modelul testat de noi avea motorul de 1.25l benzina ce dezvolta 84 CP la 6.000 RPM si un cuplu de 121 Nm la 4.000 RPM echipat cu distributie pe lant. Practic, motorul este cel din generatia precedenta numai ca i-au fost imbunatatite performantele si acum respecta normele de poluare Euro 6. Motorul este cuplat la o cutie manuala, precisa, in cinci rapoarte scurte, bine etajate, care iti ofera un confort sporit si un consum redus de combustibil in traficul urban. Din pacate, nu este disponibila momentan o cutie automata.

CONSUM: Hyundai are un consum anuntat de 5.1l/100km, mai exact 6.6l/100km urban si 4.2l/100km extraurban. In schimb, noi am obtinut pe toata durata testului un consum mediu de 6.5l/100km, destul de aproape de valoarea anuntata de producator. In oras, am obtinut o medie de 8l/100km iar in regim extraurban, 5l/100km (90km/h=5l/100km si 110km/h=7l/100km). In comparatie cu concurenta, consumul este peste media clasei.

 

PERFORMANTE: Hyundai i20 nu este o sportiva, insa motorul isi face pe deplin treaba si te va duce la destinatie fara nicio problema. Acceleratia de la 0 la 100km/h se face in 13.1 secunde, mai rapida decat Ford Fiesta sau Opel Corsa insa mai lenta decat VW Polo. Viteza maxima este limitata la 170 km/h, cu 6km/h mai mult decat un Ford Fiesta si 14km/h mai putin decat un VW Polo.

SIGURANTA: Noua generatie nu a fost inca testata EuroNCAP, insa generatia precedenta a obtinut 5 stele. Modelul pe care noi l-am avut in teste vine echipat cu 6 airbag-uri, ABS, EBS, ESP, HAC (asistenta in rampa), LDWS (asistenta la schimbarea benzii de mers), ISOFIX (bancheta din spate), senzori de parcare spate, VSM si sistem de monitorizare a presiunii in pneuri.

 

TEHNOLOGIE: Hyundai a integrat destul de bine sisteme de care tu ai nevoie si daca acestea nu sunt multe la numar, sunt cu siguranta practice si se afla in echiparea standard. Un sistem audio destul de bun cu radio si MP3 player (cu USB si AUX) cu comenzi pe volan, un sistem bluetooth cu functie telefon si comanda vocala (cel mai bun si usor de folosit din aceasta clasa, din punctul nostru de vedere), cruiser control, senzori ploaie, faruri “follow me home”, doua prize 12 V in fata si geamuri electrice fata/spate, sunt elementele cele mai importante echiparea standard. 

 

INTERIOR: Se vede clar o evolutie importanta fata de generatia precedenta. O data ce intri in masina, imediat observi cum: scaunele sunt destul de confortabile si cu o buna sustinere laterala; materialele folosite sunt de o buna calitate (plasticul dupa bord este moale iar in rest unul dur dar care rezista la zgarieturi); masina este destul de spatioasa, atat in fata cat si spate ba chiar ar putea rivaliza cu i30 (exista destul spatiu pentru genunchi, insa pentru cap nu recomandam ca in spate sa urce persoane mai inalte de 1.85m). Portbagajul este de 326l, mai mare decat a unui VW Polo, Ford Fiesta sau Opel Corsa dar mai mic decat cel intalnit la Skoda Fabia (330l). Tinuta de drum este una exemplara. Suspensia este una confortabila si face fata cu brio la gropile din oras. 

EXTERIOR: Design-ul exterior este clar unul european, realizat la Rüsselsheim, Germania. Masina de test a atras multe priviri, poate si datorita blocurilor optice cu tehnologie LED (intalnite si in spate) sau a luminilor de zi de un alb mat. Datorita acestor echipamente, masina arata surprinzator de bine pe timp de noapte. 

 

PRET: Hyundai i20 are un pret de pornire de 10.730 euro cu TVA inclus (castigatoarea premiului eBlogAuto pentru „Clasa mica 2014”). Hyundai Focsani ne-a comunicat un pret de 12.714 euro pentru modelul testat, cu echiparea Highway. De asemenea, exista si versiunea de mijloc, Comfort, ce poate fi achizitionata prin programul Rabla la doar 9.044 euro cu TVA inclus. Acum, daca ne raportam la rivalii i20, in partea superioara gasim VW Polo 1.2l, 90 CP Comfortline cu pret de 12.838 euro, Ford Fiesta 1.0 80 CP Titanium – pret 13.900 euro si in partea inferioara Opel Corsa 1.4 ecoFLEX 90 CP Enjoy ce are un pret de 11.700 euro (modele ce au dotari similare cu modelul testat).

GALERIE FOTO – Test Drive Hyundai i20 2015

PRO: Spatiul la interior, design exterior, lista dotarilor (in special cele dedicate sigurantei), evolutia calitatii in ce priveste materialele din interior.

CONTRA: Lipsa cutiei automate si a motorului diesel de 1.4l in Romania.

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *