0

Test Drive Ford Focus 1.0l EcoBoost 2012

MOTOR/CUTIE: Sincer sa va spun, de mult astept sa conduc noul Focus cu motor de 1.0l EcoBoost. Din cunostintele mele, in segmentul C, este singura compacta cu o astfel de cilindree. In ciuda cilindreei mici, Focus are 125 CP devenind astfel cea mai puternica compacta cu motor de un litru. La prima vedere, motorul ne-a lasat impresia ca fiind unul linistit si silentios dar la turatii mari acesta iti ofera un sunet placut, avand senzatia ca esti la volanul unui RS. Cuplul maxim vine inca de la 1.400 RPM si elimina astfel senzatia de submotorizare. In primele doua trepte ale cutiei de viteze este destul de lenes dar in rapoartele superioare devine vioi. Toate aceste senzatii sunt oferite de un motor cu doar 3 cilindri. Cutia de viteze vine in sase trepte, manuala, foarte precisa si cu rapoarte scurte care parca accentueaza si mai mult tenta usor sportiva a masinii…NOTA: 4.5


CONSUM: Am incercat pe perioada testului sa am doua stiluri de condus, unul conservator si celalalt mai agresiv. Astfel in prima parte a testului, am reusit sa scot un consum de 4l/100km cu accelerari usoare, franari cat mai rare si cu schimbari de treapta exact cum imi indica computer de bord. Pe toata durata testului am fost asistat si de sistemul START&STOP care mi-a diminuat in mod considerabil consumul. Pe a doua parte a testului unde am incercat performantele masinii, consumul nu a depasit 6l/100km. Daca ne gandim ca vorbim de o masina pe benzina, Ford Focus 1.0l EcoBoost de 125CP mi se pare achizitia perfecta de toate versiunile Focus, stiind ca versiunea pe motorina este mai scumpa cu aproximativ 1.000 euro iar valorile de consum sunt apropiate…NOTA: 4.6


PERFORMANTE: Cuplul maxim il simti inca de la 1.400 RPM si ramane constant pana in turatii superioare oferind o puternica senzatie sportiva. Nu este EcoBoost-ul un RS dar intr-un trafic civilizat iti ofera accelerari puternice atunci cand ai nevoie. Focus-ul atinge 100km/h in 11 sec., depasind astfel Opel Astra de 1.4l cu 120CP dar nu si un Golf de 1.4 TSI ce atinge suta in 9 sec. Cu toate acestea, Focus-ul cu un cilindru reuseste sa atinga valori apropiate unde concurenta foloseste motoare cu o cilindree net superioara…NOTA: 4.1


SIGURANTA: La testele EuroNCAP, Focus a primit 5 stele la testele de siguranta. De asemenea, intalnim ESP, ABS, airbag-uri frontale, laterale si cortina. Pe langa toate acestea, masina testata avea sistemul Active City Stop care poate opri masina in cazul unui accident frontal la viteze mici. Acest sistem este imprumutat de la Volvo…NOTA: 4.5


INOVARE: In mod clar este motorul de 1l ce impresioneaza prin silentiozitate iar atunci cand vrei sa il fortezi are un sunet foarte placut datorita evacuarii speciale. Este un motor viu ce iti ofera suficienta putere pentru o masina ce pare la prima vedere una  submotorizata…NOTA: 4.3

 


TEHNOLOGIE: La acest capitol, Focus-ul are din plin, chiar prea mult. Gasim tehnologie multa atat la conceperea motorului cat si in cockpit-ul masinii. Amintim doar cateva dintre ele, cum ar fi: grila fata ce se inchide automat pentru a economisi combustibil, senzorii motorului ce iti ofera putere cu un consum minim de combustibil, sistem de climatizare pe doua zone, sistem audio corect calibrat, computer de bord si asistenta la condus, etc…NOTA: 4.4


INTERIOR: Ei, de aici incep sa va spun si minusurile masinii :). Senzatia pe care am avut-o la volan era ca toate comenzile sunt ingramadite in masina si fara sa vreau am ramas cu un sentiment de frustrare. Chiar si acum cand ma gandesc cat de greu imi era sa folosesc comenzile de pe volan fara sa ma uit la ele facand deplasarea destul de dificila daca nu esti obisnuit cu ele. De asemenea, nu mi-a placut pozitia cutiei de viteze, prea apropiata de consola centrala si parca plasticul ce separa pasagerii din fata ocupa prea mult spatiu. Totusi, materiale si plasticul folosit in interior sunt de o buna calitate iar antifonarea este una foarte buna. Suspensia masinii este una moale care sporeste senzatia de confort. Portbagajul este de 363l printre cele mai mari din clasa sa…NOTA: 4.0


EXTERIOR: Linia de design folosita de la Focus a fost preluata de la actuala Fiesta. Exact acest lucru mi se pare nepotrivit. Fiesta arata foarte bine dar design-ul folosit la Focus nu este printre cele mai fericite. Partea frontala nu o consider atragatoare iar cea din spate parca este prea incarcata. Dar poate ca Focus anterior imi provoaca amintiri ce ma fac sa ma acomodez destul de greu cu noua linie a noului Focus…NOTA: 4.0


PRET:  Modelul testat ajunge undeva la 17.600 euro. Cu acesti bani poti cumpara un Opel Astra 1.4, Golf 1.4 TSI,Toyota Auris 1.6V sau chiar un Hyundai i30 1.6 CRDi varf de gama. Preturile le puteti gasi aici. Acum depinde de preferintele fiecaruia si in acest sens va incurajez sa mergeti sa testati si voi masina cu acest motor in Focsani la GES Ford, vizavi de Peco Sima – pe centura Focsani…NOTA: 3.7.
x

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *