5

Test Drive Hyundai Elantra 1.6 CRDi 136 CP MT6 Diesel REVIEW & VIDEO

Luna trecuta am condus una dintre cele mai bine vandute masini din America de Nord, care s-a vandut in peste 10 milioane de unitati. Este vorba despre noua generatie – a sasea – a modelului Hyundai Elantra. Noua Elantra este acum mai buna decat vechiul model, mai solida, mai eficienta si cu mai multe optiuni.

Performante: Pentru test, cei de la Hyundai Focsani mi-au oferit versiunea de top echipata cu un motor diesel  de 1.6  care dezvolta 136 CP si se bucura de un cuplu de 265 Nm (Da! In sfarsit Elantra cu motor diesel este disponibila in Romania). Motorul indeplineste normele de poluare Euro 6 si isi face pe deplin treaba atat urban, in traficul aglomerat, cat si extraurban atunci cand ai nevoie de putere in cazul unei depasiri. Motorul este cuplat la o cutie de viteze manuala, in sase trepte bine etajate. De asemenea este bine echilibrata si precisa. Pentru cei care doresc sa se bucure de avantajele unei cutii automate (cum este si cazul meu), va exista si o varianta in sapte trepte cu dublu ambreiaj.

hyundai-elantra-test-eblogauto-2016 (69)

Hyundai mai ofera pentru modelul Elantra o motorizare pe benzina de 1.6 insa care dezvolta acum 128 CP din cauza normelor de poluare Euro 6. In curand va fi disponibila si o unitate mai economica, in patru cilindri de 1.4. Pentru cei mai sportivi dintre voi, in luna noiembrie 2016, in cadrul salonului auto SEMA va fi prezentata Elantra Sport care se asteapta sa fie echipata cu un motor in patru cilindri de 1.6 turbo si care va dezvolta peste 200 CP.

hyundai-elantra-test-eblogauto-2016 (4)

Hyundai prezinta un consum mediu de 4.5l/100km. Dupa ce am mers aproape o luna cu aceasta masina in regim mixt, atat sportiv cat si economic, am consumat o medie de 5.5l/100km. Mai exact, 4.5l/100km in regim extraurban si  6.5l/100km in oras.

Nu este o sportiva insa valorile sunt decente. Pentru a atinge 100km/h are nevoie de 10 secunde iar viteza maxima este limitata la 195km/h.

hyundai-elantra-test-eblogauto-2016 (2)

Siguranta: Noua generatie de Elantra este proiectata sa fie de 2.5 ori mai rigida decat vechea generatie si vine echipata cu cele mai importante dotari de siguranta pasiva sau activa. Printre acestea amintesc de: ABS, sistemul de distributie automata a fortei de franare, ESP, asistenta in rampa, 7 airbaguri, sistemul activ de management al directiei, sistemul de monitorizare al presiunii in pneuri si senzori de parcare spate cuplati la o camera de marsarier.

Interior: La acest capitol este cu totul alta masina. Designul plansei de bord arata foarte bine. Aceasta este orientata catre sofer si seamana foarte bine cu cel de la modelul Sonata. Finisajul si calitatea materialelor sunt mult imbunatatite fata de precedenta generatie.

hyundai-elantra-test-eblogauto-2016 (11)

Pe consola centrala se gaseste un sistem infotaiment tactil de 5” (putin, spun eu) echipat cu USB+AUX, priza de 12 V, 4 difuzoare + tweetere.

Printre dotarile de top mai gasim: functia oglinzilor pliabile electric, incalzire in scaune si in volan, comenzi pe volan (audio, telefon si pilot automat), climatizare pe doua zone si pentru pasagerii din spate. Spatiul este suficient la nivelul capului, a umerilor sau pentru pasagerii din spate. Portbagajul are un volum de 458l, la fel ca al unui Opel Astra sau Toyota Corolla si cu 100l mai putin decat al unei Skoda Octavia.

hyundai-elantra-test-eblogauto-2016 (2)

Exterior: Designul este unul 100% nemtesc. Noul model seamana cu sora mai mare, i40. Exteriorul este mult mai elegant si partea din fata impreuna cu LED-urile ii ofera masinii o tenta usor agresiva. Masina este acum mai lunga, mai lata si mai inalta insa, pastreaza dimensiunea ampatamentului de la vechea generatie.

hyundai-elantra-crdi-eblogauto-test (4)

Pret: Hyundai Focsani mi-a comunicat un pret de pornire de 13.000 euro prin programul Rabla, devenind astfel o optiune destul de interesanta (dotari vs. pret) din segmentul compactelor. Modelul testat de mine a fost in versiunea de top, cu un pret de 19.000 euro, la care se pot scadea cei 1.500 euro din cadrul programului Rabla.

hyundai-elantra-crdi-eblogauto-test (8)

Daca comparam modelul testat cu concurenta cu echipari relativ asemanatoare, descoperim ca Skoda Octavia cu motorizarea de 1.6 cu 110 CP insa cu o cutie manuala in cinci trepte, costa 19.300 euro in echipare Smart, Opel Astra de 1.6 cu 136 CP si echipare Dinamic costa 20.800 euro sau Toyota Corolla cu singura unitate diesel, de 1.4 cu 90 CP pleaca de la un pret de 19.800 euro. Pe langa toate acestea, Hyundai Elantra vine cu o garantie de 5 ani fara limita de km.

Vezi galeria foto completa: Click aici! Vezi si alte teste cu modele HYUNDAI: Click aici!

PRO: Pret, garantia de 5 ani fara limita de km, motorizarea diesel, cutia, spatiul destinat pasagerilor si antifonarea masinii.

CONTRA: Displayul tactil de 5” (in America de Nord este comercializat cel de 7”), volumul portbagajului si suspensia spate care este in continuare destul de rigida pe portiuni de drum accidentat.

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

5 COMMENTS

  1. Dan

    Display-ul este intr-adevar putin cam mic. Cel de 7 inch era mai bun.

  2. Ionut D

    Foarte bun review 😉 Astept testul la automata pentru ca ma bate gandul sa o cumpar.

  3. EYE

    Bun review-ul.
    Intrebare:
    Daca ar fi sa alegi intre Elantra Exclusive 1.6 128 CP, Benzina, Manual si Astra K 1.4 150 CP + ceva optiuni, pe care ai lua-o?
    Merci.

    1. Robert Drilea – Redactor Sef

      La prima vedere ti-as raspunde Opel Astra, insa diferenta de pret este considerabila. Daca Opel Astra 1.4 150 CP pleaca de la un pret de 21.615 euro (fara optionale), Hyundai Elantra nu depaseste pretul de 21.000 euro in versiunea de top (Exclusive – 1.6 CRDi, 136 CP, 7DCT).

      Robert D.

      1. EYE

        Multumesc.

        Acestea sunt preturile de lista fara nici un discount.
        Acum daca te uiti acum la un Elantra Exclusiv, pretul este de 17100 euro. Configuratia mea de Astra K de 150 CP cu tot cu navigatie (asta include ecranul de 8 inch) este tot atata.

        Azi am stat in amandoua.
        Elantra parca e putin mai frumoasa (dar asta e o chestiune subiectiva) si ceva mai spatioasa.
        In schimb, Astra este mai atent lucrata la interior.
        La Astra as merge pe motorul pe 150 pentru ca doar de la asta in sus poti adauga ca extraoptiune puntea spate watt link.

        PS. La Opel, cel putin la Astra, iti configurezi online masina cum vrei, si din pretul obtinut scazi 16% „discountul de producator” si astfel ajungi la pretul real de vanzare 😉

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *